Hop til indhold

Min hvalp æder alt.

Gæst Littlecami
 Share

Recommended Posts

Gæst Littlecami

Hej alle i hunde elskere :D Jeg har en lille hvalp på 4 måneder. OG hun spiser alt hun kan komme i nærheden af. Ville bare hører om i har nogle gode fif om hvordan man får hende til at stoppe. :D ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Er det sådan hele tiden eller når hun er alene?

Det kan være orm, min havde det som hvalp og han var - lige før vi opdagede det - så hugsulten at han gik i gang med at spise lidt pøller, yikes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ok, kan i aflede hende med tyggeben og lignende? Og afskærme de ting, det bliver hurtigt en vane men kan som regel også nogenlunde hurtigt laves om hvis bare hvalpen ikke kan komme til det en periode.

Orm er nu ikke unormalt, spoleorm kan man se i afføringen på et tidspunkt, ligner levende spagetti :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Littlecami

Hun har masser af legetøj og jeg afleder hendes opmærksomhed hver gang over til noget af hendes legetøj men alligevel ligger hun og bider i dynerene. Det er faktisk det største problem. Sko osv er ryddet væk så hun ikke kan nå. men hun har lige lært at hoppe op i sengen selv. og så går hun ellers igang med at æde, lagn dyner og puder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Littlecami

Det er bare irriterende for den første måned bed hun ikke i noget. Nu æder hun både seng, dyne, lagen, puderne. OG så spiser hun også alt hun kan finde når vi er nede og gå tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare irriterende for den første måned bed hun ikke i noget. Nu æder hun både seng, dyne, lagen, puderne. OG så spiser hun også alt hun kan finde når vi er nede og gå tur.

Ja, hvalpe kan være en prøvelse, og du kan ikke regne med hvad hun gjorde i sidste måned, hun er et helt andet sted i sin udvikling nu. Luk døren til soveværelset, når det er en uimodståelig fristelse for hende at bide inventaret i stykker. Det er kun en kort periode hun ikke kan komme der. I næste måned har hun gang i en anden uvane og har glemt alt om dyner:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha...kan godt forstå, din frustration, for det gjorde min Tulle også, da hun var hvalp og gåturene var bestemt ingen nydelse, for man skulle have et øje på hver finger, for hun åd alt, der lå på jorden.

Det var så slemt, at min dyrlæge anbefalede en mundkurv.

Det tog sin tid inden hun holdt op med det, men det er godt nok, meget energi krævende.

Håber, at din hvalp snart stopper med det.

Forresten, så havde Tulle orm og jeg syntes, at det blev en smule bedre, da hun fik endnu en omgang ormekur, men helt stoppede gjorde det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Littlecami

Hun har lige fået 2 orme kure så orm er der intet af :D heldigvis. Må bare håbe det snart stoppe så mine øjne ikke skal være klistret på hende hele tiden :D

Men tak for alle de gode råd :D

Må bare have tålmodigheden med mig :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Køb nogle små, tynde pinde i oksehud, de fleste hvalpe elsker dem.

Hendes tænder KLØR.

Nogle måneder inden vi fik Taiki, fik jeg nye spisestole i fødselsdagsgave. De har alle sammen tandmærker i dag, fra den tid. Til gengæld rører han dem slet ikke nu, hvor tænderne er skiftet.

En anden god ting er legetøj med små dutter eller takker på over det hele. Takkerne kan massere gummerne.

En tennisbold i en gammel sok med knude på er som regel også et hit, fordi man kan flå lidt i sokken som dermed også masserer gummerne. Men kun hvis du tør risikere en potentiel fetish med sokker.

Det er en fase så du kan intet gøre andet end at afleve og begrænse hvad hun kan få fat i.

Link til indlæg
Del på andre sites