Hop til indhold

Hav en pakke Kleenex parat...


Nollike
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om den har været postet før, jeg fandt den på Facebook, men prøv lige at se denne lille "film" :hjerte: Den går fra :megaked: til :hjerte: på ret kort tid... Nøj, man får lyst til at hente en af dem... :lun:

 

Beagles See Sun and Grass for the First Time After a Life in a Laboratory

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det er USA? :vedikke: Jeg ved det faktisk ikke, jeg fandt den som sagt på Facebook, men de taler da rimelig amerikansk synes jeg? :-D

Så er det da først under al kritik, da de har dyrepoliti, men vores forsøgshunde i dk, lever under bedre vilkår end dem i usa. Det kan jeg virkelig ikke få til at hænge sammen, det er jo dybt mærkeligt...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det da først under al kritik, da de har dyrepoliti, men vores forsøgshunde i dk, lever under bedre vilkår end dem i usa. Det kan jeg virkelig ikke få til at hænge sammen, det er jo dybt mærkeligt...:genert:

 

Der er mange ting i USA (og andre steder for den sags skyld) der ikke hænger sammen i den retning :cry: Lige nu har jeg food.inc (film) liggende på mit bord, som ud fra den beskrivelse jeg fik af min kollega, heller ikke hænger sammen med dyrepoliti osv. i USA :evil: Så det skal såmænd desværre nok passe :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

:megaked: Det er ikke til at holde ud - de stakkels små

 

Det foregår desværre rundt om i verden. I Australien har der været en kampagne mod brugen af beagler som lab hunde. Det er her lykkedes nogle steder, at få det standset, så der ikke længere bruges beagler til laboratorie eksperimenter. Andre steder kæmpes der videre. Jeg har længe linket til denne side på min hjemmeside.

Det kan man læse om her: The beagle testing laboratory has closed down « Save the beagles!

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes dog det var rart at se, at de tydeligvis har været behandlet "ordentligt" i laboratoriet, altså de var kælne og venlige... Men måtte også lige fælde en tåre da de trådte på græs for første gang

 

Ja det sad jeg også og tænkte, at de da i det mindste ikke var bange for mennesker, det er jo et ret stort skridt i den rigtige retning for at kunne få et godt hundeliv :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked: Det er ikke til at holde ud - de stakkels små

 

Det foregår desværre rundt om i verden. I Australien har der været en kampagne mod brugen af beagler som lab hunde. Det er her lykkedes nogle steder, at få det standset, så der ikke længere bruges beagler til laboratorie eksperimenter. Andre steder kæmpes der videre. Jeg har længe linket til denne side på min hjemmeside.

Det kan man læse om her: The beagle testing laboratory has closed down « Save the beagles!

 

Uha nej, det må da være ekstra hårdt for dig at se og vide :shock::megaked: :ae:

 

 

 

Hvorfor er det egentlig altid beagler man bruger? :hmm:

 

Jeg må ind og lure på linket :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nu har jeg været inde på deres hjemmeside. Hold fast for et arbejde de gør for disse beagler :5up:

De redder dem ud af laboratorier rundt omkring - tager dem med sig og forsøger at finde nye hjem til dem. Man kan hjælpe ved at donere penge eller donere til en enkelt beagle - som så bliver ens "egen"

Så dette link er straks røget på min beaglepack side :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Uha nej, det må da være ekstra hårdt for dig at se og vide :shock::megaked: :ae:

 

 

 

Hvorfor er det egentlig altid beagler man bruger? :hmm:

 

Jeg må ind og lure på linket :5up:

 

Man bruger beaglen fordi den er ekstra medgørlig, social, venlig og imødekommende - det er så skrækkeligt at se og det er noget jeg tænker på meget tit :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man bruger beaglen fordi den er ekstra medgørlig, social, venlig og imødekommende - det er så skrækkeligt at se og det er noget jeg tænker på meget tit :megaked:

 

