AnneMangetal Skrevet Juli 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 Da Bella var under 6 mdr., slugte hun sit foder som om hun blev sultet. Fra den ene dag til den anden mistede hun interessen for mad. Det førte til et større eksperiment med forskellige slags foder, og vi er nu endt på Orijen og Acana kornfri som favoritter. Dog har det ikke været overvældende interesse hun har vist maden, og har ofte fastet frivilligt en dag eller to 1-2 gange om ugen. Hun får mad morgen og aften, og veksler mellem pt. 3 forskellige slags tilsat luposan gelenk og lakseolie. Hun var i behandling for lungeorm da hun var 11 måneder, og er efterfølgende testet negativ. Hun blev steriliseret nogenlunde samtidig med at hun havde lungeorm. Nu er hun imidlertid (de sidste par uger) begyndt at have større ædelyst. Ofte spiser hun rent faktisk maden med det samme den bliver serveret, og hendes faste er blevet kortere og mere sjælden. I virkeligheden har hun nok nu spisevaner som en almindelig gennemsnitshund. Ikke desto mindre bliver jeg bekymret over at hun pludselig har større ædelyst end normalt. Jeg tænker om hun måske bør tjekkes for indvoldsorm? Det er omkring 2 mdr. siden hun blev tjekket for alle slags orm, og blev testet negativ. Kan orm udvikle sig så hurtigt? Og giver indvoldsorm egentlig større ædelyst? Er der andre bud på hvad hendes pludselige ædelyst kan skyldes? Det er jo underligt - jeg bekymrer mig når hun ikke spiser, og jeg bekymrer mig når hun spiser:-) Det er ikke altid nemt at være hundeejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Hvor gammel er hun nu? Duffy var meget småtspisende før hun blev steriliseret, men nu - 12 md efter - er hun begyndt at få en lidt større appetit.. (det tog ca 6 md før jeg kunne mærke en ændring i appetit og forbrænding).. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Min erfaring er at hunde får MINDRE ædelyst når de har orm. Så jeg tror bare Bella er ved at være voksen med knap så meget hormon og stressfnidder i kroppen og så kommer appetitten. Hvis du vidste HVOR mange hunde jeg har fulgt det mønster ved...Nu har jeg være i dyrebutik i 4 år og den er SÅ sikker..specielt ved hanhunde, men også nogle tæver. Et sted mellem 6 og 10 mdr falder appetitten og ejeren kommer ind og vil have andet foder, for nu kan vovse ikke "lide" maden mere.. De kan så shoppe rundt mellem mærker det næste års tid hvor hunden gider spise så længe det er nyt og så igen ikke kan "lide "det.. Når så hunden når ca. 20 år, så kan den pludselig spise helt normalt og lide alt den foder den har vraget tidligere, altså hvis ikke ejeren i den mellemliggende periode har fået gjort hunden veldig kræsen og forvendt med hvad den vil have af bar bekymring for at den ikke spiser med det samme;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Ihhhh, TAK:-) Hun er 17 måneder nu, og er jo ved at være "rigtig" voksen. Og så falder det også sammen med et mere koncentreret motionsprogram, så måske hun bare er ved at falde til i sin krop. Dejligt at i kan berolige mig:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 synes det er normalt at de har en periode med mindre ædelyst, ligeomkring teenageperioden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 synes det er normalt at de har en periode med mindre ædelyst, ligeomkring teenageperioden. Men hun er jo stadig teenager:vedikke: Bare en der nu spiser "normalt"?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts