Hop til indhold

Hvor stort et bur vil i anbefale??

Franziska
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften lyder - hvor stort skal buret være?

Det ikke mening at det sådan videre skal bruges.

Maya er bare begyndt at ligge i kroge og "gemme" sig lidt, så vi tænkt på at købe et bur til hende og lave en hygge-hule til hende.

Også kan det vel aldrig skade at vænne en hund til at være i et bur.

Maya er en Alaskan malamute er dog en meget slank bygget model :blink:

Hun vejer 33kg og er (hvis jeg måler hende rigtigt) 68 i skulderhøjden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal kunne vende sig i buret og også sidde oprejst med hovedet.

Jeg har et stor lidt gammelt et , faktisk i rotweilerstørrelse i kan låne og se om hun vil være derinde Det er mega tung og et af de gammeldags metalbure. Købt til at kunne have 2-3 cockerer i , når de hviler på udstilling.

Du kan bare ringe hvis du er interesseret i at prøve det. Så finder jeg det et eller andet sted i kælderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal kunne vende sig i buret og også sidde oprejst med hovedet.

Jeg har et stor lidt gammelt et , faktisk i rotweilerstørrelse i kan låne og se om hun vil være derinde Det er mega tung og et af de gammeldags metalbure. Købt til at kunne have 2-3 cockerer i , når de hviler på udstilling.

Du kan bare ringe hvis du er interesseret i at prøve det. Så finder jeg det et eller andet sted i kælderen.

Tak Ulla, det kan sagtens være vi siger ja tak til dit tilbud, kan jo sagtens være frøkenen slet ikke gider lig i sådan et bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo forskel på disse bure. De fleste stofbure er meget lukkede udsynsmæssig, mit er traditionelt kraftig metalbur, hvor man så selv skal lægge tæppe over for at lave hulemiljø. Stofbure kan enhver bide i stykker, hvis de vil.

Okay ja, tror vi holder os til metalburet... (sådan et havde vi også til vores hunde hjemme hos mine forældre..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en hund vil ud af et stofbur, kommer den ud:-) Og vil den ikke være i et metalbur, laver den ravage. Fordelen ved stofburet er selvsagt at det kan tages med på weekendbesøg, til stævner mm. Og at det kan klappes sammen:-)

Bella er en lille sylfide på 65-66 cm og 36 kg - en rigtig lille taskehund:mrgreen:

Hhihih... :blink: Nå så er Bella og Maya jo ca samme størrelse.. og der er godt med plads i det bur??

Uuhh det svært, kan godt se det smarte både i stofburet og i metalburet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hhihih... :blink: Nå så er Bella og Maya jo ca samme størrelse.. og der er godt med plads i det bur??

Uuhh det svært, kan godt se det smarte både i stofburet og i metalburet..

Det er gigantisk! Hun kan sidde op og ligge udstrakt - også selvom der er vandskål i buret. Har dog lært på den hårde måde at det skal lynes så lynlåsen sidder i toppen. Lige pludselig stod Bella ved siden af mig på banegennemgang - hun havde fået lynet døren op:lol:

Hun er meget glad for sit bur, og det er også derfor jeg ikke er nervøs for at bruge stofbur til hende. Bortset fra når hun åbenbart keder sig og lukker sig selv ud:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det bare skal være til en hyggestund, betyder det vel ikke alverden om det kan lukkes eller åbnes? :genert: Jeg har størrelsen mindre end Anne, til Luna herhjemme, og der er masser af plads, da hun ligger krummet sammen for det meste. Lågen er lynet op og så kan hun gå ind og ud. Og så har jeg størrelsen mindre igen i bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites