Louisen Skrevet Juli 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2012 Ja, uanset hvad vi gør, så vedbliver Taiki at være lidt chubby. Han får gode, lange ture og får løbet, vi kan ikke gøre mere i den afdeling uden at overstimulere ham og/eller belaste hans led. Han har en tendens til at kaste mavesyre op, hvis han ikke har nok indhold i maven og derfor skal han ikke reduceres i mængden af foder, derudover er jeg imod slankekure baseret på sult. Det gør det også et helvede at gå med ham i kebabheaven som Nørrebro er. Jeg har også fundet et fedtfattigt alternativ til træningsgodbidder. Jeg skal snart købe nyt foder til ham. Indtil nu har han fået hhv. hvalpefoder og Red Regional fra Orijen. Jeg har valgt at supplere med RR, fordi kødet i hvalpemaden var lyst og RR består af rødt kød fra bison, vildsvin osv. og Taiki kan godt lide variationen. Jeg tænker så, om det ikke ville være tilforladeligt, at købe endnu en omgang Red Regional og så supplere, for variationens skyld, med et fedtfattigt foder. Sådan at Taiki får 2/3 RR og 1/3 fedtfattig foder. Men han er jo kun 9 mdr og derfor ikke voksen, jeg tror dog ikke at han vokser mere, for han er allerede langt over racestandarden. Men hvad ved jeg. Jeg ville selvfølgelig holde øje med hans vægt og straks stoppe på det fedtfattige, hvis det gik over gevind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Er RR ikke et foder til high perfomance hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Min Futte er kastreret og dermed altid sulten. Vi fodrer ham med grøntsager fra frost til at supplere hans tørfodder (NOW! grain free). Det er mest for fyldets skyld, for det meste kommer ud igen, men han bliver nærmest fornærmet hvis han ikke får grøntsager. Derudover er jeg blevet anbefalet af min hundemadsforhandler at bruge kartofler, ris og pastarester for at give hans mad stor volumen uden at øge energiindholdet betydeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juli 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Er RR ikke et foder til high perfomance hunde? Det jeg læste på deres hjemmeside skulle det bare være voksenfoder med rødt kød. Men jeg kan sagtens tage fejl og så forklarer det en del. Taiki er en meget aktiv hund når vi er ude, så der skal jo være lidt energi i hans foder, men det kan godt blive for meget af det gode hvis han både får hvalpefoder og high perfomance foder. Så forstår jeg måske bedre at han er lidt rund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juli 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Min Futte er kastreret og dermed altid sulten. Vi fodrer ham med grøntsager fra frost til at supplere hans tørfodder (NOW! grain free). Det er mest for fyldets skyld, for det meste kommer ud igen, men han bliver nærmest fornærmet hvis han ikke får grøntsager. Derudover er jeg blevet anbefalet af min hundemadsforhandler at bruge kartofler, ris og pastarester for at give hans mad stor volumen uden at øge energiindholdet betydeligt. Når Taiki får skånekost med ris og noget lyst kød f.eks. kylling eller torsk, så har han en evne til at tage en mundfuld og kun spise kødet, men spytte alt det andet ud igen. Det samme gælder alle grøntsager undtagen gulerod som han kan gnave. Det får han til gengæld også en del af, fordi gulerod kræver mere energi at omsætte end man får fra selve roden, så det er altså slankemad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Var selv lidt lun på RR, men de skrev at det var produceret specielt til store racer, der virkelig blev krævet noget af... Så det droppede jeg ligesom igen.. Godt nok er vi aktive, løber agility og alt det der, meeen... Desuden er Duffy sterilliseret, så jeg er nødt til at holde øje med hvad der ryger ned... Hvad er energi/kcal indholdet? Duffy fungerer godt på Wolfsblut wide plain (kornfrit med hest og kartofler)... Tror den ligger på 3500 kcal pr kg. Måske det var noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Hvad med at blande RR med noget Acana kornfri, enten light&fit eller senior? Men det er altså virkelig nogle tørre, kedelige piller. Det er derfor jeg tænker det med at blande? Og ja, ellers give ham moste grøntsager i sit RR? Nu ved jeg ikke hvordan han er med at være kræsen osv., men hvis han "bare" skal slankes lidt i en periode, kunne det også være en ide at erstatter fx halvdelen af hans tørfoder med kogt kylling i en periode (100 kcal pr. 100 g). Der er i øvrigt 4010 kcal pr. kg i RR. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Ja, så er det jo ikke en mulighed... Håber I finder en god løsning som passer både dig og Taiki godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts