Hop til indhold

Hundefilm på TV2 i aften


Bankov
 Share

Recommended Posts

Jeg vil bare gøre opmærksom på, at TV2 i aften torsdag 19/7-2012 kl. 20 viser filmen "Hachiko - En ven for livet". Den handler om en Akita, men det er shiba-hvalpe der spiller ham som lille. Så der er sikkert alle tiders chance for at se en dejlig akita og nogle skønne shiba-hvalpe :lun: - og Richard Gere :genert: (jeg har ikke selv set filmen og ved derfor ikke om den er go')

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selvfølgelig set den. :o)

 

Det er altså ikke shibahvalpe som spiller akitahvalpe, men lidt ældre shibaer (unghunde). Årsagen er, at unge shibaer kan lære meget og være enormt dygtige, og ligner akitahvalpe.

Så de brugte altså shibaer med nogle måneder på bagen som havde lært indkald og kommandoer matchende det, de skulle kunne i filmen, så de kunne gå for at være akitahvalpe og stadig gøre "det rigtige".

 

 

Historien er meget rørende. Der findes flere lignende historier om akitaer og shibaer. De nyeste fra oversvømmelserne og jordskævet i Japan, bl.a. en shiba som nægtede at forlade sin ejer, der var fanget under en nedfalden bjælke, i stedet gik hun (en tæve) ud og fandt mad til ham, selvom hun havde et kuld hvalpe at tage sig af også.

 

 

Men jeg skal ikke se den film igen, så græder jeg hele natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør ikke se filmen, hyler bare ved at youtube Hachiko.. Er ellers ikke typen med for meget sprinklervæske i øjnene, men hold kæft et godt eksempel på loyalitet.

 

Og jeg synes også den siger noget godt om mennesker, alle de mennesker som tog sig af Hachi i virkelighedens historie, sparede sammen til hans mad og dyrlæge som kom og tjekkede ham, og jeg har også læst i en bog om Hachiko, at om vinteren sov han inde i stationsbygningen sammen med en hjemløs, de puttede sig og fik varmen sammen.

 

Så Hachi var loyal over for sin herre, men menneskene der færdedes omkring stationen var også loyale over for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Jeg får tårer i øjnene igen bare ved at læse denne tråd!!!!

 

Hold nu kæft jeg græd. Jeg er ellers ikke en tuder, når det kommer til film. Men jeg kunne simpelthen ikke stoppe, da kanalerne først var åbnet. Min kæreste spurgte på et tidspunkt hvorfor jeg græd? Jeg kunne ikke svare da jeg bare vrælede! :D

 

Den hund .... den sad bare der og blev ældre og mere beskidt og krøllen på halen forsvandt .... Amen altså.

 

Det eneste der var nederen var den meget amerikaniserede slutning. Datteren køber en hund til hendes knægt og man ser dem gå ud af skinnerne sammen. De skulle bare have ladet hunden dø og så færdig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selvfølgelig set den. :o)

 

Det er altså ikke shibahvalpe som spiller akitahvalpe, men lidt ældre shibaer (unghunde). Årsagen er, at unge shibaer kan lære meget og være enormt dygtige, og ligner akitahvalpe.

 

Arh, Louise, jeg så starten af filmen igår, og det var da absolut shiba-HVALPE, som spillede med. De kan højst ha' været 3-4 mdr. gamle og så er det da stadig en hvalp (eller rettere en baby). En shiba-UNGHUND (på 6-7 mdr.) ligner nærmest helt voksen shiba og det var i hvert fald ikke det jeg så i starten af filmen :-D (jeg ved godt at jeg fluekn*pper lidt nu :-D )

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh, Louise, jeg så starten af filmen igår, og det var da absolut shiba-HVALPE, som spillede med. De kan højst ha' været 3-4 mdr. gamle og så er det da stadig en hvalp (eller rettere en baby). En shiba-UNGHUND (på 6-7 mdr.) ligner nærmest helt voksen shiba og det var i hvert fald ikke det jeg så i starten af filmen :-D (jeg ved godt at jeg fluekn*pper lidt nu :-D )

 

Really? Jeg synes ellers at have læst... Nå. Du ved det bedre end mig!

 

Hvilket bare bekræfter mig i 2 ting:

 

1) Shibaer er, uanset alder, meget klogere og dygtigere end alle andre hunde.

 

2) Og så er de mere nuttede.

 

 

To ting, jeg udmærket vidste i forvejen!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Really? Jeg synes ellers at have læst... Nå. Du ved det bedre end mig!

 

Hvilket bare bekræfter mig i 2 ting:

 

1) Shibaer er, uanset alder, meget klogere og dygtigere end alle andre hunde.

 

2) Og så er de mere nuttede.

 

 

To ting, jeg udmærket vidste i forvejen!! :-D

 

Vi kunne ikke blive mere enige :klap:

 

(Nus Taiki lidt ekstra bag øret fra mig - håber vi snart ses igen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...