Hop til indhold

Molly skal i narkose : (


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Molly skal i narkose på torsdag og jeg er simpelthen så nervøs. Hun skal have tjekket tænder og der er et par stykker og en fortand jeg regner med skal hives ud. Det på trods af daglig tandbørsten og jævnligt tandstensfjernelse. Øv altså tc-crying.png

 

Hun har jo dårligt hjerte og det der med at skulle i narkose med dårligt hjerte, det er jeg altså bare ikke tryg ved. De har sagt at de lægge hjertehunde og fladsnudede hunde i en lettere narkose, men alligevel... Jeg så godt at hl skrev at der var en lille risiko, men min mave synes det føles som en kæmpe risiko.

 

Planen er at hun bliver lagt i narkose og så tager de billeder af hendes tænder for at se hvor mange af dem der har det skidt. Så bliver der taget stilling til hvilke der skal hives ud.

 

Jeg har en veninde der kommer og passer Sille, når jeg skal ind med Molly. Vi har været dårlige til det med alenehjemmetræning med Sille. Hun har været alene hjemme, men ikke i flere timer, så jeg tør ikke lade hende være alene så lang tid. Jeg er bange for at hun bliver helt ulykkelig over at vi alle sammen har "forladt" hende.

Jeg er så bange for at jeg ikke får Molly med hjem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :ae: :ae:

Forstår godt din bekymring. Sådan har jeg også selv haft det - de tre gange jeg har måtte lægge mine hunde i narkose. Og det var endda helt og aldeles raske hunde. Men derfor er bekymringen der alligevel. Så jeg forstår dig virkelig godt.

 

Men du må trøste dig med at narkosen trods alt er rimelig sikker idag og det høre sig vidst til sjældenhederne at det går galt. Hun skal nok klare den :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Forstår godt du er nervøs, under de omstændigheder - :ae: det har jeg også været de gange mine har været i narkose. Det kunne bare ikke gå hurtigt nok med at komme over til dyrlægen, da indgrebet var ovre.

 

Tand rensning og evt. fjernelse af tænder er heldigvis ikke noget der kræver særlig dyb narkose da det er et forholdsvis let indgreb og hurtigt ovre igen. Ved Oscar gik der cirka 1½ time - Du skal nok også regne med at hvis hun skal have fjernet tænder at disse fjernes operativt - det fik Oscar jo, så de kunne sikre at det hele kom med ud.

 

Jeg vil tænke på jer -og Molly skal nok klare det :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal I have alle sammen. Det er rart at have nogle at dele sine frustrationer med. Det er jo ikke altid omgivelserne helt forstår det på samme måde. De er søde nok til at sige pøj pøj og sådan noget, men det er altså meget nemmere at snakke med andre hunde ejere om det, I forstår det meget bedre.

Jeg har bare sådan haft ondt i maven i dag og det bliver nok ikke bedre i morgen. Jeg skal være der 8.45 så vi lige kan snakke tingene igennem. Hun har været i narkose flere gange før, men det er 3 år siden sidst ca. og hjertet bliver jo ikke bedre med tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal nok gå godt :ae:. Vores gamle pekingeser, også med dårligt hjerte overlevede, at komme i narkose og få syet hendes ene øje sammen og hun var 11-12 år på det tidspunkt.

Men kan godt forstå din bekymring alligevel :ae:...så krydser en masse fingre herfra :x: og :pray: til, at det hele går godt.

 

Rigtig mange :bighug: og :kys:til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg er så nervøs. Jeg har bare ondt i maven. Bare i morgen snart er overstået...

 

Tak for jeres søde ord, det hjælper lidt :ae:

 

Åhh jeg forstår dig alt for godt :ae:

 

Syntes også jeg har været en del igennem på det seneste - og nu har jeg fundet en knude på Darwins hals - han skal til dyrlægen den 20. da han har ferie - men jeg er frygtelig nervøs og tænker alt muligt :megaked: - så jeg forstår hvordan du har det lige nu - men det skal nok gå altsammen :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår udmærket din bekymring. Jeg er selv bekymret for om Vinnie evt. skal have syet sit andet øre (hun har blodøre igen). En ældre GD har heller ikke det bedste hjerte, og sidste gang var hun meget længe om at vågne op.