Ja det kunne jeg se på den side du linkede til :cry: Sikke en skrækkelig sideeffekt at få for at have et godt sind :megaked:

 

Bruger man egentlig stadig beagler i Danmark? Ved du det? :hmm:Jeg mener at man har gjort førhen, men jeg er ikke sikker faktisk... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja det kunne jeg se på den side du linkede til :cry: Sikke en skrækkelig sideeffekt at få for at have et godt sind :megaked:

 

Bruger man egentlig stadig beagler i Danmark? Ved du det? :hmm:Jeg mener at man har gjort førhen, men jeg er ikke sikker faktisk... :genert:

 

Det er lidt svært at finde noget materiale omkring hvilke dyr der anvendes - men fandt denne her fra Rigshospitalet - den er fra 1995 - men dyreforsøgsloven er ikke ændret ret mange gange siden, så jeg vil gå ud fra den holder?

http://emed.ku.dk/om_afdelingen/information_til_skoler/Dyreforsoeg_paa_KU__RH.pdf/ - i følge den bruges der beagler og labrador retrievere til forsøg :megaked: (det står på den sidste side)

Det er særligt hårdt for mig at vide at der bruges dyreforsøg til det livsnødvendige medicin jeg er nødt til at tage - det tænker jeg meget tit over - også at mine egne beagler jo kunne have været involveret :megaked:

Det er da en trøst at vide, at alle dyr der bruges i forsøg skal aflives efterfølgende i følge loven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kunne jeg se på den side du linkede til :cry: Sikke en skrækkelig sideeffekt at få for at have et godt sind :megaked:

 

Bruger man egentlig stadig beagler i Danmark? Ved du det? :hmm:Jeg mener at man har gjort førhen, men jeg er ikke sikker faktisk... :genert:

 

Ja det gør man både på novo og på odense uni, tror også skejby har et par stykker men hæng mig ikke op på det...

 

Odense har 9 i gennemsnit, de får fra lukket kennel i England, dyrene går ude på en stor gård og kommer ind på arb. max. 3 dage om ugen, det er mest sukkersyge de forsker i på odense med dem, sidst jeg hørte fra passere derude var at det var fine forhold...

 

Nå ja og så har skolen i kolding ca. 12 forsøgshunde, der bliver stukket i af sygeplejereleverne, og de er ikke lige dygtige til det..:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt svært at finde noget materiale omkring hvilke dyr der anvendes - men fandt denne her fra Rigshospitalet - den er fra 1995 - men dyreforsøgsloven er ikke ændret ret mange gange siden, så jeg vil gå ud fra den holder?

http://emed.ku.dk/om_afdelingen/information_til_skoler/Dyreforsoeg_paa_KU__RH.pdf/ - i følge den bruges der beagler og labrador retrievere til forsøg :megaked: (det står på den sidste side)

Det er særligt hårdt for mig at vide at der bruges dyreforsøg til det livsnødvendige medicin jeg er nødt til at tage - det tænker jeg meget tit over - også at mine egne beagler jo kunne have været involveret :megaked:

Det er da en trøst at vide, at alle dyr der bruges i forsøg skal aflives efterfølgende i følge loven.

 

Tak for link, jeg må læse det når jeg har lidt mere tid :5up:

 

Jeg synes at det er en kompliceret problemstilling mht. dyr til forsøg, for jeg synes i bund og grund at det er voldsomt uetisk, men omvendt vil vi jo også gerne have forskning som kan hjælpe til behandle sygdomme bedre :hmm:Jeg har desværre ikke sat mig nok ind i det til at vide om det egentlig er nødvendigt og om hunde (og andre dyr) egentlig er egnede til formålet? Om man kan overføre resultaterne til mennesker? :hmm:Vi er jo bygget forskelligt op...

 

Forsøgsdyr til makeup og den slags synes jeg dog er noget forbandet svineri, det er fuldstændig unødvendigt :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det gør man både på novo og på odense uni, tror også skejby har et par stykker men hæng mig ikke op på det...

