Hop til indhold

Rå kylling

Gæst bøvle
 Share

Recommended Posts

Gæst bøvle

Hvordan er det nu med rå kylling ? Må hundene gerne få det med ben og det hele, blev i tvivl om benene flænser og er dårligt for dem, men er det ikke når det er kogt kylling, at det er farligt?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er det nu med rå kylling ? Må hundene gerne få det med ben og det hele, blev i tvivl om benene flænser og er dårligt for dem, men er det ikke når det er kogt kylling, at det er farligt?:hmm:

Årsagen til, at hunde gerne må få rå kyllingeben er, at disse er bløde og bøjelige. Så snart kyllingeben (og andre ben) tilberedes, bliver de "skøre" og kan splintre og lave en farlig ravage inden i en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så man kan købe en bakke biilige kyllingelår på tilbud og hive en op af fryseren og give hunden som tyggeben?

Jeps sagtens, det får Luna ofte. Og Ace kunne få en kyllingevinge, hvis du kan finde dem. Selvfølgelig skal de ikke være marinerede. Ellers kan han prøve et underlår..

Dvs til Luna køber jeg de poser med "kyllingelår med ryg". De er ofte på tilbud

Men du skal så tage tørfoderet fra. Tyggeben er måske så meget sagt, det tager Luna max 2 minutter at æde et kyllingelår med ryg. De vejer ca 3-4-500 gram pr styk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps sagtens, det får Luna ofte. Og Ace kunne få en kyllingevinge, hvis du kan finde dem. Selvfølgelig skal de ikke være marinerede. Ellers kan han prøve et underlår..

Dvs til Luna køber jeg de poser med "kyllingelår med ryg". De er ofte på tilbud

Men du skal så tage tørfoderet fra. Tyggeben er måske så meget sagt, det tager Luna max 2 minutter at æde et kyllingelår med ryg. De vejer ca 3-4-500 gram pr styk

Det samme med Freja .Alt efter vægt på kylling regulere jeg hendes tørpiller

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Halen

Når der står kylling på menuen herhjemme er det gerne unghane på 1600g. Jeg skærer lår og bryst fra til huset og resten (skrog og vinger) er til hundene. Alle bliver glade :-). Til jul deler jeg en and i to stykker og hundene får hver deres del. Det plejer at være en ret stor success :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man godt give dem rå kylling når de får tørkost? Bliver de små mavser så ikke skidt tilpas?

Det kan du godt, men jeg ville give det optøet. Og så ikke i samme måltid som tørfoder

'***************************

Jeg tøer det normalt op, men det er måske mere fordi kolde ting isner i mine tænder og jeg tænker at det måske oss kunne gøre det på hunde:engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man godt give dem rå kylling når de får tørkost? Bliver de små mavser så ikke skidt tilpas?

Tror egentlig det helt afhænger af hunden.

Jeg har opgivet at fodre Cille udelukkende med råt, men et kyllingelår i ny og næ vil hun gerne ha'.

Hun er et bette nips på 2 kg, og det tager hende ikke meget mere end 10 minutter at ondulere sådan et.

Havde egentlig opgivet at give hende andre slags ben, men en veninde jeg har, har lige hentet en kvart ko. Der bad jeg hende tage nogle mindre knogler med hjem, og gu' hjælpe mig om ikke Cille kastede sig over et ribben. Det var slikket helt rent efter kort tid, og selve benet har hun stadig vildt meget fornøjelse af.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites