Hop til indhold

str på bur.


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Gæst Puddi

Hvor måler i på jeres hund, når I skal finde den rigtige str bur?

Jeg vil bestille over nettet, men synes nu det er svært hvor stort det skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal måle fra tåspids når de ligger ned og til "halespids", og så lægge X antal cm til... Omkring 10-20 CM, dette er længden på buret.

 

Så skal du måle hunden fra gulvet og til ørespids når den står op (eller sidder ned), dette er højden på buret, her behøves du ikke ligge noget til, da det alligevel ikke er ønskværdigt at hunden "hoppe op" inde i sit bur...

 

Derudover skal du i princippet måle hunden i "bredden" altså fra skulder til skulder det stykke den bruger at ligge på, og dette skal du have dobbelt+ lidt ekstra, og dette er bredden på buret.

 

Med de mål får du et bur der ikke er FOR stort, men tilgengæld er stort nok...

 

Desværre er det ofte sådan at ikke alle målene selvfølgelig passer på de bure man kan købe, og så må man tage et skøn og se hvilket man finder er den passende størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tåspids (går ud fra du mener forpoter, Shiii?) til halespids? + 20cm? Så får du godt nok et stort bur, hvis din hund har en lang hale.... For Karla ville det betyde, at hun skulle have et bur der var ca. 90 cm langt.... Det er jo labrador størrelse!

 

Mine har bur str. 60 x 40 cm. De kan ikke have deres haler strakt ud, og kan heller ikke ligge fuldt udstrakt, men de kan ligge i løvedæk hvis buret er lukket. Disse bure er til bilen + jeg har dem med til stævner... Hyggehulerne i mit hjem er nummeret større 50 x 70 cm...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...