Hop til indhold

Jer med flere hunde...


Nollike
 Share

Recommended Posts

Jer som har flere hunde, hvad er jeres erfaringer med hund nr. 2? Har I fået et tæt forhold til den, eller er den mere interesseret i den hund der var der i forvejen? Har I skulle lægge mere arbejde i at få den nye hund til at interessere sig for jer end I skulle med den første?

 

Baggrunden for mit spørgsmål er, at Noomi jo ikke rigtig gider at træne og lave andet end hvad hun selv har lyst til :genert::mrgreen: så hvis nu jeg engang skulle have hund nr. 2 som skulle bruges til træning (og nus, det gider Noomi heller ikke ret meget :megaked:) ville den så få fokus på mig sådan rimelig naturligt eller ville jeg skulle "kæmpe" mod Noomi om opmærksomheden fra hund nr. 2? Jeg er klar over at det styrker båndet når man laver noget med sin hund, det er mere hvalpetiden jeg tænker på, hvor jeg gerne ville have et naturligt samarbejde opbygget.

 

Hvordan er det gået hos jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Får mere opmærksomhed fra begge hunde, end de giver hinanden...:-D....

 

Men når vi er ude i det åbne er det guld med to....så kan de suse rundt sammen på en måde jeg aldrig ville kunne....og der er jeg totalt glemt hvis der ikke er godbidder, eller hvis jeg ikke kalder....dog sørger de altid for at blive tæt ved mig...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fra start sørget for, at de begge fik alene-træne-tid sammen med mig.

 

Jeg har aldrig følt, at jeg har skulle "kæmpe" med Liva om Maggies opmærksomhed. Når jeg beder Maggies opmærksomhed, får jeg den (som regel) altid. Der er jo mig, der har gufferne - ikke Liva :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fra start sørget for, at de begge fik alene-træne-tid sammen med mig.

 

Jeg har aldrig følt, at jeg har skulle "kæmpe" med Liva om Maggies opmærksomhed. Når jeg beder Maggies opmærksomhed, får jeg den (som regel) altid. Der er jo mig, der har gufferne - ikke Liva :mrgreen:

 

Men det er så også fordi du har normale retrievere :mrgreen: Noomi ville til hver en tid vælge mig fra (på trods af gode hundeguffer) til fordel for en anden hund :genert: Nu ville den næste så ikke blive en retriever, men en hyrdehund og der er samarbejdet forhåbentligt lidt bedre grundlagt fra starten (ok, det var virkelig dårligt formuleret, men du ved nok godt hvad jeg mener), men derfor er det alligevel rart at høre andres erfaringer, jeg skulle nødig stå med Noomi x 2 :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er så også fordi du har normale retrievere :mrgreen: Noomi ville til hver en tid vælge mig fra (på trods af gode hundeguffer) til fordel for en anden hund :genert: Nu ville den næste så ikke blive en retriever, men en hyrdehund og der er samarbejdet forhåbentligt lidt bedre grundlagt fra starten (ok, det var virkelig dårligt formuleret, men du ved nok godt hvad jeg mener), men derfor er det alligevel rart at høre andres erfaringer, jeg skulle nødig stå med Noomi x 2 :lol:

 

Indimellem er jeg ikke helt sikker på om Liva er helt normalt. Her forleden skulle vi lige træne bak væk fra mig i køkkenet. Da vi havde lavet to repetitioner, lagde hun sig hen på sin pude med et blik, der bare sagde "nu gider jeg altid ikke mere"

 

Men Maggie er normal retriever, meget pleasende (når teenager-fluerne altså sidder stille inde i hovedet på hende) og vil meget gerne arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm..ja, da vi fik Tulle, knyttede hun sig meget til Bella, mere end til os, men det har så ændret sig, nu hun er blevet ældre.

Hun er stadigvæk meget glad for Bella, men hænger ikke op ad hende hele tiden. Til gengæld er hun så blevet mere knyttet til os, men vi har ikke som sådan gjort noget for det, andet end at jeg også går ture med dem hver for sig og at hun sover hos mig, men det har hun gjort fra hvalp af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Indimellem er jeg ikke helt sikker på om Liva er helt normalt. Her forleden skulle vi lige træne bak væk fra mig i køkkenet. Da vi havde lavet to repetitioner, lagde hun sig hen på sin pude med et blik, der bare sagde "nu gider jeg altid ikke mere"

 

Men Maggie er normal retriever, meget pleasende (når teenager-fluerne altså sidder stille inde i hovedet på hende) og vil meget gerne arbejde.

