Hop til indhold

Hvalpeinvasion minus 4 uger


Gæst mk101
 Share

Recommended Posts

3 drenge, 4 piger - alle velskabte!

 

Det ville ikke alene være et godt antal, men en super sej fordeling. Kønnene må vi vente ti dage med endnu, men tallet håber jeg der er styr på i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Iben B

Ingen af vores hunde gider rigtig hvalpe, så det vil jeg overlade til de mange der allerede har meldt sig. Men uh... hvalpe! :hjerte: Jeg glæder mig til at se MANGE billeder :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det spøgelserne øverst eller cirklerne nederst man skal tælle?:D

 

De ligger i alle retninger, så du skal tælle rygrad/kranie :)

 

Hold da op der er mange :shock: Jeg synes at jeg kan tælle i hvert fald 8 måske endda 9! Eller tager jeg helt fejl?

 

Det er også lidt et miks fordi jeg både tæller rygrad og kranier :lol:

 

Dyrlæge og jeg kunne ikke blive helt enige og jeg når også til et nyt tal, for hver gang jeg tæller. Men hun blev scannet til 10, og jeg tænkte tidligere, at vi nok lå på ca. 6 stykker. Men som jeg får talt, syntes jeg der gemmer sig nogle rundt omkring, som jeg ikke før havde set. Så ligger også selv oppe på 8 (og måske endda over).

 

Der ligger noget helt nede til venstre i billedet, en oppe til venstre (der er ret tydelig) og så eller et misk-mask af en hel bunke udover det hele.

 

Vi forsøgte at tage i flere plan, men det gav ikke meget mere syn for sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du syntes røntgen var nuttet, så skulle du se dem nu!

 

De dukkede op i nat. 7 stykker blev det til, og en helt håbløs fordeling: 6 hanner og en tæve. Men hvis alt flasker sig med de planer og aftaler der er for de tre af dem, er det trods alt kun 4 hanner, der skal findes hjem til.

 

Der er INTET så nuttet som en lille hvalp, der ikke en gang er et døgn gammel, lægger sig og hviler hovedet på sin mors ben!

 

Til gengæld er det rimelig umuligt at tage gode billeder fra hvalpekassen, men skal gøre mit bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for lykønskningerne. Skal nok følge efter med billeder. Skal bare lige kigge på hvalpe og sove. Det første døgns tid har budt på søvn af ca. 45 minutters varighed per omgang.

 

Stor tillykke herfra, godt nok en lidt dum kønsfordeling, men det går nok.

Min Freddy skal være far den 13/8. Tæven er en smuk Bachhillstæve. Desværre er der kun en hvalp i hende.HUn er 1 ste gangs og snart 6 år og ingen progesteronprøve.

 

Ja, kunne have drømt om bedre fordeling. Især fordi der ligger et andet springerkuld på Sjælland, der er tre uger i dag, hvor der kom 7 hanner og 1 tæve. Plus et kuld på knap to uger, hvor der er 3 hanner og 5 tæver. Så alt i alt er der ca. 14 hanner der skal afsættes i løbet af ganske kort tid. Vi må se om det ikke kommer til at gå.

 

Godt nok en sen førstegangsfødende. Lyder til der næsten skal bestilles kejsersnit med det samme. Bare for at være sikker. Nu har jeg jo ikke været i gamet så mange år, men syntes bare jeg har hørt for mange ærgerlige historier, hvor hvalpen er gået til, fordi den har siddet fast i fødselskanalen. Håber det kommer til at gå godt med hende og hvalp. Og bliver spændende at se noget efter ham. Hans første parring eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du syntes røntgen var nuttet, så skulle du se dem nu!

 

De dukkede op i nat. 7 stykker blev det til, og en helt håbløs fordeling: 6 hanner og en tæve. Men hvis alt flasker sig med de planer og aftaler der er for de tre af dem, er det trods alt kun 4 hanner, der skal findes hjem til.

 

Der er INTET så nuttet som en lille hvalp, der ikke en gang er et døgn gammel, lægger sig og hviler hovedet på sin mors ben!

 

Til gengæld er det rimelig umuligt at tage gode billeder fra hvalpekassen, men skal gøre mit bedste.

