Hop til indhold

Alder og betaling? - pasning af hund i hverdagene


Franziska
 Share

Recommended Posts

Jaa - rodet overskrift - Sorry

 

Men det handler om at min mand igen til oktober er 10 uger væk, og der resulter desværre i at Maya hurtigt er alene 10-11 timer og det synes jeg ikke er okay.

 

Vi overvejer nu at få en ?teenager? (helst en der er fra 14 eller op efter) til at komme i hverdagene, i de uger, og så være hjemme hos os med Maya indtil jeg kommer hjem.

 

 

Tænker sådan fra kl. 14 til jeg kommer hjem kl. 16 - 17

 

 

Der skal ikke gåes tur, kun hygges lidt her hjemme. Bare så hun ikke er alene.

 

Jeg tænkt på at jeg ville giv 150kr om ugen - men er det for lidt? Og hvilken alder ville i mene er fornuftigt, når det nu er en stor hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

150 kr for 10 timer er meget lidt. Jeg ved godt hun kan lave lektier, se TV osv. Men alligevel?

Jeg tænker 250-300.

 

Hvis personen er hundevant er 14 vel ok, når der ikke skal gås tur.

 

 

Tænkt bare man jo ikke skal lave noget, man må gerne bare se tv eller lave lektier.. Men jaa - måske 150 virkelig er lidt lidt... :hmm:

 

Og man er bestemt ikke særlig rig på elevløn :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

100kr pr dag :shock:

- der skal jo ikke gåes tur eller noget.. det ville være over 2000 om mdr..

Det er der desværre ikke penge til..

 

Jeg tror sku' ikke du får en teenager "ud af sengen" for en flad 20´er mere.. Jo, da jeg var barn - luftede jeg hunde for 20 kr pr. gang... Idag tror jeg prisen ville være 100/75 kr hvis du medregner inflation!

 

Men måske du er heldig at finde en sød dreng/pige - som ikke er "grådig" og gerne vil hjælpe dig.. Men jeg tror, at det bliver svært for under en 50'er pr. gang....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Jeg var i mine unge dage(12-13 år)hundelufter for naboernes hunde. Jeg fik ikke penge, men slik/kage og sodavand. Men det var gåture på 15-30 min ad gangen...

 

Pensionist forslaget ville gavne både hunden og den ældre :-)

 

Prismæssigt??? Måske skal du sammenligne med et babysitter job?

Pensionister er ikke så grådige som teenagere og de er langt mere stabile. Mange ældre/oppe i årene mangler et netvæk/en hobby...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og måske mere end en? Tænker bare 5 gange om ugen er lidt overvældende i det lange løb (men det var måske ikke planen?)

 

Nej det er kun for de 10 uger min mand ikke er hjemme.. Og faktisk er mandag til torsdag nok, da jeg er tidlig hjemme fredag.

bum bum :hmm:

kan godt se 150 kr nok ikke lokker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

60 kroner i timen er i dag en normal løn for en ungarbejder på 13-14 år, og selvom du mener at det ikke er hårdt at se tv/lave lektier, så er man stadigvæk fanget i dit hjem :)

 

Så 150 for 3 timer er vel på smertegrænsen til hvad der er fair nok, per dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

60 kroner i timen er i dag en normal løn for en ungarbejder på 13-14 år, og selvom du mener at det ikke er hårdt at se tv/lave lektier, så er man stadigvæk fanget i dit hjem :)

 

Så 150 for 3 timer er vel på smertegrænsen til hvad der er fair nok, per dag.

 

Jamen 13 -14 årige må da faktisk ikke så meget mere end at gå med aviser- må de?!

 

Suk - jamen finder jeg en "ikke grådig" sitter - må jeg droppe ideen og finde på noget andet..

Pengene er der bare ikke når man er i lære.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...