Hop til indhold

Hvorfor har DU hund ?


Gæst suskn
 Share

Recommended Posts

hej allesammen :D

 

Syns det kunne være sjovt at høre alle Jeres sjove/gode/praktiske grunde til at i har fået hund! Eller hvorfor har du planer om art anskaffe en?

 

For mit eget vedkommende, har jeg det ene år jeg ikke har haft hund omkring mig, virkelig savnet en!

Hjemme i mit fødehjem havde vi først 1 ruhåret hønsehund som min far brugte til jagt.

Derefter havde vi 3 springer spaniels ( 1 af gangen :wink: )Der havde vi hunde som skulle bruges til jagt og til at passe på gården. Og så bare fordi vi syns det hørte sig til med en hund på et landbrug :)

 

Nu, hvor jeg selv har et lille landbrug, skulle jeg selvfølgelig også ha' hund.

Freja er min 1. egen hund! Hun er en stor dejlig tæve på nu snart 10 år! Lab/ newfoundland/irsk setter bl.

Vi har lige fået hvalp igen for 4 uger siden. Laika er Springer( :wink: ) /lab bl. og er 12 uger gammel.

 

Grunden til vi har hund, er næsten den samme som før :

- hygge

- tyverialarm

- lidt jagt

 

Glæder mig til at høre om alle Jeres dejlige hunde :P

 

Knus Sus

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha det var et stort spørgsmål, men kan da sige jeg har haft hund som barn, og som voksen har jeg haft collier i over 30 år. De første mange år som familie hund, og ja så var der efter de første ca 15 år altid 2 stk af gangen. Nu er jeg så begyndt på udstilling og opdræt, og har 3 tæver som jeg vil avle på. Jeg vil tro at helt fra starten hvor jeg fik min første collie har det nok været ønsket om en familie hund til glæde for børn og voksne i hjemmet.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Både min mand og jeg har haft hund som barn og det har vi begge haft stor glæde af. Vi ville begge to gerne have en hund også så vores to dejlige unger har glæde af det som vi havde.

Skal helt sikke til udstillinger med ham , men han er en hygge hund hos os

mvh mette :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha det var et stort spørgsmål, men kan da sige jeg har haft hund som barn, og som voksen har jeg haft collier i over 30 år. De første mange år som familie hund, og ja så var der efter de første ca 15 år altid 2 stk af gangen. Nu er jeg så begyndt på udstilling og opdræt, og har 3 tæver som jeg vil avle på. Jeg vil tro at helt fra starten hvor jeg fik min første collie har det nok været ønsket om en familie hund til glæde for børn og voksne i hjemmet.

 

Hilsen Karen.

 

Joo, måske stort sp. men syns det er sjovt at høre forskellige vinkler, og måder at holde hund på! - Det viser jo hvor bred en interesse vi har! :P

 

Og de dejlige kræ speder liv og glade dage over alt. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst mollie-vuffer

Det er faktisk lidt underligt at jeg har hund idag og ikke mindst to!

 

Som barn var jeg meget meget bange for hunde. Jeg kan huske hvor utryg jeg var når jeg var omkring dem. Men så skete der noget, som otteårig lærte jeg en utrolig sød labrador Trunte at kende. Hun boede ikke så langt fra min far. Hende hentede jeg om fredagen når jeg kom på weekend og så legede vi udenfor. Hun havde aldrig snor på. Hun var vant til at komme hos min far i hverdagene hvor hun tit lå inde ved siden af brændeovnen. Der lå hun og kiggede ud af vinduet, hvor hun kunne se hvornår hendes mor kom hjem, så lukkede min far hende ud, og Trunte løb hendes mor i møde. Truntes egen far var hjemme og vidste hvor hun var.

 

Og da jeg blev ældre fik min bror også hund, så når jeg besøgte ham nogle gange en hel weekend fik jeg et rigtig godt forhold til hunde der også. Også han havde en gang labrador..

 

Det er nok min forklaring på hvorfor jeg har hund. Ikke mindst hvorfor jeg har to labber. Det er dem som har vist mig hvor gode hunde er. I dag kan jeg lide næsten alle hunde og føler mig aldrig utryg. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Hmm det er vel mest af alt fordi jeg simpelthen elsker de firbenede lømler ;-)

 

Jeg er vokset op med hund, men kunne i flere år efter at jeg var flyttet hjemme fra ikke holde hund da jeg boede steder hvor man ikke kunne holde hund.