Tillykke! Er folk ikke ligeglade med om de får en han elelr en tæve? BAre der var en tæve til dig
Link til indlæg
Del på andre sites

Stor tillykke herfra, godt nok en lidt dum kønsfordeling, men det går nok.

Min Freddy skal være far den 13/8. Tæven er en smuk Bachhillstæve. Desværre er der kun en hvalp i hende.HUn er 1 ste gangs og snart 6 år og ingen progesteronprøve.

Hvordan kan det være man vælger at parre så gammel en tæve, der ikke har været drægtig før?
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke! Er folk ikke ligeglade med om de får en han elelr en tæve? BAre der var en tæve til dig

 

Jeg gør noget helt smart når man ellers kun har tæver: beholder en han. Andre har kunne få det til at fungere før, så det kan vi vel også. Så er tanken at skulle have tæven i sameje. Hvis hun er god.

 

En forespørgsel fra Sydamerika på noget der kan udstilles (køn underordnet) og i dag forespørgsel fra Jylland på han. Så det ser positivt ud. Indtil videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er altid spændende, at finde kommende ejere til et kuld hvalpe. Selvfølgelig kan det fungere med en hanhund i huset sammen med tæverne, har selv haft det i mange år, man kan gå hen, og blive helt afhængige af de hanbasser ;-)

Glæder mig til at se nogle billeder.

Havde du købere skrevet op i forvejen?

Vi er nogle stykker der undrer os, over det her hanhunde år, faktisk i ret mange racer. Så må det jo være tæveår næste år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er altid spændende, at finde kommende ejere til et kuld hvalpe. Selvfølgelig kan det fungere med en hanhund i huset sammen med tæverne, har selv haft det i mange år, man kan gå hen, og blive helt afhængige af de hanbasser ;-)

Glæder mig til at se nogle billeder.

Havde du købere skrevet op i forvejen?

Vi er nogle stykker der undrer os, over det her hanhunde år, faktisk i ret mange racer. Så må det jo være tæveår næste år...

 

Det må være i de der sportsår, det går helt galt med antallet af hanhvalpe.

 

Mistede en lille - alt for fin - han i nat. Naturen er noget rod! Han var ikke helt kvik da han blev født, og vejede noget mindre end alle de andre. Han var svær at få i gang og i modsætning til de andre hvor der var ca. en halv time mellem hvalpene, lod han vente på sig i halvanden time. Troede vi havde fået fin gang i ham, og han så ud til at lægge sig til og få noget i maven. Men han var tilsyneladende for svag og kl. 3 forsvandt han.

 

Dumme pokkers Moder Natur - som jeg har stor respekt for, når det ikke "går udover" mig.

 

Havde ikke købere skrevet op i forvejen. Har fået to henvendelser indenfor den sidste uge (uden de har ligget på hvalpeliste). Så har stor forhåbning til de nok skal nå at få nye hjem, når de er klar til at flytte hjemmefra i oktober.

Link til indlæg
Del på andre sites

Freddys hvalp.

 

Det var en ala akutparring fra tæveejers side. Tror de er ved at skulle skilles og begge vil meget gerne beholde hende.De har tænkt hvalpe i flere år, men intet fået gjordt ved det før her sidste udkald.Så pludselig blev jeg ringet op af ejer af Freddys far, for de ville gerne bruge ham. Men indavlskvofisienten blev lidt høj , så derfor en halvering med Freddy.

Så de kom forbi og lad de 2 lege lidt og så ham an, og så har vi parret 3 gange.

De er indstillet på at kejsersnit hurtigt kan komme på tale og det har dyrlægen også ment ville være sikrest.

Jeg er rigtig ked af, at de ikke fik lavet denne progesteronprøve, så vi i det mindste vidste at tidspunkterne var korrekte, her med 2 stk nybegyndere.

Men da heldigt at jeg havde fået øjenlyst og netop HD fotoet. Tæven har C på hofterne, heldigvis har alle i Freddys nærmeste familie = A. Hun er sorthvid , så rigtig spændt på farve, om han kan lave en orange roan???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...