 

Haha, det kunne Noomi også have fundet på, hun gør ikke noget hun ikke kan se en fordel ved :cool: Og træning falder desværre ikke ind under den kategori :damn:

 

Men så er hund nr. 2 faktisk mere trænbar end nr. 1? :hmm: Det gav et + på positivsiden :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hvalpen sovende ved siden af mig om natten, og så sørger jeg for at have lidt alenetid hver dag, hvor vi kun sidder og nusser og snakker. Og så træner jeg lidt med dem hver for sig. Ellers gør jeg ikke rigtig noget. Nelson er for det meste uinteresseret i kontakt, han har på en måde "nok i sig selv", både Flo og Hugo er morsyge, og render mig i r*ven hele dagen. Så noget af det handler nok også om hundens personlighed/væsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm..ja, da vi fik Tulle, knyttede hun sig meget til Bella, mere end til os, men det har så ændret sig, nu hun er blevet ældre.

Hun er stadigvæk meget glad for Bella, men hænger ikke op ad hende hele tiden. Til gengæld er hun så blevet mere knyttet til os, men vi har ikke som sådan gjort noget for det, andet end at jeg også går ture med dem hver for sig og at hun sover hos mig, men det har hun gjort fra hvalp af.

 

Tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, det kunne Noomi også have fundet på, hun gør ikke noget hun ikke kan se en fordel ved :cool: Og træning falder desværre ikke ind under den kategori :damn:

 

Men så er hund nr. 2 faktisk mere trænbar end nr. 1? :hmm: Det gav et + på positivsiden :klap:

 

Normalt er Liva glad for træne. Det er jo alene-tid sammen med mig.

 

Det, at Maggie er mere trænbar end Liva tror jeg nu mere ligger i deres personlighed end i hvem der er nr. 1 eller nr. 2

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt er Liva glad for træne. Det er jo alene-tid sammen med mig.

 

Det, at Maggie er mere trænbar end Liva tror jeg nu mere ligger i deres personlighed end i hvem der er nr. 1 eller nr. 2

 

Jamen det er også det jeg håber på :5up: At det ikke har noget med om der er en hund i forvejen at gøre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hvalpen sovende ved siden af mig om natten, og så sørger jeg for at have lidt alenetid hver dag, hvor vi kun sidder og nusser og snakker. Og så træner jeg lidt med dem hver for sig. Ellers gør jeg ikke rigtig noget. Nelson er for det meste uinteresseret i kontakt, han har på en måde "nok i sig selv", både Flo og Hugo er morsyge, og render mig i r*ven hele dagen. Så noget af det handler nok også om hundens personlighed/væsen.

 

Jeg har ikke styr på hvilken rækkefølge du har fået hundene i? :oops: Ud over hvalpen, den formoder jeg at du har fået sidst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh, ja, vi har også gjort meget ud af alene-ting, alle skal kunne være alene hjemme alene og alle skal have kvalitets-gåtur alene og træningsaktiviteter alene - og med alene er det 100% alene, ikke noget med en af de andre som tilskuer eller at stå ude på opgangen med en af de andre, alene er alene som en enehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Voodoo grovelsker alle herhjemme og selvom han forguder Motor, så er han totalt hyggedyr med os også, og især hjemme er han totalt med på hvad som helst vi sætter i gang. Han er alt det Motor ikke er :lol: Opmærksomhedskrævende, puttehund, kælebasse, morsyg, madglad und so weiter... Ej Motor er kommet efter den her på sine mere voksne dage, men de har aldrig været ens, udover at der da falder dårlige vaner af fra begge sider - nyeste irriterende påfund er at gø af alle de ikke kender, som går forbi haven. Begge 2.

 

Når vi går tur med 2 hunde, har han mere travlt med at snuse, tror han bare har lært at sådan gør man (af Motor), men er stadig SÅ meget nemmere at følges med, når vi går alene med Voodoo er han pt noget mere opmærksom på os, på den søde måde altså, ikke på en nervøs facon.

 

 

Altså alt i alt, selvom Voodoo trækker i snoren og Motor gør af diverse, så er nummer 2 det bedste jeg nogensinde har gjort, de gør mig og hinanden SÅ glade hver dag :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh, ja, vi har også gjort meget ud af alene-ting, alle skal kunne være alene hjemme alene og alle skal have kvalitets-gåtur alene og træningsaktiviteter alene - og med alene er det 100% alene, ikke noget med en af de andre som tilskuer eller at stå ude på opgangen med en af de andre, alene er alene som en enehund.