 

Hov, det var vist ingen trøst :oops: Jeg vælger at tro på, at hvis dyrlægen siger det er OK, så er det OK. Og masser af krydsede fingre fra os! :x:

Min mors hund fik trukket nogle tænder ud for nylig. De var godt rådne, og han havde haft totalt dårlig ånde i længere tid, så det har sikkert gjort ondt. Så er det trods alt bedre at få dem ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh jeg forstår dig alt for godt :ae:

 

Syntes også jeg har været en del igennem på det seneste - og nu har jeg fundet en knude på Darwins hals - han skal til dyrlægen den 20. da han har ferie - men jeg er frygtelig nervøs og tænker alt muligt :megaked: - så jeg forstår hvordan du har det lige nu - men det skal nok gå altsammen :bighug:

 

Puha, ja det forstår jeg godt. Det der venten er frygteligt, man kan nå at tænke alt mulig forfærdeligt. :bighug: til dig også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår udmærket din bekymring. Jeg er selv bekymret for om Vinnie evt. skal have syet sit andet øre (hun har blodøre igen). En ældre GD har heller ikke det bedste hjerte, og sidste gang var hun meget længe om at vågne op.

 

Hov, det var vist ingen trøst :oops: Jeg vælger at tro på, at hvis dyrlægen siger det er OK, så er det OK. Og masser af krydsede fingre fra os! :x:

Min mors hund fik trukket nogle tænder ud for nylig. De var godt rådne, og han havde haft totalt dårlig ånde i længere tid, så det har sikkert gjort ondt. Så er det trods alt bedre at få dem ud.

 

Nej det var ingen trøst :-D men tanken var god. Du prøver bare at skrive noget for at berolige mig og jeg ved du også er nervøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Puha, ja det forstår jeg godt. Det der venten er frygteligt, man kan nå at tænke alt mulig forfærdeligt. :bighug: til dig også.

Tak - ja den næste uge bliver nok lidt lang - det kan være jeg opretter en tråd om det, for det er meget mystisk

 

Vi krydser fingerne for i morgen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt du er bekymret - jeg hader også når både dyr og mennesker skal i narkose, det er bare ikke særlig sjovt :(

 

Åh ja, jeg har kun prøvet det én gang, men jeg var 100% sikker på at min sidste time var kommet! :scared: Og så vågner man bare op et sekund senere, og skal brække sig - total antiklimaks :lol:

 

I det mindste når hundene ikke at blive bange først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været i narkose og var da nervøs, men det er SLET ikke som jeg er for at Molly skal i narkose. Jeg brækkede mig dog ikke. Jeg havde fået at vide at jeg skulle ligge og vågne i 1,5 til 2 timer efter, men da der var gået et kvarter, hvor jeg snakkede fra jeg åbnede øjnene, så synes sygeplejersken at jeg godt kunne tage hjem :mrgreen:

 

Beaglepack, jeg synes du skal oprette en tråd, så vi kan følge med i hvad der sker. Man bliver jo bekymret for hinandens hunde herinde, så det er rart at vide hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme. Vi kom hjem lidt i fire. Hold da op en omgang. På trods af daglig tandbørstning og jævnligt tandstens fjernelse, fik hun fjernet 10 tænder :shock: Den ene af de bagerste kindtænder havde en kæmpe tandbyld, så hun har i hvert fald haft ondt :megaked: Stakkels lille Molly pige. Hun har paradentose og i de forreste tænder også tandkødsbetændelse. Hun sagde tænderne egentlig så pæne ud og at de have set meget værre, men alligevel får jeg jo dårlig samvittighed, så synes jeg jo at jeg burde have gjort mere :(

Hun kæmpede med tanden med tandbylden. Den knækkede og efterlod to rødder, som skulle graves ud. Det tog meget lang tid og de kom noget bagud. Vi kom til kl. 9 (det skulle have været 8.45, men de var lidt forsinket). Jeg sad ved hende da hun fik noget beroligende og kl. 10 kom hun i narkose. Kl. 12.30 kom hun ud af narkosen. Det var godt nok lang tid og det havde de heller ikke regnet med. Så var jeg sammen med hende igen til opvågningen og vi kørte først kl. 3.30 ca. De ville være sikre på at hun var ok. De tog heller ikke venflonen ud, før hun var vågnet en del op.