 

Men nu har jeg Chica som er en schæferblanding og hun er fantastisk..

 

I kan se hende her, sammen med min kone: http://its4dogs.dk/aboutus.php

 

mvh Charly

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg elsker en varm vovse under dynen på en kold vinteraften

 

Fordi så er jeg aldrig alene

 

Fordi så er der ALTID en som elsker mig helt og aldeles

 

Fordi så har jeg selv altid en at elske

 

Fordi hundemennesker har det sjovere

 

Fordi jeg elsker at vågne med en snorkende hundesnude i øret

 

Fordi et hjem uden hund.. kun er et halvt hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen når man er opvokset med hunde -altid så er det svært at undværre!

 

De første par år efter jeg flyttede hjemmefra prøvede jeg med et par undalater- meeen det var nu ikke helt det samme, de blev givet til en familie hvor de nu lever i et stort lækkert udendørs voliere.

 

Så fik vi 2 slørhaler, Bonnie og Clyde, dem har vi endnu, på 3 år. (utroligt de lever så godt i en vase (STORT VASE) men det er bare ikke det samme som en hund.

 

Jeg elsker at gå ture i naturen og det er dejligt at have Kahlúa med for hun nyder det ligeså meget som jeg. Jeg har en skade i ryg og nakke som gør at det er vigtigt at jeg går meget ( da jeg hverken må løbe, cykle osv) Så det er jo dejligt at jeg det sidste års tid ikke har haft de store smerteture fordi jeg netop får regelmæssig motion.

 

Men som Annemarie skriver kan jeg ikke leve uden hund. Jeg kan ikke forestille mig en hverdag uden hund. En nødvendighed :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også have hund - jeg vil have Vita p035.gif

 

Det er så keeeedeligt ikke at have hund a040.gif

 

Jeg savner

- at blive mødt af en glad logrende hund der kigger forventningsfuld på mig fordi "vi to skal da lave noget sammen, ik´"

- at høre lyden af Vitas poter når Vita kommer op for at kysse godmorgen

- at lære Vita at snakke - og så se hende stille sig foran mig og snakke mens halen går begejstret fra side til side

- at se Vita opdage og lære noget

- at grine og smile af Vitas påfund

- at mærke en hundesnude og få et lille forsigtigt kys(og nogle gange et ordentligt smaskkys :lol: )s020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så haft en hundefri periode på 18 år indtil vi fikToffi. Og da har vi så haft katte / andres katte tæt på. Og jeg følte faktisk at jeg var knyttet rimeligt stærkt til de to katte, vi fik for 11 år siden.

 

Men efter Toffi er kommet til, kan jeg godt mærke, at det er noget helt andet med hende og mig. Jeg føler en anderledes samhørighed, nærhed, sommetider nærmest et symbiotisk forhold, hvilket jeg er meget opmærksom på ikke må tage overhånd på en negativ måde.

 

At have hund er spændende, dejligt, en udfordring, lærerigt, udviklende, osv, osv :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har hund fordi vi fik et barn ;)

Vi er begge vokset op med hund og det har betydet meget for os. Og jeg er sikker på at hunde er gode til at lære børn noget om hvordan man skal opføre sig overfor hinanden.

Vi vidste begge at en hvalp var mere end hvad vi ville kunne overskue da Malthe kun var 5 mdr. Men heldigvis så fik vi tilbudet om Bella som ellers nok ville være blevet aflivet. Og hun var jo opdraget - så det var lige noget for os :D

Jeg savnet at have hund i de år jeg ikke har haft det - men pladsen har ikke været til det tidligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg måtte ikke få hund da jeg var barn. Vi boede i en lejlighed på 2. sal.

 

Men der var ikke en jul eller en fødselsdag hvor "en hund" ikke stod øverst på min ønskeliste. Og hver eneste gang troede jeg, at miraklet ville ske.......... Men næ... :cry:

 

Så derfor var det vigtigere at få hund end at få barn da jeg flyttede hjemmefra. Jeg manglede I DEN GRAD hundevitaminerne..

 

Min allerførste hund hed Trille. Jeg fik hende mens jeg ventede mit første barn.

Trille var en lille schæfer-collieblanding, vistnok. Jeg mødte aldrig hverken hendes mor eller far.. Jeg ville bare have en hund. Hvilken hund var lige meget. Og hun var en forbavsende dejlig hund i de 7 år jeg fik lov til at have hende. Hun døde af sukkersyge...