 

Ja det er klart det skal trænes :5up: Men nu er jeg jo alene om det og er ikke interesseret i at Noomi skulle køres ud på et sidespor pga. en evt. ny hund, så det skulle helst ikke være sådan at det skal trænes flere timer om dagen for at kunne lykkes. Jeg skal ikke have en ny hund på bekostning af Noomi! (Og lad mig lige slå helt fast, at vi stadig arbejder på et teoretisk plan, jeg må slet ikke have 2 :cry:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo bare to vidt forskellige hunde vi har... men med Nova er det nemt at lede opmærksomheden hen på os frem for Dumle, selvom hun dog stadig nyder at hænge i ørerne på ham :lol:

men da hun var hvalp gjorde vi meget ud af både træning og gåture hver for sig, mest for at hun ikke skulle "adopterer" Dumles dårlige vaner, men ellers så er hun bare også en hund der generelt er mere interesseret i mennesker end hunde, hvor det er lige omvendt med Dumle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Voodoo grovelsker alle herhjemme og selvom han forguder Motor, så er han totalt hyggedyr med os også, og især hjemme er han totalt med på hvad som helst vi sætter i gang. Han er alt det Motor ikke er :lol: Opmærksomhedskrævende, puttehund, kælebasse, morsyg, madglad und so weiter... Ej Motor er kommet efter den her på sine mere voksne dage, men de har aldrig været ens, udover at der da falder dårlige vaner af fra begge sider - nyeste irriterende påfund er at gø af alle de ikke kender, som går forbi haven. Begge 2.

 

Når vi går tur med 2 hunde, har han mere travlt med at snuse, tror han bare har lært at sådan gør man (af Motor), men er stadig SÅ meget nemmere at følges med, når vi går alene med Voodoo er han pt noget mere opmærksom på os, på den søde måde altså, ikke på en nervøs facon.

 

 

Altså alt i alt, selvom Voodoo trækker i snoren og Motor gør af diverse, så er nummer 2 det bedste jeg nogensinde har gjort, de gør mig og hinanden SÅ glade hver dag :hjerte:

 

 

Årh :hjerte: Endnu en på plussiden :lun:

 

Jeg tror også at Noomi ville synes at en ekstra hund ville være et kæmpe plus herhjemme :lun: Godt at hun ikke ved hvad vi skriver om, så ville det blive et værre plageri fra hendes side :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har 3 - Charlie har jeg ikke haft fra hvalp - han var 2½ da jeg fik ham. Oscar og Darwin har jeg haft fra hvalpe.

Alle mine er vist født med selvklæbende puder over det hele - de er enormt knyttet til alle i familien.

 

Jeg har fra start lagt vægt på at hver hund skulle aktiveres/trænes for sig. Det er tænkt ind i det hele, hvor der blev lagt en plan for hvordan vi gjorde dit eller dat. Den ældste har opdraget den Oscar - her har vi fulgt med på sidelinjen. Oscar har opdraget den yngste - her har Charlie fulgt med på sidelinjen og set til at det gik ordentlig for sig - brudt ind engang i mellem, hvis han ikke syntes de to opførte sig ordentligt :lol:

 

Jeg har som "leder" af flokken meget fokus på hver enkelt hund - jeg tror på at med kærlighed når man længst - så ingen af mine hunde har forrang fra de andre

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo bare to vidt forskellige hunde vi har... men med Nova er det nemt at lede opmærksomheden hen på os frem for Dumle, selvom hun dog stadig nyder at hænge i ørerne på ham :lol:

men da hun var hvalp gjorde vi meget ud af både træning og gåture hver for sig, mest for at hun ikke skulle "adopterer" Dumles dårlige vaner, men ellers så er hun bare også en hund der generelt er mere interesseret i mennesker end hunde, hvor det er lige omvendt med Dumle.

 

:klap: Der er stadig ikke nogen der har haft en hund nr. 2 som ikke har været mere obs. på mennesker :banan: Fantastisk tråd jeg fik lavet her :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var der endnu en hvor nr. 2 er nemmere at arbejde (og hygge) med end nr. 1. Det ser ud som om jeg burde arbejde alvorligt på sagen :hmm::lol:

 

Ja, Nelson er en sær ener (sagt i kærlighed selvfølgelig). Men hund 2 og 3 er mere selskabelige - både med os og med hinanden. Hugo er også sammen med Flo, når de er alene, så Nelson får lidt fred.

 

Så ja, sæt i gang med projekt hund nr 2. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...