Hop til indhold

Hund nummer to...


caro2001
 Share

Recommended Posts

  • Svar 253
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

 

 

En dansk svensk gårdhund er en god race til dig fordi: Det er en lille let race, der egner sig til agility.

Det er en race, der er nogenlunde stor nok til at være i en familie, hvor der også er mindre børn. Og hvor der også er en stor hund.

 

Det er en race uden plejekrævende pels. Og uden store hængeører, der også kan give problemer.

 

Det er en race, som er rimelig sund, så der er chance for, at du og hunden kan lave ting sammen i mange år.

 

-----Det er IKKE en race, som er kluntet og nuttet fra hvalp af, -i hvert fald ikke nær så kluntet og nuttet som jeres nuværende hund var. (men HAN er altså også kun kluntet og nuttet i de første få måneder I havde ham....)

 

.

 

Lige OT. En DSG-hvalp er lige så kluntet og nuttet, som enhver anden hundehvalp :fornaermet::-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige OT. En DSG-hvalp er lige så kluntet og nuttet, som enhver anden hundehvalp :fornaermet::-)

 

Njammm:hmm:.. En bernersennenhvalp ligner en tøjhund og noget der er løgn..., mens en chihuahuahvalp ligner en miniudgave af en voksen chihuahua... Men begge er da dødcharmerende...

---Og så er der alt indimellem..

 

Men det er så kort tid at en hund er hvalp, så det burde ikke have så stor betydning for, hvilken race man vælger for de næste 10 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Njammm:hmm:.. En bernersennenhvalp ligner en tøjhund og noget der er løgn..., mens en chihuahuahvalp ligner en miniudgave af en voksen chihuahua... Men begge er da dødcharmerende...

---Og så er der alt indimellem..

 

Men det er så kort tid at en hund er hvalp, så det burde ikke have så stor betydning for, hvilken race man vælger for de næste 10 år.

Er helt enig!:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

sæt jer ned og skriv ned hvad i vil med hunden:) dvs hvorfor vil i have hund, hvad vil i lave med den, hvor tit vil i lave noget med den, hvor mange timer om dagen skal den være alene, hvem står for hvad, hvor mange penge vil i ofre.

MEN det vigtigste er altså: HVAD VIL I MED HUNDEN, først når det er på plads kan man begynde at se efter racer som kan passe ind i det i kan tilbyde:) at komme med den ene race efter den anden hjælper ikke nogen og ærlig talt man bliver lidt træt af at skrive om alle racer der findes:) så gør jer selv den tjeneste at finde ud af hvad det er i kan tilbyde så kan man se efte racer bag efter.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalp og ja jeg elsker en D/S Gårdhund har overveget den meget, men der findes også andre hunderacer i verden og rigtig mange af dem kender jeg, men der også mange jeg ikke kender. Og tak for velkomsten.

 

Jeg ved ikke om det lyder onsvagt, men jeg har tænkt på en Cocker Spaniel?

 

Jeg har også tænkt border terrier min mor har haft sådan nogle som barn og ved hvordan den skal trimmes (det kan let gøres selv) er jeg galt på den?

 

Er en Beagle en god agility hund???

 

Dette indlæg fortryder jeg har fået et skævt indblik i papilionen og set nogle forkerte billeder, men nu har jeg set en rigtig papilion og den er bare for sød!!

 

Er en border collie ikke også en god hund?

 

Jeg ved ikke, men jeg har også kigget på en Australian shepherd, mener den ville være god til mit behov, hvad mener du/i om det?

 

Cavalieren er helt bestemt min yndling race og jeg ved alt om den (næsten) den enskaber er perfekte, kender godt deres sygdomme, så derfor valgte jeg at kigge på andre racer, men tror det bliver sådan en aligevel!:bighug:

 

Min mor kan godt lide welsh corgi'erne, det kan jeg også.

Er vi galt på den?

