Hop til indhold

Hjerte/lungeorms test - hvor?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Aaaaii, er lige hjemvendt fra min dyrlæge, efter at have konstateret at de har ferie :confused:

 

Så er stadig den heldige indehaver af tre fine poser med førsteklasses lort :badr:

 

Men nogle der kender en dyrlæge, som har svar dagen efter og som ikke er helt vildt voldsomt dyr? Hvis prøven er negativ, så skal vi nemlig besøge en dyrlæge hurtigst muligt, da Møffe går rundt og hoster pt....

 

Rødovre Dyreklinik har ferie, jeg har lige hørt hos Universitetshospitalet, der koster det 550kr. - det er da til at overleve, meeen... Er vant til en 150kr. mindre :genert:

 

Andre bud?

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov:

 

Ved desværre intet om dyrlægerne på den side af sundet. Men 550 kr - hold da på! Jeg kan altså godt forstå at du kigger dig lidt for:lun:

 

Ellers er det jo bare retur med køl med, ja lortet, og så ringe rundt til et par forskellige. Der sker jo ikke noget ved først at aflevere i morgen.

 

Hvis prøven er positiv, kan det godt være at du skal vente et par dage på medicin. Min dyrlæge havde det ihvertfald ikke liggende, men omvendt var Bella også den første hund der blev testet positiv:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. hosten, havde du ham med i Ballerup?

Vi var ret tæt på Bernerringen og en af vores udstillere fik kennelhoste med hjem i gave :-/

 

Ja, jeg havde og jeg har tænkt det fuldstændig samme :-/ Det er så det første tilfælde af kennelhoste, jeg hører her. Og det må bare ikke være kennelhoste, for så kan han ikke komme til genoptræning grundet smittefare :-/ Og lige godt pokkers, man farter rundt til udstillinger og hunden bliver aldrig smittet - så bliver den vaccineret og, kachow :damnit:

 

Men jeg tror desværre, det er det - det passer liiidt for godt med inkubationstiden (er det ikke det, man kalder det? 5-10 dage står der på netdyredoktor) med de første symptomer. Det er bare de sidste par dage, hvor det er gået helt amok :-(

 

Hmm, Gørlev Dyreklinik, spørgsmålet er, om det så ikke bliver alt for dyrt i benzin :-/ Må lige undersøge det! Tak! 260kr, det er dælme billigt mod de 350-400kr jeg normalt plejer at betale!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg havde og jeg har tænkt det fuldstændig samme :-/ Det er så det første tilfælde af kennelhoste, jeg hører her. Og det må bare ikke være kennelhoste, for så kan han ikke komme til genoptræning grundet smittefare :-/ Og lige godt pokkers, man farter rundt til udstillinger og hunden bliver aldrig smittet - så bliver den vaccineret og, kachow :damnit:

 

Men jeg tror desværre, det er det - det passer liiidt for godt med inkubationstiden (er det ikke det, man kalder det? 5-10 dage står der på netdyredoktor) med de første symptomer. Det er bare de sidste par dage, hvor det er gået helt amok :-(

 

Hmm, Gørlev Dyreklinik, spørgsmålet er, om det så ikke bliver alt for dyrt i benzin :-/ Må lige undersøge det! Tak! 260kr, det er dælme billigt mod de 350-400kr jeg normalt plejer at betale!

 

7-9-13 er der også kun én af vores udstillere, der har haft noget med hjem.

Men der har jo ihvertfald været smitte derinde, så muligheden er da tilstede for at det er kennelhosten.

 

Jge kan godt forstå at det er træls ift. genoptræningen, men hellere kennelhoste end hjerteorm!

Link til indlæg
Del på andre sites

7-9-13 er der også kun én af vores udstillere, der har haft noget med hjem.

Men der har jo ihvertfald været smitte derinde, så muligheden er da tilstede for at det er kennelhosten.

 

Jge kan godt forstå at det er træls ift. genoptræningen, men hellere kennelhoste end hjerteorm!

 

Helt klart, men allerhelst en uskyldig forkølelse :genert: Og H/L-orm var det alligevel tid til at tjekke for, plejer at gøre det hvert ½ år, der er næsten gået et år denne gang :-/ Han har jo ikke været så meget ude, så har ikke været helt så bekymret og pengene er fløjet ud af pungen til genoptræning.

 

Men nu må vi se, argh altså - kunne han ikke bare have været sund og rask for én gangs skyld :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

pas :vedikke: har fået lavet testen 3 gange, kan finde de to kvitteringer, der står det begge gange helt udspecificeret til 240 kroner. vi har haft snakken før herinde og der var kææææmpe prisforskelle fra sted til sted, mener nu at en hel del steder havde priser i den omegn. det var ninjamor det startede den tråd, så vidt jeg husker, hvis du får lyst til at finde den frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge Alison Wilson i Ballerup laver testen selv for.... sidste gang var det 199 plus moms.. Det bliver ca 250. Og hvis der er tiden til det, kan den laves fra dag til dag, fordi de selv laver testen i klinikken.

 

Men "fra dag til dag" er altså sådan, at lortene skal afleveres tidligt (sandsynligvis inden kl. 10) og så kan der være svar næste eftermiddag.

 

Startside

 

Siden er ikke færdig, men der er da adresse og tlf. nr. Klinikken ligger meget tæt på Ballerup station.

 

Men ring og snak med dem. Jeg ved ikke, hvor travlt de har her i ferien..

Link til indlæg
Del på andre sites

Må simpelthen huske denne tråd til næste gang! Kæft, I får det billigt nogle steder, havde slet ikke regnet med at prisen kunne kommer dernedaf her i Københavns omegn :chok:

 

Artemis var for langt væk ift. at kunne nå det (det er rimelig tæt på Claus Sloth og ham tager det op imod tre kvarter at komme ud til), inden kl. blev for mange (skulle lige have en bil hjem). Det skal jo lige dyrkes i 24 timer og så skal lorten nærstuderes i ½-1 time (sådan var det i hvert fald der, hvor jeg var i praktik). Så det blev Landbohøjskolen/Universitetshospitalet i denne omgang og det kostede så også "kun" 503,25 (næsten 50kr. sparet! :lol: ).

 

Det var så nær blev over 1000kr., fordi jeg glemte at hente en P-billet først :-/ Og da jeg kom ud, stod P-vagten og var ved at lave bøden... Mere eller mindre nærmest grædende fik jeg så overtalt ham til at slette den - havde jo for helvede regningen i hånden, som bevis på, at jeg ikke bare var én eller anden tilfældig, men faktisk kunde hos Dyrehospitalet.

 

Heldigvis var han ikke af den døve og stædige type, nooooj, hvor er jeg lettet...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...