Hop til indhold

Hav en pakke Kleenex parat...


Nollike
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Jeg må nok indrømme at jeg bliver lidt harm over de af jer der er imod at man bruger dyr til at teste makeup men bruger det alligevel.

Alle de mærker der reklamerer med at netop deres ikke er testet på dyr, har måske ikke selv testet, men de har deres ingredienser fra andre som HAR testet det pågældende ingrediens/ præparat.

Det kan skrives meget kort. Alt er testet on way ore the other.

Der er kun een måde at holde sine holdninger i hævd og det er ved at lade helt være med at bruge makeup overhovedet.

 

Og det er i øvrigt irellevant om det er økologisk, Det er testet.

Redigeret af Priceman
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må nok indrømme at jeg bliver lidt harm over de af jer der er imod at man bruger dyr til at teste makeup men bruger det alligevel.

Alle de mærker der reklamerer med at netop deres ikke er testet på dyr, har måske ikke selv testet, men de har deres ingredienser fra andre som HAR testet det pågældende ingrediens/ præparat.

Det kan skrives meget kort. Alt er testet on way ore the other.

Der er kun een måde at holde sine holdninger i hævd og det er ved at lade helt være med at bruge makeup overhovedet.

 

Og det er i øvrigt irellevant om det er økologisk, Det er testet.

Det er jo ikke kun make-up P. Det er shampoo, sæbe, opvaskemiddel, smertestillende medicin og og og og og.

Og hvad med det kød vi spiser? De æg man køber? Selvom du køber øko æg, støtter du stadig burhøneindustrien hver gang du køber en færdigvare med æg som ingrediens, eller går ud og spiser og fortærer en sovs der indeholder æg.

 

Hvor skal man sætte grænsen?

 

Det er fint nok at DU mener make-up er hvor man burde trække en streg. Det er der din grænse går. Men andre har andre grænser og har ikke lyst til at undvære make up (undertegnede fx), som du ikke har lyst til at undvære barberskum eller sæbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke kun make-up P. Det er shampoo, sæbe, opvaskemiddel, smertestillende medicin og og og og og.

Og hvad med det kød vi spiser? De æg man køber? Selvom du køber øko æg, støtter du stadig burhøneindustrien hver gang du køber en færdigvare med æg som ingrediens, eller går ud og spiser og fortærer en sovs der indeholder æg.

 

Hvor skal man sætte grænsen?

 

Det er fint nok at DU mener make-up er hvor man burde trække en streg. Det er der din grænse går. Men andre har andre grænser og har ikke lyst til at undvære make up (undertegnede fx), som du ikke har lyst til at undvære barberskum eller sæbe.

 

What she said :mrgreen:

 

 

 

(Den slap jeg nemt om ved hva'? :cool:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også hørt det bliver mindre og mindre hunde bliver brugt i dk til forsøg...

 

Jeg går pt. selv ude på skolen i kolding, hvor vi har "forsøgshunde".. Jeg har ikke set dem blive brugt til forsøg, men hvad jeg har set når man er gået forbi virker de ikke som hunde der lider.. De går i en større indhegning med ude og inde del.. Derudover har de et større område indhegnet med diverse aktivering i som de vidst tilbringer nogen tid i

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også hørt det bliver mindre og mindre hunde bliver brugt i dk til forsøg...

 

Jeg går pt. selv ude på skolen i kolding, hvor vi har "forsøgshunde".. Jeg har ikke set dem blive brugt til forsøg, men hvad jeg har set når man er gået forbi virker de ikke som hunde der lider.. De går i en større indhegning med ude og inde del.. Derudover har de et større område indhegnet med diverse aktivering i som de vidst tilbringer nogen tid i

 

Det får du at se når du begynder at sidde og glo nede ved dem i fritimer, nu ved jeg ikke om du er til det grønne, men hvis du kommer ind i forsøgsstalden så sprøg om du må se alle de nedfrossede hvalpe/hundefostre de har, det var meget spændene at se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det får du at se når du begynder at sidde og glo nede ved dem i fritimer, nu ved jeg ikke om du er til det grønne, men hvis du kommer ind i forsøgsstalden så sprøg om du må se alle de nedfrossede hvalpe/hundefostre de har, det var meget spændene at se...

 

Til det grønne??

 

Vidste ikke de selv avlede :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør de heler ikke (mere), om du var på en af plantelinierne, for så har du nok ikke så meget med dyrene at gøre...

 

Hva så stikker grisene stadig af???...

 

Nop, på dyrelinje.... men de har dem liggende? :shock:

 

Ikke hvad jeg har hørt om :lol: til gengæld har de nogle dejlige sindsyge køer og en dræberhest :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det er jo ikke kun make-up P. Det er shampoo, sæbe, opvaskemiddel, smertestillende medicin og og og og og.

Ja det er det.

Jeg nævnede blot make up som et eksempel der var nævnt.

 

Og hvad med det kød vi spiser?

Har ikke lige viden eller erfaring med at vi tester kød på forsøgsdyr.

 

 

De æg man køber? Selvom du køber øko æg, støtter du stadig burhøneindustrien hver gang du køber en færdigvare med æg som ingrediens, eller går ud og spiser og fortærer en sovs der indeholder æg.

 

Ikke at jeg kan se hvad det har med forsøgsdyr at gøre Så. Ja der er valg at gøre. og når man vælger sker der altid et fravalg.

 

Hvor skal man sætte grænsen?

Det er jo op til den enkelte og hans eller hendes samvittighed . Men man skal blot have en chance for at vælge på fakta og usagte sandhedder.

 

Det er fint nok at DU mener make-up er hvor man burde trække en streg. Det er der din grænse går.

Næ . jeg har ikke defineret min grænse. Jeg har blot oplyst om de barske realiteter som det desværre er et fåtal der er klar over.

 

Men andre har andre grænser og har ikke lyst til at undvære make up (undertegnede fx), som du ikke har lyst til at undvære barberskum eller sæbe.

 

Hvad jeg kan eller vil undvære er i denne debat irellevant. Jeg oplyste blot om at de som skriver at dit eller dat ikke er testet på dyr, kan være en sandhed med modifikationer. Og hvis det er til eksempelvis kosmetisk brug er der ingen der tør sende noget på markedet som der er en risiko for kan skade forbrugerne.

Vi er nogen der kan huske den ballade der var for nogle år siden da shampoo mærket Wash´n Go gav enkelte forbrugere svære skader.

 

Hvis man vil være sikker så er der rige mulighedder for at lave rigtigt meget selv. Både sæbe ,shampoo og for den sags skyld diverse former for makeup.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem der påstår at dit eller dat ikke er testet på dyr.....................

 

 

 

 

 

 

....Har ikke sat sig godt nok ind i sagerne. Man kan i realiteten ikke købe noget produkt der ikke er testet på dyr.

Produktet som sådan kan muligvis være "ikke-testet" i ét eller andet omfang... men alle ingredienserne i produktet er til gengæld testet på dyr. Det skal det være, så det kan ikke undgås.

 

Hvis man vil undgå dyreforsøg, så må man igang med at lave sine produkter selv. Ikke bare blande lidt af det og lidt af dét.. nej. Helt fra bunden af, startende med udvindelsen af glycerin osv fra døde dyr til hudcremer og hvad har vi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

....Har ikke sat sig godt nok ind i sagerne. Man kan i realiteten ikke købe noget produkt der ikke er testet på dyr.

Produktet som sådan kan muligvis være "ikke-testet" i ét eller andet omfang... men alle ingredienserne i produktet er til gengæld testet på dyr. Det skal det være, så det kan ikke undgås.

Desværre er der mange der ikke ved dette og tror at " ikke testet på dyr" er en garanti for dyrevelfærd.

Hvis man vil undgå dyreforsøg, så må man igang med at lave sine produkter selv. Ikke bare blande lidt af det og lidt af dét.. nej. Helt fra bunden af, startende med udvindelsen af glycerin osv fra døde dyr til hudcremer og hvad har vi.

 

I yderste instans, ja. Men der findes dog metoder hvor man ikke behøver at bruge døde dyr.

Men det hører nok til i en tråd om hvordan man laver sin egen kosmetik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...