 

Du har godt nok noget af nogle racespring! Udover de racer jeg har markeret i alle indlæggene foroven, så har der derudover også været to andre indlæg hvor du nævner Sheltien og Tolleren... Det er alt i alt meget, meget forskellige racer du forelsker dig hovedkuls i! Og så sent som i går var du ved at forhøre dig ad ang at overtage en voksen Cavalier fra en bruger herinde - og i dag er det Corgien i er forelsket i? :hmm:

 

Hvad ved du om Corgien siden du nu er forelsket i den? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har godt nok noget af nogle racespring! Udover de racer jeg har markeret i alle indlæggene foroven, så har der derudover også været to andre indlæg hvor du nævner Sheltien og Tolleren... Det er alt i alt meget, meget forskellige racer du forelsker dig hovedkuls i! Og så sent som i går var du ved at forhøre dig ad ang at overtage en voksen Cavalier fra en bruger herinde - og i dag er det Corgien i er forelsket i? :hmm:

 

Hvad ved du om Corgien siden du nu er forelsket i den? :genert:

 

Pigen er 11 år - hunde er jo bare søde :hjerte: :bighug:

 

Og mon dog ikke det ender med at familien på et eller andet tidspunkt beslutter at få en eller anden hund, uden videre skelen til hvad damerne på HF mener om noget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pigen er 11 år - hunde er jo bare søde :hjerte: :bighug:

 

Og mon dog ikke det ender med at familien på et eller andet tidspunkt beslutter at få en eller anden hund, uden videre skelen til hvad damerne på HF mener om noget ;-)

Tjo sikkert nok... Vi kan dog håbe forældrene sætter sig lidt ind i de forskellige racer der bliver disket op :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad ved du om Corgien siden du nu er forelsket i den? :genert:

Jeg har læst at det skulle være en god familiehund og så kan den også bruges til både Agility og lydighed (de egner sig til det).

Ja og så mener jeg og min familie at den vil passe til os, da den ikke kræver så meget pelspleje, og ja så lyder den bare dejlig!:oops:

:lun::mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fravalgte corgien fordi den er meget egenrådig og gøende. Så vi fik en schæfer i stedet. Og vi er voksne mennesker:mrgreen:

 

Jeg vil være så fri at give de andre ret i, at du måske er lovlig ivrig. Sikke mange racer du mener er perfekte. Tænker om der er anden sammenhæng i dine mange racevalg, end at hundene er nuttede?

 

Du lyder som en almindelig 12-årig med masser af impulsive ideer, men måske knap så meget fornuft. Måske du skulle alde dine forældre bestemme? Du får jo selv lov at bestemme når du bliver voksen:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes ikke en corgi er spor oplagt som træningshund til en helt ung pige. det kan godt være, at den ser nuttet ud, men det er en ret driftig og egenrådig brugshund, som kræver en del rent træningsmæssigt. og så elsker de at gø, det er heller ikke sikkert, at det lige falder i god jord i hjemmet?

det med at gø, er ikke noget problem da der er 500 m ned til naboen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

det med at gø, er ikke noget problem da der er 500 m ned til naboen:mrgreen:

 

nu er det jo ikke kun for naboernes skyld, at det kan være en fordel med en hund der ikke bræger op i tide og utide. jeg synes også, at du skal forholde dig til første halvdel af mit indlæg, det er sådan set endnu mere væsentligt. jeg ville i hvert fald personligt ikke lige have mod på en corgi.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

det med at gø, er ikke noget problem da der er 500 m ned til naboen:mrgreen:

her har vi 1000 m. til en nabo med gø hunde, jeg kan love dig for at de kan høres :) og hold da op hvor vi tit tænker at de skulle have valgt en kat i stedet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det virker underligt at en så umoden 12-årig har et så relativt korrekt skrivesprog.... :hmm:

 

 

 

Min på 9 år skriver mindst lige så godt, hvis ikke bedre tiltider... Børn lærer rigtig meget i skolen nu om dage! Slet ikke som da vi var børn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst at det skulle være en god familiehund og så kan den også bruges til både Agility og lydighed (de egner sig til det).

Ja og så mener jeg og min familie at den vil passe til os, da den ikke kræver så meget pelspleje, og ja så lyder den bare dejlig!:oops:

:lun::mums:

 

 

I øvrigt, bare fordi man læser noget på nettet, er det jo ikke ensbetydende med aty man ved nok. Fx kan et barn også godt sætte sig og læse om partiet Venstre, men det giver jer jo ikke ret til at stemme ved næste valg:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...