Hop til indhold

Kommende første gangs hunde ejer ?


Gæst RosenSs
 Share

Recommended Posts

Gæst RosenSs

oskar okey det lyder ikke godt :o(

jeg kan eller rigtig godt lide det der står på deres hjemme side og så tror jeg det er den der er nemmest at komme til :o( bor i esbjerg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Findus

Når du skal ud at kigge på kennel, er det altid godt at være forholde sig kritisk, observere og stille en masse spørgsmål :-D Som opdrætter skriver man jo selv teksten på hjemmesiden, og det er jo nemt at skrive en masse godt som kommende hvalpeejere elsker at høre, for at fremstå som verdens bedste kennel og tiltrække potentielle købere... Dermed ikke sagt at alt på opdrætteres hjemmesider er løgn, men det er altid en god idé at forholde sig kritisk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

okey det er selvfølgelig rigtig man behøver ikke sluge alt råt hihi

men tråede lidt at når det nu var med dkk tavle at det så ikke kunne være helt dårligt :o/

 

kender i nogen opdratter som er bare nogen lunde at komme til når man bor i esbjerg i vestjylland ?

som skrevet længer oppe har jeg ikke bil så er nød til at tage bus eller tog plus jeg har angst så er nød til at have en med mig

og det vil være svært for mig at lokke en med hvis det tager mange timer at komme frem og tilbage :o(

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg håber, at du kan finde nogen der kan tage med dig til vejen :x: nu er der jo ingen der siger, at du skal have en löwchen, eller skal købe fra den kennel du kontakter i første omgang, men måske kunne det være rart få dig at kontakte en kennel først (og vil foreslå lions of denmark, bare fordi det er dem jeg kender og fordi de med ret stor sikkerhed kommer på udstillingen) og i forvejen aftale at kigge forbi og sige hej? så er det måske lidt nemmere. jeg er heller ikke så god til at lige droppe forbi og snakke med nogle helt fremmede.

 

forresten er udstilling jo også en god lejlighed til at kigge nærmere på nogle af de andre racer, som også kunne passe fint til dig - mener som regel selskabshundene er på samme dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

søster lavkage god ide det gjorde jeg faktis også den gang jeg var på udstilling i varde der lokkede jeg en veninde med ville ønske det var tætte på en vejen for tror det bliver svært at få lokket en med :o/ men jeg kan jo prøve

sådan som jeg har forstået det er det hvis selvskabshunde og lid andre der går den samme dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

okey ja jeg kan godt se der ikke er så mange opdratter af racen :o(

er der nogen af jer der kender til den anden opdratter nede ved sønderborg eller er det også et sted man helst skal holde sig fra

pu det har da også været noget af en tur du har været på

hvis jeg bare kendte en der kunne køre ville problemet så men ikke være så stor men har kun en storbror der har bil og han er er næsten lige blevet far så vil ikke bryde mig om at spøger ham om at køre så langt :o(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

er der en af jer der kender til hvor mange dkk opdratter der er syndtes kun jeg kan finde 1 inde på dkk side ?

og ved i om der funde dru og andre tavle opdratter ?

men måske er det best at holde sig til dkk?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville personligt aldrig købe med andet end dkk tavle. der findes et par opdrættere i nordjylland der sælger uden tavle eller med tavler fra små klubber, dem har jeg ikke ligefrem hørt positiv omtale af. jeg kan komme i tanke om lykkely, small lions, king of lions, silver coat og lions of denmark der opdrætter under dkk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

okey tak så vil jeg kigge lidt på dem du nævner

har hørt en del om dru men hvor gdt det er ved jeg ikke

silver coat kan det passe de ikke har en hjemme side mere syntes ikke jeg kan finde en med det navn :o/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

har under søgt men shih tzuen kan så ikke lige huske om der var noegn tæt på

tænker bare er shih tzuen lige så blød i sindet og velkro som löwchen?

 

ved i vilken prisklasse lions of denmark ligger i ikke for de det skal have en volsom betydning med det er da meget rart at vide :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
har under søgt men shih tzuen kan så ikke lige huske om der var noegn tæt på

tænker bare er shih tzuen lige så blød i sindet og velkro som löwchen?

 

ved i vilken prisklasse lions of denmark ligger i ikke for de det skal have en volsom betydning med det er da meget rart at vide :o)

 

Er ret sikker på at det står på hjemmesiden :-D Bichon havanais minder ret meget om en løwchen, så den kan du da tjekke ud... Som andre har foreslået vil det nok være en god ide at tage på udstilling og snakke med de forskellige opdrættere af racerne :-D

 

Og jo jeg tror at shih tzu er mere selvstændig end en løve...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

okey må lige ind og kigge igen for syntes ikke lige jeg kunne se det

okey det syntes jeg slet ikke jeg har fået det indtryg når jeg har læst om den men måske jeg lige skulle prøve at kigge på dem igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

ih endten er jeg blind eller stor der ikke hvad en hvalp koster ved lions of denmark

syntes da det er meget rart at vide om man skal spare 12,000 eller 8000 op :o/

eller et helt andet beløb hvis beslutningen nu bliver det skal være en löwchen og den skal være der fra

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst RosenSs

ej hvor mærkeligt syndtes nok jeg havede set der inde i forgårs men ku simpelhen ikke finde siden igen selv om jeg syntes jeg har kigget og kigget

når man for kigge på for mange forskelige sider syntes jeg man kommer til at blande dem sammen

super du lige gad at smide et link ind :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lone hansen

Det enste sted jeg ville købe fra var lion of danmark eller nogen som arbejder sammen med dem. Jeg var tæt på at blive snydt af en og besøgte også nogle andre. Forholdene var så dårlige. Som i virkelige dårlige.

Jeg har snakket meget med Michael som også blev snydt næsten samtiddig som mig. af samme kennel. han købte en til sidst hos lion of danmark. og han er rigtig tilfreds.hans kone har allegi og de endte næsten med en korthåret.

den forskel på prisen er vel kvaliteten der er forskelig?

Jeg ville aldrig købe en der ikke var i dkk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de korte ture skyldes manglende energi, kunne du forhøre dig i kommunen om du kunne søge om at få en elscooter eller en trehjulet med en kurv foran (evt. med hjælpemotor), som både er fiks til indkøb og til at transportere en mindre hund.

 

Et sådan køretøj har mange muligheder. Udover at du nemmere kan komme fra A til B i dit eget tempo, kan du også sidde på cyklen og hvile, mens hunden går eller løber ved siden af.

 

 

Jeg har selv en Nihola cykel, som er en variant af Christianiacyklen, den med det store lad foran. Jeg har selv betalt den, men den er guld værd. Jeg har en meget aktiv hund (en anden race end löwchen), men mangler også energi nogle dage. Det er en befrielse, at jeg nemt kan cykle ham over i en større park, hvor der sker lidt mere og hvis jeg bliver træt af at gå, kan jeg sidde i sadlen og cykle langsomt, mens han går eller løber ved siden af.

 

Det betyder, at uanset mit energiniveau lige den dag, kan jeg sikre mig at han får nogle gode ture uden at det samtidig trækker for store veksler på mig.

 

 

Jeg ved, at flere ældre her i mit kvarter har trehjulede cykler, som i stedet for et stort lad foran, har en mindre indkøbskurv til varer og hvor de 3 hjul samtidig betyder bedre balance og de kan cykle i eget tempo uden at falde.

Du kan snakke med din socialrådgiver om at blive visiteret til en eller hvilke tilskud du evt. kan få, da det er at betragte som et hjælpemiddel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...