Hop til indhold

Ayos nye lillesøster - Liva.


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitto

Ok - så kommer der en præsentationstråd her :blink:

 

I går hentede vi Liva - en lille yorkiepige.

Vi besøgte hende forrige uge for første gang - hvor vi havde Ayo med. De to hunde fandt melodien lige med det samme og hyggede sig bare vældigt. Vi var dernede nogle timer hvor hundene hyggede sig ude i haven, puttede lidt i en stol og spiste ben sammen. Opdrætter fortalte og fortalte og viste en masse billeder. Hun havde 4 yorkier inkl. Liva. Hvoraf de to af dem var hendes forældre. Skønne skønne forældre. Glade, kærlige og legesyge. Især faren - han brugte rigtig meget tid på at lege med Liva. :-)

 

Vi var slet ikke i tvivl om at hende ville vi gerne have. Hun var så kærlig og glad en lille hund, og hende og Ayo hyggede sig simpelthen så meget. Desværre er min sommerferie lige slut og jeg kan ikke tage mere ferie pt da der er ekstra run på her efter ferien - men manden fik lov til at holde ferie igen, så nu er han på "hundebarsel" med hundene. :blink:

 

Grunden til at Liva ikke blev afsat som lille 8ugers hvalp er fordi hun var den absolut største i kuldet. Søskende vejede mellem 50-60 gr ved fødslen, Liva toppede med 110 gr. :cool: Og i dag vejer hun 4 kg. Men vi er nu altså fuldstændig ligeglade med hendes størrelse - hun passer så fint sammen med Ayo. :hjerte: Og opdrætter var vældig glad for hende, så hun havde ikke så travlt med at komme af med hende - dog skulle hun bare afsted inden hun blev kønsmoden, da hun jo har Livas far til at gå derhjemme også.

 

I går kørte vi så endelig ned for at hente Liva. Ayo blev lykkelig da hun så opdrætters hus og kunne slet ikke vente på at komme ind - hundene strøg direkte hen til hinanden og smuttede ud i haven for at lege :banan:

 

Liva indtog sit nye hjem med logrende hale. Køreturen sov hun sig igennem, trods hun slet ikke er vant til bil, og hun har ikke sagt ét eneste piv. :5up: Natten forløb også uden problemer - vi var lige oppe med dem én gang i haven i nat - og ellers har vi puttet alle fire i sengen uden problemer. Ja altså lige bortset fra at jeg vågnede op i fodenden og begge hunde lå og puttede oppe ved manden... :lol:

 

Hundene har leget og leget - både tumlet i sofaen, leget trækkeleg, leget fangeleg i haven og de har spist kødben sammen. Ingen problem. :hjerte: Og så har vi været en tur i hundeskoven i dag, de hyggede sig vældigt.

 

Liva er en lidt forsigtig pige som lige skal se nye situationer an - hun skal lige se gæster an et par minutter, men SÅ bliver de også accepteret og hun husker dem til næste gang. Første gang skulle hun også lige se os an 2-3 minutter, men så var vi accepteret - og da vi kom derned i går huskede hun os tydeligvis og der var ingenting. :5up: Hun bliver dog lidt usikker ved ukendte situationer, som steder med mange mennesker - det er hun ikke vant til. Og så er hun også lidt usikker ved hurtige bevægelser/hvis man bukker sig ned. Men dén er der (desværre!) en forklaring på. Som jeg aldrig havde gættet selv...

 

Opdrætter elsker tydeligvis sine hunde af hele sit hjerte, hun giver dem al sin kærlighed og tid - sover sammen med dem, køber godbidder og legetøj i stakkevis osv., de er uden tvivl hendes ét og alt. Men opdragelsesmetoderne er desværre forældet. Sammenrullet reklame, én over snuden og et "Føøøøj!" - det fik vi nemlig lige med som råd i går hvis de skulle blive uvenner. :cry: Så jeg tænker det er forklaringen på at man ikke bare lige skal række ud efter hende o.lign. Blev fuldstændig målløs da hun sagde det i går, øv altså. MEN - vi er slet ikke ude i noget Sitto-usikkerhed el.lign. Trods opdragelsesmetoderne har hundene fået en masse kærlighed, og de var tydeligvis meget glade for hende. Så jeg tror ikke det sidder dybere i hende end at når hun finder ud af at sådan opdrager vi altså ikke herhjemme, så går det i sig selv igen. :bighug: Hun bliver SÅ lykkelig når jeg hiver godbidderne frem og rooooser hende til skyerne - så logre hele kroppen :hjerte:

 

Og som tilføjelse vil jeg lige sige at Liva er ikke blevet valgt udfra opdrætteren! Hun er fra et stueopdræt - forældrene har tavle, men hvalpene har ikke, da hun ikke vil udstille osv. Jeg går absolut ikke ind for opdrætters opdragelsesmetoder, og det tror jeg alle herinde er klar over ;-) - men det var lige på vej ud af døren igår vi fik de råd med. Som sagt har hun hele vejen været så sød. Givet hundene godbidder, de har deres egen seng fyldt med legetøj, taget hundene op og kysset på dem, vist os tonsvis af billeder af dem osv. osv. Så det kom virkelig bag på mig! Men Liva er valgt ud fra den hund hun er - og ikke udfra opdrætteren.

