Hop til indhold

Farven bestemmer prisen


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Der var vist en der ikke kunne lide de smileys, så må da hellere vise hensyn :slem:

 

Sig mig læser du overhovedet hvad folk skriver, eller går det bare ikke igennem din lille bobbel af en verden?

 

Hvor har jeg sagt at JEG ikke kunne lide smilies?!? Det har jeg faktisk ikke skrevet noget sted, jeg har sagt til dig at JEG finder :slem: Ufattelig provokerende, og at du kan fremstå ufattelig provokerende, hvilket du også gør lige nu, endda bevidst. Føj siger jeg, at trække en debat ned på sådan et niveau. Start med at deltage i debatterne på lige fod med alle andre! Ærlig snak: Jeg synes du er super dårlig for debatterne herinde! Du kommer med påstande og forlanger dokumentation, men kommer ikke med dokumentation selv, du pådutter folk holdninger uden overhovedet at have snakket med dem, hvad er det dog for noget at gøre?...

 

Jeg vil gerne have at du viser mig helt præcist hvor det er jeg siger at jeg ikke kan lide smilies, og hvis du ikke kan finde den udtalelse så vil jeg MEGET gerne have en undskyldning!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 182
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er da efter min mening helt klart, et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Dermed sagt, er der nogen der vil give den højere pris, er der også være folk der vil tage x antal tusind mere for spcielle farver feks.

 

Hvis nogen ville give 10.000 for min gamle bil(som iøvrgt er i en flot grøn farve) ville det da være dumt at sælge den for fem;)

 

Jeg ville nok ikke selv give flere tusinde ekstra for specielle farver(ud af et kuld som opfylder øvrige krav)

 

Lad os nu sige, der i et kuld er 3 i specialfarve, og dermed special pris, som så ikke bliver solgt, og derefter sælges til nedsat pris(evt. Normalpris) så vil jeg som køber tænke der måske er noget galt m disse hunde.. Men jeg er sikkert også bare evigt mistroisk:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Sig mig læser du overhovedet hvad folk skriver, eller går det bare ikke igennem din lille bobbel af en verden?

 

Hvor har jeg sagt at JEG ikke kunne lide smilies?!? Det har jeg faktisk ikke skrevet noget sted, jeg har sagt til dig at JEG finder :slem: Ufattelig provokerende, og at du kan fremstå ufattelig provokerende, hvilket du også gør lige nu, endda bevidst. Føj siger jeg, at trække en debat ned på sådan et niveau. Start med at deltage i debatterne på lige fod med alle andre! Ærlig snak: Jeg synes du er super dårlig for debatterne herinde! Du kommer med påstande og forlanger dokumentation, men kommer ikke med dokumentation selv, du pådutter folk holdninger uden overhovedet at have snakket med dem, hvad er det dog for noget at gøre?...

 

Jeg vil gerne have at du viser mig helt præcist hvor det er jeg siger at jeg ikke kan lide smilies, og hvis du ikke kan finde den udtalelse så vil jeg MEGET gerne have en undskyldning!

 

 

 

Jamen dog- hvor går det lige galt for dig ?

 

Jeg har ikke nævnt dig overhovedet , jeg formulerede jo at der vist var en der ikke kunne lide de smileys, og at jeg jo derfor udviser hensyn :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen dog- hvor går det lige galt for dig ?

 

Jeg har ikke nævnt dig overhovedet , jeg formulerede jo at der vist var en der ikke kunne lide de smileys, og at jeg jo derfor udviser hensyn :hmm:

 

Right, hvem var det så der ikke kunne lide smilies? når nu du ikke forsøgte at være provokerende (Ved at sætte den smiley ind jeg tidligere fortalte dig at rigtig mange fandt provokerende, det antager jeg er ren dumhed og ikke provokation så?), må det jo være fordi det er gået min næse forbi at vi har en der ikke bryder sig om smilies her på forum!

Link til indlæg
Del på andre sites

"A-team of loving"

 

Kunne vi prøve at holde dig og dit ude af denne debat, lissom FCI/AKC heller ikke er emnet.

