Gæst Buddha Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Usch jeg har bare SÅ meget glemt hvordan Motor engang var, det var Anders som mindede mig om at det var totalt det samme med ham da han var unghund med hormoner all over Vi har jo sådan en evigheds anti-træk træning kørende med Voodoo, og det er ufatteligt som det skifter fra dag til dag. Han skal give øjenkontakt når han trækker, det virker sådan her: tur 1: har ikke opdaget jeg er med, er super frustreret over han ikke kan komme videre tur 2: giver fiiiineste øjenkontakt og vil slet ikke snuse, men bare gå og være artig tur 3: tror stram line betyder gabe intenst og pive ihærdigt for at komme videre tur 4: ved stram line kan man bruge tiden på at lette ben tur 5: giver fiiiiineste øjenkontakt og tror at man så bagefter skal gå fineste plads et langt stykke, er SÅ glad for godbidder tur 5: stram line kan udnyttes til at stå og spejde bagud i laaaaange tider, irriterende man skal flytte hovedet for de der ben som hele tiden kommer i vejen tur 6: stram line = skriiiiiiiiigggggggg jeg vil deeeeeerheeeeeeen tur 7: så flot og tydeligt bevidst øjenkontakt, næsten ingen stram snor Pyha altså Godt han er så nuttet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Lyder lidt som Dexter... Det er sådan lidt.. alt efter hans humør om han er et helvede at lufte eller bare helt fantastisk! Men det ER fedt at vide at det NOK skal blive godt, bare man holder fast i det Nogen gange kan det virkelig føles håbløst! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Lyder lidt som Dexter... Det er sådan lidt.. alt efter hans humør om han er et helvede at lufte eller bare helt fantastisk! Men det ER fedt at vide at det NOK skal blive godt, bare man holder fast i det Nogen gange kan det virkelig føles håbløst! Ja, bare 3 år endnu, SÅ er de artige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Er det ikke lidt kortere tid for labber - please ..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Er det ikke lidt kortere tid for labber - please ..... Hehe nej! Ej det ved jeg ikke, alle de damer jeg kender med samojeder griner bare altid af mig og siger, 4 år - SÅ er han ved at gro til i hovedet.. og så griner de videre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Er såååå træt af at stoppe, gå baglæns, få møghunden til at komme hen til mig, klikke og give godbid - 10 m kan tage 10 min (næsten....) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Er såååå træt af at stoppe, gå baglæns, få møghunden til at komme hen til mig, klikke og give godbid - 10 m kan tage 10 min (næsten....) Jeg mener at Ninjamor har beskrevet at det heller ikke er såååå god en ide igen, at hunden måske når at glemme at den egentlig trak i snoren? Vi startede med Voodoo måtte gå videre så snart snoren var slap, helt ligemeget hvordan den blev det, og nu er vi så udvidet til han skal give (bevidst) øjenkontakt og så kan han gå videre eller hen til den plet han vil snuse til/tisse på. Ingen godbidder undtagen når han går virkelig fint et længere stykke, så roser jeg selvf og giver gerne godbidder. Men det er det at han får lov at gå videre eller snuse, som egentlig er belønning for slap snor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juli 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 9, 2012 Jeg hader at gå langs fortove med nissan, hvor han ikke kan have lang snor... please.. bliv voksen.. nuueh! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Jeg mener at Ninjamor har beskrevet at det heller ikke er såååå god en ide igen, at hunden måske når at glemme at den egentlig trak i snoren? Vi startede med Voodoo måtte gå videre så snart snoren var slap, helt ligemeget hvordan den blev det, og nu er vi så udvidet til han skal give (bevidst) øjenkontakt og så kan han gå videre eller hen til den plet han vil snuse til/tisse på. Ingen godbidder undtagen når han går virkelig fint et længere stykke, så roser jeg selvf og giver gerne godbidder. Men det er det at han får lov at gå videre eller snuse, som egentlig er belønning for slap snor. du belønner ham ikke med klik og godbid? kræet er 1 år nu så han er samtidig smækfyldt med hormoner og lyst til at snuse til tævetis så der er hele tiden noget interessant 2 m længere fremme - håber han ikke bare er for dum til at lære at gå pænt i snor/ at vi er for dumme til at lære ham det..