Hop til indhold

FERIE, HJÆLP!


Gæst Chelseaa
 Share

Recommended Posts

Gæst Chelseaa

Hej alle :-)

 

Jeg og min kæreste skal på ferie her nu på lørdag, og vi er meget i tvivl omkring, hvordan vi skal sige "vi ses" til vores lille vovse. Hun skal være ved mine svigerforældre hele ugen sammen med deres hund også. Vi sover der fra i morgen torsdag af, så hun ikke bare bliver sat af der lørdag morgen. Men jeg er i tvivl omkring, om vi bare skal sige hurtigt vi ses der om morgenen, og så lade hende være alene med mine svigerforældres hund(hun er ofte alene med den)? Eller om jeg skal få min søster til at komme lidt inden og gå en tur med hende, så hun ikke ser at vi kører... Hvad syntes i bedst om? Jeg tænker lidt, at hun måske vil begynde at lede efter os, hvis hun ikke ser os gå?

Jeg er såå meget i tvivl omkring hvad der er bedst, kom endelig med jeres ideer :-)

 

Håber på et hurtigt svar ;-)

Med venlig hilsen Janni

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi afleverer hundene, siger pænt farvel og hav det godt og så går vi... Den ældste begynder som regel at forvente os, når det når hen på aftenen den første dag. Men når de går i seng den dag, så accepterer hun, at det tydeligvis var en længere periode hun skal være der... og så er der intet med hende resten af tiden... Den lille ser ikke ud til at undre sig over hvor vi er...

 

Det skal siges, at de passes en gang om ugen hos mine svigerforældre, hvor jeg normalt henter dem om aftenen, det er derfor den store forventer jeg kommer...

 

Men lad for guds skyld være med, at lave en større produktion ud af det, du ender med at gøre hunden usikker på hvad der skal ske. Gør som i "plejer".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør så vidt muligt som i plejer:) Så hvis i normalt sagtens kan være dem der går fra hundene og de er alene, så kan i sagtens gøre dette. Har i ikke gjort dette før, så er det nok bedre at der er nogen ved hundene når i tager afsted.

 

begge mine hunde fungerer bedste med at de ved jeg er gået. Men når jeg har passet andres kan det godt være nemmere for dem at jeg bare tager hunden med på tur og de så tager afsted imens. synes det afhænger meget af hvor tryg hunden er ved at være det sted hvor den er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chelseaa

Tusind tak for beskederne! :) Jeg skal prøve, at tage det stille og roligt... Jeg kommer helt sikkert til at savne hende mere, end hun savner mig. Det er bare første gang, vi skal være væk så længe... men heldigvis er hun vant til at være der, så mon ikke det nok skal gå. Så siger vi bare pænt "vi ses" om morgenen, og så kan min søster se til dem senere på dagen :)

 

Igen tak for jeres svar!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Når Dupond skal i pension, så går han fra mig. Jeg står og venter indtil han er inde og så kan jeg gå. Når jeg henter ham, står jeg samme sted som da han forlod mig :D

 

Ingen panik og han tror sikkert, jeg har stået der hele tiden! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har fundet ud af at Maya kan have svært ved at håndtere at det os der går, så nu går dem der passer hende gerne med ud også ind igen også køre vi..

 

Men Maya lader os så også virkelig mærke at det IKKE ER OK at hun skal passes hos andre i længere tid.. Det første døgn til to bliver vi overset totalt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg dummede mig med min forrige hund. Han skulle passes et sted hvor han var godt kendt, men ikke havde været passet før. Han skulle kun være der en dag. Han gik straks igang med at lege med deres hunde i haven, og mens han legede, listede jeg af... Det resulterede i at han aldrig vil lege med andre hunde i haver igen, med mindre jeg stod ved siden af ham. Gik jeg ind og vi snakkede inde mens hunden skulle lege i haven stod han ved døren og ville ind. Førhen kunne hundene sagtens lege i haven mens vi sad inde.

Så lad endelig vovse se at I går. Jeg laver i hvert fald ikke den fejl igen - det var smadder ærgeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig virker det bedst, at hundene bliver hentet hjemme, så tror de jeg er der hjemme og de bare er taget på ferie uden mig - 4 ud af 5 nyder ferien og savner ikke det mindste, men Petrine er deprimeret i op til to uger, før hun resignerer og indser, at jeg aldrig kommer tilbage :cry: (men bare rolig, Petrine er ikke helt normal, så jeres vil ikke være deprimerede)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever også at det bedste for mange hunde er, at de forlader ejeren, evt bliver hentet hjemme. Ved ferier gerne inden man begynder at pakke, så hunden ikke oplever opbrudsstemning og derefter bliver forladt.

 

Når jeg selv skal være væk, pakker jeg mens Pelle er på tur med min søn (vi bor i samme hus) så når jeg tager afsted er det bare som altid, bilen bliver pakket uden han ser det også.

 

Gør det der virker i hverdagen. God ferie :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...