Har du noget konstruktivt at bidrage med til trådens oprindelige emne er du meget velkommen, men det andet fnidder vil jeg helt ærligt gerne være fri for.

 

Pfh. tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
"A-team of loving"

 

Kunne vi prøve at holde dig og dit ude af denne debat, lissom FCI/AKC heller ikke er emnet.

Har du noget konstruktivt at bidrage med til trådens oprindelige emne er du meget velkommen, men det andet fnidder vil jeg helt ærligt gerne være fri for.

 

Pfh. tak!

 

 

Jeg syntes dasåmænd også at jeg holder mig til debatten, og det er såmænd da heller ikke mig, der startede omkring brugen af mine smileys , og omkring FCI/Akc- ja, så er det da også relateret til emnet, da de jo ikke har samme farver, og derfor kan man jo netop få de "specielle" farver, som nogen jo så kan sælge - måske dyrere , måske billigere.

 

Men jeg syntes klart at jeg holder mig til det debatterede emne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig finde på at betale mere for en speciel farve. For mig, er farven nok noget af det der kommer sidst i prioriteringsrækkefølgen, selvom jeg selvfølgelig har præferancer. Jeg er ikke meget for merle (border) collier f.eks, men hvis det umulige skulle ske, og jeg skulle have hvalp fra en opdrætter, ville jeg da ikke fravælge den "rigtige" hvalp, pga merlefarve.

 

Nollike, hvorfor er Tervueren i Groenendahl kuld eftertragtede??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig finde på at betale mere for en speciel farve. For mig, er farven nok noget af det der kommer sidst i prioriteringsrækkefølgen, selvom jeg selvfølgelig har præferancer. Jeg er ikke meget for merle (border) collier f.eks, men hvis det umulige skulle ske, og jeg skulle have hvalp fra en opdrætter, ville jeg da ikke fravælge den "rigtige" hvalp, pga merlefarve.

 

Nollike, hvorfor er Tervueren i Groenendahl kuld eftertragtede??

 

Så vidt jeg er orienteret fordi de har groendaelernes sind (som om der skulle være noget galt med Tervuerens :fornaermet:)

 

Jeg skal ud af døren, jeg vender tilbage :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg undersøgte opdrættere og så, at en opdrætter prissatte nogle hvalpe i et kuld højere end de andre pga. farven, ville det få mine alarmklokker til at ringe, da det i mine øjne virker useriøst, og jeg ville mistænke, at opdrætter ikke satte de ting, som jeg lægger vægt på - temperament, arbejdsegenskaber og sundhed - i højsædet. Det er jo ikke sikkert, at jeg ville have ret i min antagelse, men det er meget muligt, at jeg ville vælge pågældende opdrætter fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Jeg ser det da såmænd tit, at der er prisforskel i farver og jeg syntes da at det kan være lærerigt hvorfor det så forholder sig sådan, og så få en snak med dem der gør det , så bliver man jo da - måske - klogere på hvorfor de pågældende gør som de gør :blink:

 

Jeg kender en der begår sig i Pomeranian , der er de hvide nærmest ubetalelige , da de er yderst svære at finde... Dem der er Cremefarvede kan så nogen gange godt forveksles, men der kan prisen virkelig svinge med rigtig mange tusinder kroner :-D , og da de Hvide er så sjældne, ja, så er prisen jo så sandelig også derefter :roll:

 

Og der kan opdrættere klart sætte deres priser efter efterspørgsel... :hmm:

 

Og hvilke kriterier/normer man gerne vil have hos sin hund er jo meget forskelligt, og heldigvis for det da , ellers ville det jo blive en kedelig verden, hvis vi alle havde samme mening samt behov :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det da såmænd tit, at der er prisforskel i farver og jeg syntes da at det kan være lærerigt hvorfor det så forholder sig sådan, og så få en snak med dem der gør det , så bliver man jo da - måske - klogere på hvorfor de pågældende gør som de gør :blink:

 

 

Desværre findes der jo bare opdrættere som nægter at udtale sig om deres opdræt f.eks. i debatter som disse, som ville kunne give alle os herinde et bedre indblik i hvorfor f.eks. priser og farver kan være mere attraktive..

