Hop til indhold

Træningstræf i midt/østjylland i uge 31


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

  • Svar 170
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

søndag er super, sted er jeg blank på. Vi kan nok ikke være på "min" træningsplads.

 

Vi kunne msåke finde en god skov, med nogle borde/bænke og sådan?

Og et lidt åbent areal, så kan der jo både trænes spor og lydighed/rally?

 

Er der ikke noget ude i nærheden af Moesgård?

Vi regner med bilen går gennem syn, så vi kan evt. samle dig op et sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var nu mere interesseret i at vide hvad datoer uge 31 var i :slem: Men det kom jo så på bordet nu hehe...

 

Jeg har noteret mig den 5. august og i Risskov - ellers skulle det være muligt at finde et område med borde og skov samt græs - bl.a. syd for Århus, eller Søften måske? Vi skal nok lidt længere ud end moesgård der er nok for mange mennesker ellers... Ved ikke om folk vil blive så begejstret hvis Zeus' skulle komme til at rundere på een af dem...

 

Og ellers kan jeg lege hele ugen.

 

Vi træner rally og DCH lydighed - så vi vil gerne lege med nogen fremmed mennesker der vil gøes af :mrgreen: og give godbidder... samt finde folks ting. Og ellers bare hygge og øve at "se på andre hunde der har det sjovt"

 

Men ser frem til en hel trænings dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skoven ved Kornmodsbakken kunne også være en mulighed, der er nogle græsområder også - er rimelig sikre på at vi gerne må bruge dem.

 

Ellers er der Vestereng, tror ikke vi bare kan bruge DCH Århus faciliteter, men i bunden af Vestereng er der fine træningsmuligheder også.

 

Dog ingen borde og bænke disse to steder.

Der er lidt omkring kornmodsbakken men ved ikke lige hvor de ligger i forhold til hvor vi kan træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal lige vide om det er træning med løse hunde, for så kommer vi ikke.

 

Det regner jeg ikke med. Hvis hunden skal trænes uden snor vil jeg helst undgå, at den kommer hen til Pajko - det kan han ikke lide... Men træning uden snor væk fra de andre bør kunne lade sig gøre - det gør vi normalt til træning..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gryn: En del af min træning er uden snor(da det kan være svært med), men Zeus kommer ikke i nærheden af andre hunde når vi træner. Vi træner og snakker derfor ikke med andre hunde når vi gør dette.

Det er vel det samme for de fleste andre?

 

Altså normal træningstilstande: Dvs. ingen hilsen som udgangspunkt og ingen fri leg - medmindre dette er aftale mellem ejerne og foregår i afstand fra de hunde der træner. Det plejer gerne at være "grundreglerne" de steder hvor jeg træner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gryn: En del af min træning er uden snor(da det kan være svært med), men Zeus kommer ikke i nærheden af andre hunde når vi træner. Vi træner og snakker derfor ikke med andre hunde når vi gør dette.

Det er vel det samme for de fleste andre?

 

Altså normal træningstilstande: Dvs. ingen hilsen som udgangspunkt og ingen fri leg - medmindre dette er aftale mellem ejerne og foregår i afstand fra de hunde der træner. Det plejer gerne at være "grundreglerne" de steder hvor jeg træner.

 

Helt enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, der hvor vi går til træning skal hunde være i snor. Groa har i den sidste tid haft alt for mange dårlige oplevelser med store hunde. Men hvis blot jeg kan være 100% sikker på at der ikke kommer en løs hund er det OK.

 

Det kan du! Pajko skal heller ikke have løse hunde i hovedet og slet ikke hanhunde, der har vi problemer nok at sloges med i forvejen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, Nææ der skal jo ingen hunde i hovedet på nogen. Det er vel en træningsdag, og ikke bare kom og slip hunden løs som nogle gør i hundeskoven dag ;)

 

De steder jeg træner er det uden snor, da det ellers umuliggør en del træning. Vi har en enkelt på et af holdene der er lidt usikker på hendes hunds hjemkald, hun træner så lidt væk fra os andre og med lang snor efter hunden. Men snoren skal jo af damen på et tidspunkt, ejeren skal bare lige være lidt mere sikker og det er jo bare super hun ikke tager nogen chancer når hun er usikker.

 

Men ja vi snakker vel alle sammen, inden vi tager hundene ud af bilerne - jo sikker også lidt forskelligt vi træner etc. Og skal vi drage nytte af hinanden, bliver det jo også lidt træning på skift. Ihh jeg glæder mig allerede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

vi skal bare træne lydighed og andet sjov :-)

 

han er kun uden snor ved kortere indkald. ikke noget der påvirker nogen.