 

Nå, men meget har ændret sig. JEG stiller flere krav til min hund ---og til mig selv.. Og verden er ikke sådan at jeg ville turde adoptere en hund, som jeg ikke kendte baggrunden for.

 

---Jeg kan finde mange grunde til at jeg har hund. Men den egentlige grund er nok de manglende hundevitaminer som barn..

 

Trille, min første hund. (før digitalapparaterne blev opfundet.. (1970)

2196_1970_Trille_1_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest fordi min kæreste havde hund, da jeg mødte hende.

Havde hun ikke haft det, så havde vi anskaffet os en sammen.

Jeg havde en cocker spaniel som barn. Og en del år senere en schæfer(også hos forældre). Og nu har mine forældre så en schæfer igen, som jeg er meget misundelig på.

 

Ydermere flytter vi snart på landet, og så vil vi have en schæfer til at vogte og til at ride ture med og hygge om og hvad man nu ellers bruger et æret familiemedlem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

....hundevitamener !

 

Herligt ord :lol:

Men så sandt som det er sagt er hundene+div andre kræ, vitaminer for krop og sjæl!

 

hvor er det dejligt at høre alle Jeres oplevelser.

 

Blev da helt benovet over at indlæget var blevet over 2 sider! :P

 

Knuz Sus

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke forestille mig hvordan det må være ikke at have hund.

 

Den lille hvalp med de kluntede bevægelser og det nuttede ansigt, der bare får en til at falde i svimme. Det ansvar der følger med, for at give den et godt hundeliv.

Når timevis af træning går op i en højere enhed og alting lykkes.

Når vi bliver så forbundet, at vi forstår hinanden.

En hund i sengen.

En ru tunge i ansigtet søndag morgen.

Betingningløs kærlighed.

Ture ud i naturen. Hvor man virkelig kan følge med i årstidernes skiften.

Samhørigheden.

En ven der aldrig svigter.

At se ind i sin hunds øjne og se dens sjæl.

Humoren, hvem kan have hund, uden at få et godt grin, over dens sjove påfund.

Den sidste dag, hvor man må sige farvel til en trofast ven. Ligemeget hvor ondt det gør, så ville jeg ikke have undværet årene vi fik sammen.

De giver så meget og forlanger intet til gengæld.

Link til indlæg
Del på andre sites

8) Jeg er hundeejer af flere grunde.

 

Hunden er menneskets bedste ven. Jeg er opvokset med hunde og det var derfor ikke helt så nemt at undvære en i mit voksne liv.

Først havde jeg egentligt hund fordi, jeg ønskede noget selskab, og noget at bruge min fritid på.

Det har så udviklet sig en hel del, specielt de sidste 3år. Nu har jeg hund fordi jeg udstiller sammen med min kæreste, men selvfølgelig også fordi at et hus uden hund er et tomt hus.

 

Det var min forlovede der var opsat på udstilling til at starte med. Hun havde haft en Afghansk mynde, som hun udstillede. Vi blev enige om at finde en race vi begge kunne lide.

 

Så nu er vi ejere af to dejlige hunde vi bruger til udstilling, en dreng og en pige. De er vores et og alt ( ja næsten vores babyer ) og vi bruger rigtig meget af vores fritid på dem, i stedet for på tv, og andet unødigt.

 

Så jeg har hund for at have noget fornuftigt at bruge tid på, for at komme ud imellem mennesker og til at hygge med :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altid vidst at jeg skulle have hund engang, men det der gjorde at vi fik hund da vi gjorde, var at vi havde indbrud. Vi ville så have en vagthund, og havde "bestilt" en hovawart hos en opdrætter, men vi sprang fra i sidste øjeblik da vi ikke var sikre på at kunne overkomme en hova - og så fik vi lovely Loke s020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

jo... det at have hund er bare dejligt :D

at komme hjem bare man har været ude 2 minutter, og mødes af en logrende/gøende hun som løber en i møde..... det bliver man bare glad aF :)

og så elsker jeg at træne hund, bliver mere og mere forundret hver gang de er jo bare så kloge :P

Link til indlæg
Del på andre sites

jo... det at have hund er bare dejligt :D

at komme hjem bare man har været ude 2 minutter, og mødes af en logrende/gøende hun som løber en i møde..... det bliver man bare glad aF :)

og så elsker jeg at træne hund, bliver mere og mere forundret hver gang de er jo bare så kloge :P

 

Velkommen til. Hvilken hund har du?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...