 

Her er lidt billeder:

IMG_6040.JPG?gl=DK

På vej i hundeskoven.

 

IMG_6047.JPG?gl=DK

To tosser på tur :hjerte:

 

IMG_6071.JPG?gl=DK

Smukke hund :kys:

 

IMG_6074.JPG?gl=DK

 

IMG_6114.JPG?gl=DK

 

IMG_6232.JPG?gl=DK

 

IMG_6033.JPG?gl=DK

Hyggehunde :hjerte:

 

IMG_5822.JPG?gl=DK

Boldleg i haven

 

IMG_5863.JPG?gl=DK

Godbidsfikseret? - nej da! :engel:

 

IMG_5883.JPG?gl=DK

"Kom Liva - vi skal lege!!" :ivrig:

 

IMG_6005.JPG?gl=DK

Mys-mys :kys:

 

IMG_5992.JPG?gl=DK

Fangeleg! :banan:

 

IMG_5777.JPG?gl=DK

:hjerte: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak for alle tillykke'erne og de søde ord :bighug:

Jeg har lige lagt sengetøj på - og det synes hundene jo var den perfekte indbydelse til at de kunnet tumle i sengen, MENS jeg lagde sengetøj på. :rolleyes: Da jeg så havde lagt betræk på dynerne og lagt dem i en bunke ovenpå hinanden på sengen, så lagde Liva sig på dem - og 2 sekunder efter kom Ayo og puttede sig ved hende :hjerte: Ååååhh altså... :lun:

 

Og lige nu tumler de i sofaen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en nat er gået uden problemer. :hjerte:

Hvor er det fantastisk at vågne op til TO lykkelige hunde - og så tumlede de lige lidt i sengen i morges, mens manden og jeg gjorde os klar. :-D

 

Liva liver mere og mere op - man kan mærke hun begynder at falde til, hun bliver mere og mere fræk, i stedet for helt så stille. Det er fantastisk! :kys:

 

 

Lige nu leger de trækkeleg med et stofbånd i sofaen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds

Ih Sitto hvor dejligt for dig, og for Ayo at få så dejlig en ven. Det ser ud til at være et perfekt match. Snudedasket skal I nok få hende til at glemme igen, jeg tror hun har det rigtig godt hos jer. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ayo kan vidst godt lide sin nye lillesøster :hjerte: :lun:

IMG_0509.JPG?gl=DK

 

Og når Ayo vil ud i haven bare for at tulle rundt, så går hun ud, vender sig om og står og kigger ind af døren til Liva og prøver at få hende med - så venter hun på hende, så de kan gå og tulle rundt i haven sammen :lun:

 

lykkeligehunde.dk :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik tur i skoven med hundene og rendte ind i svigerforældrene med deres to JRT. Ganske rigtigt synes Liva ikke liiiige de der nye hunde var det fedeste i verden, hun er meget usikker på dem. :???: Efter et lidt mislykket møde tog jeg Liva i snor og gik et godt stykke bagved dem allesammen, og hun blev lige så stille mere og mere ivrig efter at komme hen til dem - så gik vi med lidt kortere afstand og sådan fortsatte vi. Til sidst fik vi deres gamle JRT til at sætte sig pænt og Liva opsøgte ham selv for at hilse på ham - så var han godkendt. Men deres lille 10 ugers hvalp var alt for meget - så hun kom i snor, og så fik Dino, Liva & Ayo lov til at rende løs. Så gik vi op i sandgraven med dem, hvor Liva pludselig begyndte at opsøge den lille hvalp - og efter kort tid lagde hun faktisk op til leg med hende - så kom hun også fri. Og vupti, så rendte alle fire hunde rundt og legede fangeleg og Liva havde en fest! :banan:

 

Fra at være meget, meget usikker på dem og snappe ud efter dem når de kom tæt på - til at rende rundt og lege fangeleg alle fire hunde, dét er sgu da fantastisk - og så allerede ved første møde med dem. :klap: Hun skal nok få lagt den usikkerhed bag sig, bare hun får tid og en masse positive oplevelser :hjerte:

 

Her er lidt billeder (desværre mobilbilleder - men havde besluttet at lade kameraet blive, så jeg kunne holde fuldstændig fokus på Liva - men pludselig så kunne hun jo godt, og så kunne vi da lige tage lidt billeder med det vi nu havde med :blink:)

 

IMG_0518.JPG?gl=DK

 

IMG_0523.JPG?gl=DK

 

IMG_0524.JPG?gl=DK

 

IMG_0526.JPG?gl=DK

 

IMG_0527.JPG?gl=DK

 

IMG_0530.JPG?gl=DK

 

IMG_0535.JPG?gl=DK

 

IMG_0538.JPG?gl=DK

 

IMG_0539.JPG?gl=DK

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...