 

og løbetid generer heller ikke os, da han ikke skal hilse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det kan godt være vi også er friske - Skal lige se hvordan det nu lige falder sammen med konkurrencer og øvrig træning før jeg er 100% på.

 

Men vi træner jo en stor del af øvelserne uden line - Der er dog INGEN risiko for, at Bamse kommer i nærheden af andre hunde og jeg forventer at det samme gør sig gældende den anden vej rundt ;-)

 

Vil især gerne, hvis der er nogle gode områder til rundering og evt. feltsøg :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gryn: En del af min træning er uden snor(da det kan være svært med), men Zeus kommer ikke i nærheden af andre hunde når vi træner. Vi træner og snakker derfor ikke med andre hunde når vi gør dette.

Det er vel det samme for de fleste andre?

 

Altså normal træningstilstande: Dvs. ingen hilsen som udgangspunkt og ingen fri leg - medmindre dette er aftale mellem ejerne og foregår i afstand fra de hunde der træner. Det plejer gerne at være "grundreglerne" de steder hvor jeg træner.

 

Den er jeg tilhænger af, så tør jeg nemlig også tage sille med, især hvis vi må låne en bil at være i en gang imellem, så man lige kan få sovet lidt:) Altså sille der skal sove og ikke mig, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nå ja, og løbetid rager os en papand - Og er bare en velkommen mulighed for at træne med forstyrrelser.

Kunne man evt. lokke en løbetidstæve et par ture hen over et evt. feltsøgsområde så ville lykken være gjort, så der kan trænes "ikke pisse i feltet, makker" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, Nææ der skal jo ingen hunde i hovedet på nogen. Det er vel en træningsdag, og ikke bare kom og slip hunden løs som nogle gør i hundeskoven dag ;)

 

De steder jeg træner er det uden snor, da det ellers umuliggør en del træning. Vi har en enkelt på et af holdene der er lidt usikker på hendes hunds hjemkald, hun træner så lidt væk fra os andre og med lang snor efter hunden. Men snoren skal jo af damen på et tidspunkt, ejeren skal bare lige være lidt mere sikker og det er jo bare super hun ikke tager nogen chancer når hun er usikker.

 

Men ja vi snakker vel alle sammen, inden vi tager hundene ud af bilerne - jo sikker også lidt forskelligt vi træner etc. Og skal vi drage nytte af hinanden, bliver det jo også lidt træning på skift. Ihh jeg glæder mig allerede.

 

Kan man forestille sig et sted hvor man godt kan opholde sig med hundene i snor eller i biler/bur og så kan man gå lidt væk når man skal træne uden snor /rundering ovs? For så burde alle jo kunne være med:)

 

Og godt vejr er jo på vej, så et sted med træer og skygge er nok et must hvis nogle hundee skal vente i biler:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes søften kunne være oplagt der træner vi tit ude, som regel er der ikke særlig mange og masser af plads - plus forskelligt terræn - så gode steder til spor, rundering og feltsøg, samt åben plads til rally - men ingen borde og stole.

kan være kornmodsbakken byder på det samme. Skal jeg lige tjekke, men kan lige vente til vi høre noget med det sted i Risskov evt?

 

Ved vestereng er der ikke så gode muligheder for at holde i skyggen ;)

@luckyluna: Du må gerne sove i min bil, og Sille pigen låne plads i Zeus' bur ;)

 

ps: Zeus er kastreret så løbetid er heller ikke noget problem for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tænker at det da slet ikke burde være noget som helst problem uanset området, at nogle træner uden line.

Det er for os lydighedsfolk jo noget der er en nødvendighed eftersom lineføring er den eneste øvelse hvor du har linen på hunden.

 

Så vi har jo temmelig godt styr på vores kræ og tager hensyn, for det er vi jo vant til.

 

Har i hvertfald endnu tilgode at opleve min hund opsøge andre under træningen og går meget stærkt ud fra, at folk har styr på deres hunde hvis de slipper dem.

 

Og har selv min hund i bilen efter et kvarters træning, så et sted hvor parkering ikke er flere km. Væk ville da være dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke noget ude i nærheden af Moesgård?

Vi regner med bilen går gennem syn, så vi kan evt. samle dig op et sted.

 

Jo i princippet er der jo det ved fløjstrup/mariendal, men der kan både være mange andre mennesker og så kan der være schæferhundeklub træning der (det plejer dog ikke at være søndag).

 

Tak for tilbud, håber i kommer. mine gamle piger skal ikke træne så meget, så vi skal spise en masse kage og snakke lige så meget:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...