Hop til indhold

Molly skal i narkose : (


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Ja, hun skal kysses og krammes og vi sover i gæstesengen i nat (der må de godt komme op i sengen). Så kan jeg bedre holde øje med hende i nat. Appetitten fejler ikke noget. Hun har stadig ørerne tilbage og øjnene er store, men sulten det er hun :mrgreen: Vi har også taget deres dyne med ned i sofaen, så hun kan ligge og putte i den.

 

billeder 013a.jpg

billeder 017a.jpg

billeder 009a.jpg

billeder 012a.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men det lyder vildt med 10 tænder...

 

Hun vågnede kl. 5.30 i dag og gik ud i gangen og kradsede på det gitter vi har sat op, så peb hun lidt og kom ind og kiggede til mig. Jeg tænkte at hun nok skulle ud (det plejer hun ellers ikke at gide alt for tidligt), så jeg tog tøj på og Molly styrtede ned af trappen. Hun satte sig dog ikke ud til døren, men ud i køkkenet :-D Den lille tandløse hund var glubsk sulten, på trods af en stor portion inden vi gik i seng :mrgreen:

Hun vågnede kl. 4 og hostede, så nu skal jeg til at holde mere øje med det hjerte... og se om det hosteri gentager sig, eller det var en engangsforestilling...

Hun har lidt dårlig mave, så tror lige jeg ringer og spørger om zoo-lack ødelægger noget (medicinmæssigt), ellers får hun lige det.

Jeg har lige fået lov at kigge i munden og hun er lidt hævet i højre side, men jeg kunne godt få lov at skylle madrester ud.

Hun vil gerne ligge på isposen.

 

billeder 024a.jpg

billeder 020a.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nåhh det lille pus - man kan ligefrem se hun tænker "så giv mig da noget at spise" :mrgreen:

 

Narkosen kan godt give lidt dårlig mave, men kan også være en følge af antibiotikaen - det fik både Oscar og Charlie - jeg gav mine canikur - dyrlægen sagde det var okay - (syntes det virker bedst på mine hunde, med canikur)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser ud til at have det fint. Jeg har valgt ikke at give hende smertestillende i dag, for hun virker slet ikke til at have ondt. Jeg ser lige nu her når vi går i seng lige om lidt om hun falder til ro som hun plejer, ellers får hun noget.

Afføringen er stadig lidt blød i det, men det er bedre end i går. Hun får zoo-lack og RC gastro intestinal.

Jeg kan godt få lov ar skylle hendes tænder så det er fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, dyrlægen ringede til mig fredag kl. 17.56 og ville lige høre om jeg havde fået svar på mine spg. (havde sendt en mail med billeder og opdateringer) og der snakkede vi om, at det hele faktisk kunne give dårlig mave. Det er forskelligt fra hund til hund. Både narkosen og Metacamen og Clavubactinen. Det var i øvrigt rigtig sødt af dyrlægen at ringe mig op :5up:

 

Hendes mave er helt i orden i dag, så mon ikke det var narkosen?

 

Hun har glubsk spist sin mad og jeg har kigget ind i munden på hende og skyllet det jeg kunne komme til. Det ser fint ud. Hun er begyndt gerne at vil "kysse" igen, det er ellers noget man kun lige kunne lokke hende til før, så det er dejligt :-D

Hun har ikke fået smertestillende og heller ikke i nat inden vi gik i seng. Der har overhovedet ikke været noget tegn på at hun har ondt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, dyrlægen ringede til mig fredag kl. 17.56 og ville lige høre om jeg havde fået svar på mine spg. (havde sendt en mail med billeder og opdateringer) og der snakkede vi om, at det hele faktisk kunne give dårlig mave. Det er forskelligt fra hund til hund. Både narkosen og Metacamen og Clavubactinen. Det var i øvrigt rigtig sødt af dyrlægen at ringe mig op :5up:

 

Hendes mave er helt i orden i dag, så mon ikke det var narkosen?

 

Hun har glubsk spist sin mad og jeg har kigget ind i munden på hende og skyllet det jeg kunne komme til. Det ser fint ud. Hun er begyndt gerne at vil "kysse" igen, det er ellers noget man kun lige kunne lokke hende til før, så det er dejligt :-D

Hun har ikke fået smertestillende og heller ikke i nat inden vi gik i seng. Der har overhovedet ikke været noget tegn på at hun har ondt...

 

 

Dejligt, at høre, at hun er ved, at være på toppen igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Dejlig at høre det går fremad og at hun spiser med god appetit :5up:

Narkosen gør meget ved dem i nogle dage efter - de har jo også fået sprøjter for at blive forbedøvet, mod smerter, mod betændelse, for at vågne op igen - så det er rigtig mange stoffer der skal ud af kroppen. Jeg oplevede også at mine beagler kunne lugte narkosen i flere dage - i sær Charlie reagerede på Oscar med den der narkose lugt.

 

Jeg var også meget i tvivl omkring det smertestillende - Mine fik Carprodyl F 50 mg - de skulle have 1½ pille pr. dag - jeg valgte dog at give den ½ pille om morgenen og så fik de den hele ved 14 tiden om eftermiddagen. Jeg oplevede det gav en god virkning på dem. af antibiotika fik de Synolox 250 mg. - Charlie have lidt dårlig mave på antibotikaen mens der ikke var noget at mærke på Oscar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går stadig godt. Vi valgte at give hende ca. halvdelen af det smertestillende hun skulle have haft i går aftes ved 21.00 tiden. Hun virkede lidt mere kontaktsøgende, så vi tænkte det nok var bedst. Hun har intet fået i dag og hun ser ikke hævet ud i mulen mere, så det er dejligt.

Sille har puffet noget til hende nogle gange, ret voldsomt, som om hun bare SKULLE snuse hendes ører :vedikke: Måske var det narkose lugten så? (fik lavet svaberprøve af Mollys øre når vi nu alligevel var afsted og der var intet at se og de var fine indeni).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Sille har nok ikke kunnet forstå at Molly har været "out of order" - men lugten af narkose kan hænge i flere dage og det kan de jo lugte meget mere end vi kan. Charlie puffede meget voldsomt til Oscar og gøede op i synet på ham, som om han ville sige at "nu tager du dig sammen makker" - det stod på et par dage - hvor vi så gik i mellem for at give Oscar sin fred og ro - så han har da helt sikkert lugtet forkert.

 

Dejligt at det stadig går fremad og munden heler op igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, tak, så behøver jeg ikke gå og holde øje hele tiden. Jeg er bare så bange for at det springer op. Jeg ved ikke hvor lang tid sådan noget er om at gro sammen.

 

Ja, det er faktisk rigtigt nu du siger det. Hun gaber højere og højere op nu. Stadig ikke helt op, men det er jo heller ikke i orden endnu. Hun er vist heller ikke hævet mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...