 

Synd og skam at sådanne opdrætter har deres "forretningshemmeligheder" som offentligheden ikke må kende til..............

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Desværre findes der jo bare opdrættere som nægter at udtale sig om deres opdræt f.eks. i debatter som disse, som ville kunne give alle os herinde et bedre indblik i hvorfor f.eks. priser og farver kan være mere attraktive..

 

Synd og skam at sådanne opdrætter har deres "forretningshemmeligheder" som offentligheden ikke må kende til..............

 

 

Tror såmænd da at rigtig mange opdrættere godt kan sortere i hvem der har den oprigtige samt ægte interesse, og hvem der så bare lige vil have lidt underholdning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes altså indlæg om prisforskelle på forskellige farver drukner lidt i jeres (som jeg ser det) personlige diskussion Shii og A-team.. Og det er lidt ærgeligt synes jeg, da jeg synes emnet er ret interessant. :o

Sorry til TS for OT... Irriterer mig bare lidt, da jeg hele tiden tror der kommer nye fornuftige indlæg:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror såmænd da at rigtig mange opdrættere godt kan sortere i hvem der har den oprigtige samt ægte interesse, og hvem der så bare lige vil have lidt underholdning :-D

 

okay, jeg har haft svært ved at forstå hvorfor du er på hf, men jeg kan forstå at det er for underholdningens skyld. Det er helt ok, nu ved jeg så bedre hvordan jeg skal læse og forstå dine indlæg.

 

undskyld ot

Link til indlæg
Del på andre sites

og som svar i tråden, så er jeg fuldstændig ligeglad med farven når jeg skal vælge hvalp, og det kan være svært da mange opdrættere spørger om 2 ting, hvilket køn og hvilken farve der ønskes.

 

jeg mener også at fejlfarver som en naturlig ting skal sælges billigere, det er en vare der ikke er i orden i forhold til standarden, jeg vil heller ikke give fuld pris for en reol der på den ene side er rød og den anden side er blå (hvis det altså ikke er med vilje)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes altså indlæg om prisforskelle på forskellige farver drukner lidt i jeres (som jeg ser det) personlige diskussion Shii og A-team.. Og det er lidt ærgeligt synes jeg, da jeg synes emnet er ret interessant. :o

Sorry til TS for OT... Irriterer mig bare lidt, da jeg hele tiden tror der kommer nye fornuftige indlæg:confused:

 

Jeg kommentere skam blot at der fandtes opdrætter som netop ikke diskutere priser vs. farve og derfor synes jeg ikke den debat er interessant på samme måde som A-team... At hun nægter at svarer på spørgsmål vedr. de ting hun stopper ind i debatten ser jeg, ligesom dig, skam også blot som ligegyldige og trælse indlæg... Men jeg synes skam ikke at det er forkert af mig at spørge ind til ting som bliver skrevet i tråden, når det handler om emnet... Jeg kunne skam bare godt tænke mig at få svar og dokumentation på de MANGE ting som A-team påstår, men ikke kan bevise med andet end "hendes ord"..

Link til indlæg
Del på andre sites

og som svar i tråden, så er jeg fuldstændig ligeglad med farven når jeg skal vælge hvalp, og det kan være svært da mange opdrættere spørger om 2 ting, hvilket køn og hvilken farve der ønskes.

 

jeg mener også at fejlfarver som en naturlig ting skal sælges billigere, det er en vare der ikke er i orden i forhold til standarden, jeg vil heller ikke give fuld pris for en reol der på den ene side er rød og den anden side er blå (hvis det altså ikke er med vilje)

 

Der er forskel på om det er en fejlfarve i forhold til standarden eller om den ene farve blot er mere attraktiv end de andre.

 

Nedslag p.g.a. fejlfarve er jeg med på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nedslag pga fejlfarve kommer vel igen an på, hva hunden skal bruges til? Udstiiling - ja så er det jo fejl og mangler. Brugshund - nej, så kan den fungere lige så godt i fejlfarve:)

 

Og det er netop der opdrætterens intentioner kommer i spil... For som jeg skrev for læææænge siden, kommer det jo an på hvad opdrætteren priotere.