 

Odense har 9 i gennemsnit, de får fra lukket kennel i England, dyrene går ude på en stor gård og kommer ind på arb. max. 3 dage om ugen, det er mest sukkersyge de forsker i på odense med dem, sidst jeg hørte fra passere derude var at det var fine forhold...

 

Nå ja og så har skolen i kolding ca. 12 forsøgshunde, der bliver stukket i af sygeplejereleverne, og de er ikke lige dygtige til det..:???:

 

Jeg mente nok at Novo havde nogen, jeg synes at kunne huske at have set et program om hvad de gør for at give dem så gode forhold som muligt...

 

Men at have hunde til at stikke i???? Det burde da ikke være nødvendigt, der må da være nogen der har udvilket gummi-dummyer til at øve sig på?? :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente nok at Novo havde nogen, jeg synes at kunne huske at have set et program om hvad de gør for at give dem så gode forhold som muligt...

 

Men at have hunde til at stikke i???? Det burde da ikke være nødvendigt, der må da være nogen der har udvilket gummi-dummyer til at øve sig på?? :evil:

 

der er udviklet øvelsesdukker til dyrlæge studerende, såååå...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Tak for link, jeg må læse det når jeg har lidt mere tid :5up:

 

Jeg synes at det er en kompliceret problemstilling mht. dyr til forsøg, for jeg synes i bund og grund at det er voldsomt uetisk, men omvendt vil vi jo også gerne have forskning som kan hjælpe til behandle sygdomme bedre :hmm:Jeg har desværre ikke sat mig nok ind i det til at vide om det egentlig er nødvendigt og om hunde (og andre dyr) egentlig er egnede til formålet? Om man kan overføre resultaterne til mennesker? :hmm:Vi er jo bygget forskelligt op...

 

Forsøgsdyr til makeup og den slags synes jeg dog er noget forbandet svineri, det er fuldstændig unødvendigt :evil:

Grundlæggende er jeg i mod dyreforsøg og det gælder alt dyreforsøg. Jeg syntes det er noget forbandet svineri, at dyr skal ligge krop til - dyr der ikke har den fjerneste ide om hvad der skal ske - det er bare ikke i orden :evil:

(Sagde hende der får medicin fra novo :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg mente nok at Novo havde nogen, jeg synes at kunne huske at have set et program om hvad de gør for at give dem så gode forhold som muligt...

 

Men at have hunde til at stikke i???? Det burde da ikke være nødvendigt, der må da være nogen der har udvilket gummi-dummyer til at øve sig på?? :evil:

 

Ja de er jo så langt fremme med at lave kunstlige ting - og ting der ligner menneskehud - så kan de jo stikke det det?

Da jeg skulle lære at stikke mig selv, kunne jeg ikke bare gøre det på mig selv, var svaret - så jeg havde sådan en imiteret menneskelign. hud dims til at øve mig på :???: - det var slet ikke sjovt - så at stikke en hund må da være værre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Grundlæggende er jeg i mod dyreforsøg og det gælder alt dyreforsøg. Jeg syntes det er noget forbandet svineri, at dyr skal ligge krop til - dyr der ikke har den fjerneste ide om hvad der skal ske - det er bare ikke i orden :evil:

(Sagde hende der får medicin fra novo :genert:)

Se der har jeg rykket mig en del på det punkt, var engang også på dit stadie (og er det stadig når det gælder makeup i dyreforsøg). Men sagen er at jeg har en bettebror der kan gå hen og blive meget syg hvis jans sygdom vælger at blive aktiv, (NF) og forskerne er igang med at prøve at lægge genet der laver kludder i den i dvale så den ikke kan gøre noget farligt, dette gøres på mus. Ærligtalt så er jeg helt okay med det, ja det er ikke det fedeste at vide at der går en del musseliv til på den bekostning, men der er et større håb om at min bror ikke vil kommet til at være hårdt berørt af hans sygdom, som jeg har set andre være det ( i alle aldre)...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...