Hun lagde hende i en så let narkose som muligt og lagde blokader ind de steder hun fjernede tænderne.

Hun begyndte at klynke da hun vågnede lidt op og inden vi tog hjem, fik hun en sprøjte smertestillende mere, så nu er hun meget træt og dvask. Jeg spurgte hvad jeg skulle gøre i aften, for de andre gange hun har været i narkose og fået smertestillende, har hun haft ondt hen på aftenen. De gange har jeg fået lov at give hende en halv smertestillende (selv om det er ca. 3 år siden).

Jeg har fået metacam med hjem til 5 dage, det er noget sirupsagtigt. Så har jeg fået clavubatin med hjem til 8 dage (antibiotika). De plejer vist ikke at give antibiotika, men pga. hendes hjerte gjorde de det.

Jeg lagde en ispose på kinden af hende da vi kom hjem, for det hæver en del op sagde hun. Så det får hun også lige i aften inden vi går i seng og i morgen også.

Hun fik en smule mad da vi kom hjem og nu vil jeg lige prøve at give hende lidt mere.

Min stakkels lille pige, hvor ville jeg ønske det var mig i stedet for. Men jeg er glad for vi kom afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hold fast - det var da noget af en omgang og dag - så I er nok trætte allesammen

Godt hun klarede det hele fint - så nu må I bare slappe af og blive jer selv igen.

 

Hvordan nu med at spise? Hun kan jo nok ikke tygge tørfoder de næste mange dage. Både Oscar og Charlie fik foderet banket i stykker og med vand på.

 

Dyrlægen giver altid antibiotika - det fik både Charlie og Oscar - ligesom de fik smertestillende til nogle dage.

 

I morgen går det helt sikkert bedre :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav hende det hjemmelavet foder da vi kom hjem. Hun var meget slatten og kunne ikke finde ud af at tage det fra skålen, men det røg fint indenbords, da jeg tog det op i hånden. Lidt noget smat, men skidt med det :mrgreen:

Så hældte jeg kogende vand på hendes foder. Det fik hun lidt af for et par timer siden og får lidt mere her om lidt. Foderpillerne er blevet kæmpe store, men det passer med at jeg giver hende én af gangen og så sluger hun den og så kommer den næste. De hænger stadig sammen, så det går egentlig meget nemt. Hun synes dog jeg var noget nærig, men jeg turde ikke give hende for meget på én gang :blink: Jeg havde overvejet at knuse det i blenderen for det har vi gjort før, men hun har fået fjernet 4 tænder af fortænderne, 2 for oven og 2 for neden og de har ikke fået nogle sting, så jeg synes ikke hun skal have mulen ned og tvære mad op i hullerne.

 

Hun gisper lidt og synes ikke verden er så sjov lige nu. Vi prøvede at sætte hende ud på græsset for at tisse. Hun stod og gloede lidt og så gik det op for hende at det små regnede. Så vendte hun rundt og styrtede ind i huset :mrgreen: Hun kan ikke lide regnvejr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov forresten, hun skal have opblødt foder i en uge...

 

Dyrlægen tog billeder før og efter tænderne var fjernet, for jeg sagde jeg gerne ville være så sikker som man nu kan være, på at alle rødder var kommet ud. Jeg har ikke lyst til at hun skal i narkose i morgen igen, fordi det hele ikke er kommet ud. Det oplevede vi nemlig med Sille da hun fik fjernet de ekstra hjørnetænder som hun havde. Der havde de knækket én af dem og resten sad der, kunne vi se. Så der skulle hun i narkose dagen efter igen. Der var jeg godt sur og de undskyldte mange gange. Det vil jeg bare helst ikke at Molly skal opleve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...