 

Opdrætter man brugshunde kan man jo netop let argumentere for at en lille fejlplet ikke har nogen betydning, eller at hunden måske har lidt for lange ben eller lignende.

 

Hvis du opdrætter show hunde, så har det jo stor betydning... Hvor om den måske ikke er SUPER god til at hyrde eller løbe stærkt eller aportere, måske ikke er den største katastrofe. Tilgengæld ville en forkert plet have betydning.

 

Men kan opdrætteren tillade sig at sætte prisen efter hvad hunden købes som? Altså hvis køberen køber en brugshund til udstilling, kan de så få et afslag i prisen i forhold til dem der køber brugshunden til brugshund?

 

I mine øjne handler den debat jo netop om at det er opdrætteren der vælger hvad hunden er værd, og folk må vælge at sige nej hvis de ikke mener hunden er prisen værd...

 

Jeg ser nogle steder at når man køber en stamtavlet hund, at man f.eks. kan få nedslag i prisen hvis der underskrives på at den er købt som familie hund fremfor avls eller udstillings hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved udstillingshunde avler opdrætter jo nok målrettet efter afkom, som kan opnå fine resultater(antager jeg).. Hun ved jo udemærket godt, at de x antal hvalpe med farvefejl, vil hun ikke kunne afsætte til sine udstillingskunder. Så er det vel fair nok, at de afsættes til gode blivende hjem til en billigere pris:) hvor skulle de ellers ende?

Og kontrakten om, at udstilling(og brugshund- synes dog det er en anden snak) ser jeg som lidt noget forfængeligheds "mit kennelnavn skal ikke forbindes med en fejlfarvet hund" noget, hvis uvidende familiehunde købere skulle få ideer i den retning senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis en opdrætter sælger en hund i fejlfarve, så kan jeg ikke se hvorfor den skal være billigere, hvis opdrætter gør opmærksom på at hunden ikke vil egne sig til udstilling og køber er ligeglad så er hvalpen vel lige så meget vær som den korektfarvede:) :)

 

Men igen prisen er jo affængig af hvad man vil give, hvis der er købere nok så er det ikke noget problem:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved udstillingshunde avler opdrætter jo nok målrettet efter afkom, som kan opnå fine resultater(antager jeg).. Hun ved jo udemærket godt, at de x antal hvalpe med farvefejl, vil hun ikke kunne afsætte til sine udstillingskunder. Så er det vel fair nok, at de afsættes til gode blivende hjem til en billigere pris:) hvor skulle de ellers ende?

Og kontrakten om, at udstilling(og brugshund- synes dog det er en anden snak) ser jeg som lidt noget forfængeligheds "mit kennelnavn skal ikke forbindes med en fejlfarvet hund" noget, hvis uvidende familiehunde købere skulle få ideer i den retning senere.

 

Jamen jeg er helt enig.. Men debatten handler jo faktisk ikke om nedslag i pris pga en fejl i pelsfarven.. Men blot at nogen farver generelt har mere værdi end andre, åbenbart...

 

For at give et andet eksempel er det vel ligesom når Löwchen fødes korthåret? Sælger man dem billigere, eller til samme pris som de langhårede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Der er forskel på om det er en fejlfarve i forhold til standarden eller om den ene farve blot er mere attraktiv end de andre.

 

Nedslag p.g.a. fejlfarve er jeg med på.

 

 

Det med nedslag kan jeg så sandelig også følge, når det er som følge af at den farve er en fejl som følge af den standard man opdrætter efter :-D

 

Men der er jo farver som er anerkendte i andre standarder end den der primært har været brugt her i Danmark, så når der så kommer andre farver til landet ( da andre farver jo findes... :hmm: )

 

Og i mine øjne, så er det skam ingen forbrydelse at opdrættere så tilføjer noget nyt , og måske så gerne vil tage penge for det også - det koster jo så sandelig også at importere :blink:

Redigeret af A-team of loving
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...