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Nu har jeg jo så ikke samojede, men Karla ændrede sig markant fra 2-3 år modenhedsmæssigt og fx performancemæssigt i prøver, så er hun blevet mere og mere stabil nu hvor hun er blevet 4.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 du belønner ham ikke med klik og godbid? kræet er 1 år nu så han er samtidig smækfyldt med hormoner og lyst til at snuse til tævetis så der er hele tiden noget interessant 2 m længere fremme - håber han ikke bare er for dum til at lære at gå pænt i snor/ at vi er for dumme til at lære ham det..... Nej - men jeg belønner ham med at han må snuse til tævetis (eller gå videre), jeg gjorde det samme med Motor da han var den alder og hjemme ved os slår fri snus til tævetis ALLE godbidder i verdenen. Selvfølgelig er hverken i eller han for dum, jeg skal prøve om jeg kan finde indlægget jeg skrev om. Voodoo blev 1 år sidst i februar, jeg ved totalt hvad du mener Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Nu har jeg jo så ikke samojede, men Karla ændrede sig markant fra 2-3 år modenhedsmæssigt og fx performancemæssigt i prøver, så er hun blevet mere og mere stabil nu hvor hun er blevet 4.... Tror mere det er fordi det er jubelglade hanhunde Motor har da bestemt også ændret sig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Kan desværre ikke finde tråden. Og tilgiv mig min ekstremt dårlige hukommelse - men pointen var altså at hunden nåede at skulle gennem så mange ting, at den ikke forbandt at gå videre med det at den trak i snoren. Hvis Voodoo har trukket men mens vi står stille finder en anden plet tættere på mig at snuse til og gør det, så er snoren slap og jeg venter ikke på øjenkontakt bagefter, for når han har snust færdig, har han jo glemt alt om at han trak i snoren et minut tidligere. Så går vi bare videre.. Giver det mening? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Ja, bare 3 år endnu, SÅ er de artige Min mantra pt er også: 'De bliver rolige om maks 2 år'.....'De bliver rolige om maks 2 år'.....'De bliver rolige om maks 2 år'.....'De bliver rolige om maks 2 år'..... Boris er værst pt! -Han kan simpelthen blive fuldkommen overgearet og skrige af ting! -Han kan ligge hen ad fortovet og der går virkelig lang tid inden han opdager at der faktisk står et menneske for enden af snoren og det ikke bare er fordi han sidder fast i et eller andet:roll: -Han kan blive så overkåd når han møder andre hunde og så bare begynde at parre dem pga stress.. Det er sådan så jeg helt er flov over ham nogle gange. Og jeg helt får lyst til ikke, at have ham i nærheden af andre hunde, selvom jeg godt ved, at det ikke er løsningen. Hvor blev den lille, søde, rolige livsnyder af, som jeg havde for nogle måneder siden...? Dexter er blevet bedre. Han kan rent faktisk slappe mere af nu, når han er fremmede steder. Og endda også herhjemme når jeg nu tænker mig om. Han er begyndt at lytte til kommandoerne han får og han er begyndt at kunne koncentrere sig, når vi træner. Men der er stadig et stykke vej endnu inden hjernen er rystet bare lidt på plads. (For af en eller anden grund, så tror jeg aldrig at galningens hjerne nogensinde falder helt på plads:genert:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Nej - men jeg belønner ham med at han må snuse til tævetis (eller gå videre), jeg gjorde det samme med Motor da han var den alder og hjemme ved os slår fri snus til tævetis ALLE godbidder i verdenen. Selvfølgelig er hverken i eller han for dum, jeg skal prøve om jeg kan finde indlægget jeg skrev om. Voodoo blev 1 år sidst i februar, jeg ved totalt hvad du mener du har helt ret mht tævetis vs godbidder - selv for en madglad lab vinder snuseriet jeg tror jeg har set lyset med at godbidden kommer for langsomt - vil droppe den i en periode. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2012 Min mantra pt er også: 'De bliver rolige om maks 2 år'.....'De bliver rolige om maks 2 år'.....'De bliver rolige om maks 2 år'.....'De bliver rolige om maks 2 år'..... Boris er værst pt! -Han kan simpelthen blive fuldkommen overgearet og skrige af ting! -Han kan ligge hen ad fortovet og der går virkelig lang tid inden han opdager at der faktisk står et menneske for enden af snoren og det ikke bare er fordi han sidder fast i et eller andet:roll: -Han kan blive så overkåd når han møder andre hunde og så bare begynde at parre dem pga stress.. Det er sådan så jeg helt er flov over ham nogle gange. Og jeg helt får lyst til ikke, at have ham i nærheden af andre hunde, selvom jeg godt ved, at det ikke er løsningen. Hvor blev den lille, søde, rolige livsnyder af, som jeg havde for nogle måneder siden...? Dexter er blevet bedre. Han kan rent faktisk slappe mere af nu, når han er fremmede steder. Og endda også herhjemme når jeg nu tænker mig om. Han er begyndt at lytte til kommandoerne han får og han er begyndt at kunne koncentrere sig, når vi træner. Men der er stadig et stykke vej endnu inden hjernen er rystet bare lidt på plads. (For af en eller anden grund, så tror jeg aldrig at galningens hjerne nogensinde falder helt på plads:genert:) Det er bare SÅ meget sjovere når det er andres hunde Sorry. du har helt ret mht tævetis vs godbidder - selv for en madglad lab vinder snuseriet jeg tror jeg har set lyset med at godbidden kommer for langsomt - vil droppe den i en periode. Jeg ville dele hele øvelsen op i trin (eller, sådan gør jeg). Del 1: snoren skal bare være slap for at komme fremad/få lov at snuse. Jeg kan godt finde på at træde et halvt skridt tilbage så han lige præcis ikke kan nå snusepletten. Når det virker som om der begynder at være forståelse for det, så Del 2: frivillig øjenkontakt, i starten kun kort, langsomt længere (dog ikke så i skal stå i 10 min og stirre på hinanden selvf) Og så at han skal begynde at komme i mod dig, som del 3 - og her begynder jeg så også at trække rosen ud så Voodoo går flere skridt ved siden af mig, og dér kan han få godbid for det. Så at gå i nærheden af mig er noget han bliver belønnet for. Hvis han ikke er interesseret i godbidderne, roser jeg bare, stadig stille og roligt. Jeg roser kun stille, da for ivrig rosen bliver lig med for ivrig hund Det bliver faktisk lidt som enhver anden øvelse? Og det kan ske man skal gå et skridt tilbage og kun kræve snoren skal være slap et par gange, hvis hunden fuldstændigt har tabt hovedet en dag. Fandt forresten Ninjamors artikel om hanhunde og tævetis, den er super god: http://www.hunde-forum.dk/content/56-hanhunde-og-dufte-af-loebsk-taeve.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Det er bare SÅ meget sjovere når det er andres hunde Sorry. Jeg elsker også, når man hører om, hvor slemme andres unghunde er, for så virker ens egne heller ikke så enevældigt slemme:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Jeg elsker også, når man hører om, hvor slemme andres unghunde er, for så virker ens egne heller ikke så enevældigt slemme:lol: ah - kom lige med dine hundes unoder :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst boble Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 jeg bruger bare det at vende om og gå modsat... når hunden så har gået lidt ved siden af mig vender jeg om igen... bella er ikke super til det endnu... men hun er en engel i forhold til da jeg overto hende i febura.... for der havde hun virkeligt sat 4-hjulstrækket til... hun var kun halv højde når hun havde snor på.... DET VAR ET HELVEDE!!! men hun opdaget meget hurtigt at det ikke gav pote hos mig... de første par gange jeg gik tur nårde jeg ikke engang buststopstedet der ligger 20 meter herfra... blev bare ved med at vende om om vende om... det gode ved at man vender om er at hunden pr automatik passerer mig... og i det den passerer vender jeg rundt igen... dvs hunden hurtigt opdager at det kan batale sig at være ved siden af mig eller lidt bag mig... jeg tror grunden til at bella ikke er bedere til det end hun er lige nu er at jeg går med barnevognen samtidigt... og derfor ikke bare kan vende om hele tiden og lige så hurtigt som hun enligt kræver... men når jeg går uden barnevognen så er det langt beder og kan også gå en rigtig flot fri ved fod med hende... når jeg er på træningspladsen... belønder stadigt 5-6 gange i minuttet eller mere, men kan godt gå 10-20 meter uden godbid og med fin kontakt... men lader hende dog sjældent gå så længe uden belønding da adfærden er så ny som den er... men ja... der er kun en vej frem... at værer koncekvent, vide hvad kriterier man arbejder på og tydeligt vise hunden hvad man vil ha den til... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts