Hop til indhold

Tynd mave/diarre


Gæst osbech
 Share

Recommended Posts

Gæst osbech

Vores lille fb på snart 11 uger har desværre diarre,

 

Hun spiser og drikker fint, og aktivitets niveauet fejler absolut heller ikke noget.

 

Vi har prøvet lidt yoghurt uden held, og nu ville vi prøve med havregryn.

 

Hun virker ikke til at have ondt eller noget, vi er skiftet over til voksenfoder efter vi fik hende i lørdags.

 

Andre input/gode råd modtages gerne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er I skiftet brat over til voksen foder ? ...for så kan det sagtens være det der har slået hendes mave i stykker.

Man bør langsomt tilvænne hunden nyt foder og det gør man ved, at blande lidt i hvalpefodret, dag for dag og så ellers stille og roligt udfase det, så den til sidst kun får det andet foder.

Prøv, at køb noget Zoo-lac eller Pro-kolin, det er gavnlige mælkesyre bakterier, som er med til, at genoprette, den naturlige tarmflora.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst osbech

Hun får 50/50 voksen/hvalpefoder, og vi skiftede over fordi jeg læste et sted at det kunne gøres fra de var 2-3 måneder gammel.

 

Men hvis det er forkert skifter vi naturligvis tilbagebtil ren hvalpefoder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er alt for tidlig at skifte foder - hun har vel fået et foder med fra opdrætteren - og så er det nok lige tidligt nok med et voksenfoder - ikke at der er meget forskel på det og hvalpefoder - men der mere energi i visse hvalpe foder typer - hvis man vil skifte til noget der ligner, bør man vente til hvalpen er omkring 4-5 måneder og så skifte til et all stage foder.

 

Mon ikke hun har fået maveproblemer fordi I har skiftet brat? - Jeg kan anbefale canikur som indeholder ler der styrker mave/tarm kanalen. Havregrød er godt til dårlige maver - kog den lidt tynd og tilsæt canikur, zoolack eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, det prøver vi :) og så skifter vi tilbage til kun hvalpefoder..

 

Hvilket foder brugte opdrætteren og hvad er det I har skiftet til?

Man kan jo gøre som man vil og jeres hvalp får ikke dårlig mave af voksenfoder men har sikkert fået slået maven i stykker grundet et pludseligt skift samtidig med nyt hjem og store forandringer.

Men med en hvalp af den race er der ingen grund til at fodre med andet end hvalpe eller juniorfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Beaglepack: hvorfor skifte allerede ved 4-5 mdr? Jeg ville vente til den er omkring 10 md....

Man kan jo gøre som man selv har lyst - der er jo ingen videnskabelige beviser på at hvalpe skal spise hvalpefoder! - det er vist mest lavet med profit for øje - det samme gælder alle de der light/senior foder typer.

 

Jeg skiftede fordi det var det bedste for mine hvalpe - længere er den ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo gøre som man selv har lyst - der er jo ingen videnskabelige beviser på at hvalpe skal spise hvalpefoder! - det er vist mest lavet med profit for øje - det samme gælder alle de der light/senior foder typer.

 

Jeg skiftede fordi det var det bedste for mine hvalpe - længere er den ikke!

 

Undskyld, men det øverste var blot ment som et spørgsmål til dig ud af ren nysgerrighed. Det med 10 md var til TS. Skrev over iPhone App, så det kunne ha været gjort bedre og tydligere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo også foder mærker/typer som hevrken er specifikke til hvalpe eller voksne...

 

Jeg er enig i at grunden til den dårlige mave sikkert skyldes skiftet...

 

Vi skiftede foder med vores hvalp da han var omkring 12 uger, ganske ganske langsomt, men huskies kan reagere meget på et foderskift, så han havde stråleskid i en hel dag, hvor det virkelig bare var VAND der kom ud :shock: Og så fra det ene øjeblik til det andet skiftede han nærmest tilbage til at have ordentlig pøller!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...