Hop til indhold

Passer en Sheltie til os/mig?


caro2001
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en pige på 11 år som har fået lov at få egen hund, vi har i forvejen en Labrador som elsker at hygge med os og med andre hunde:klap:.

Vi kan tilbyde hunden:

2 timers motion nogle gange lidt mere (det vil forgå i skov og på mark, og hvis været tilbyder strand)

Børstning bliver vær anden dag i fælde perioden (hvis det er nødvendigt)

Frit plads at løbe på (vi bor på landet).

Leg med andre hunde.

Max 7-8 timer alene hjemme (i hunde-gård sammen med den tidligere hund).

Træning hverdag i en halv time (nogle gange lidt mere).

 

Krav til hunden:

Den skal kunne bruges til Agility og lydighed (måske på lidt høj plan:roll:)

Den skal kunne enes med andre hunde.

Den skal være rar overfor børn (min lillesøster er 6 år).

Lærenem.

Den skal ikke være imødekommende, men må godt.

Det skal ikke være børstning hverdag.

 

Ja det var vist det.

Passer en Sheltie til os?

Hvilket køn?

God kennel?

 

Håber i vil hjælpe.

 

Stil gerne spørgsmål:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm jeg tror virkelig ikke en sheltie vil passe ind hos jer - dels pga. Din lillesøsters alder, men også fordi den, rent sindsmæssigt er meget mere følsom, og dermed lettere at gøre usikker end jeres labrador. Den vil dermed både være fysisk mindst, og har ikke psyken til at holde på sit overfor en hund som en labrador.

Derudover, har de to racer en helt forskellig tilgang til verden - de er jo avlet med meget forskellige formål for øje- og det som fra din labradors side kan være en venlig opfordring til leg, kan sheltien let tolke som et voldsomt overgreb.

 

Pelsplejen er ikke helt så slem som det ser ud - mange sheltier har pelse som holder sig ret pæne selvom der indimellem skulle gå en uge eller to hvor du ikke har børsten fremme.. Der er dog nogle som vitterligt skal børstes hver dag, for at de holder sig pæne, og det skal du være klar til, for man kan ikke altid forudse det. Vores shelte har en rigtig nem pels, men hun skal børstes hver dag i fældeperioder - ellers får hun hudproblemer!

 

Men altså, jeg tror som sagt ikke en sheltie passer ind i jeres hjem, det er følsomme små hunde, som kræver masser af pelspleje, og et roligt miljø for de stresser let.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores lab er meget forsigtig og rolig overfor andre hunde:engel:.

 

Det er jeg sikker på han er - men han er stadigt meget større, og en helt anden type end en sheltie, og jeg er bange for at i kommer til at ende med den berygtede stress-sheltie.

 

Det er selvfølgelig kun min mening at de ikke passer sammen som typer. HVIS du overvejer sheltien seriøst, synes jeg du skal prøve at kontakte racerepræsentanter i dit område, og lytte til deres råd. En sheltie er en rigtig dejlig hund, men lige mht. Andre hunde, så kan de altså være meget specielle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg sikker på han er - men han er stadigt meget større, og en helt anden type end en sheltie, og jeg er bange for at i kommer til at ende med den berygtede stress-sheltie.

 

Det er selvfølgelig kun min mening at de ikke passer sammen som typer. HVIS du overvejer sheltien seriøst, synes jeg du skal prøve at kontakte racerepræsentanter i dit område, og lytte til deres råd. En sheltie er en rigtig dejlig hund, men lige mht. Andre hunde, så kan de altså være meget specielle.

Tak.

Jeg overvejer helt vildt meget sheltien, så det var en ide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...