Hop til indhold

En lille sejr


Louisen
 Share

Recommended Posts

For noget tid siden fik Taiki taget en blodprøve fordi vi mistænkte allergi. Den var heldigvis negativ, men desværre endte blodprøvetagningen skidt, med at Taiki for første gang i sit liv fik mundkurv på.

Jeg har snakket med mange omkring situationen og jeg ved præcis, hvad der gik galt og hvad jeg vil gøre anderledes en anden gang.

 

Nuvel. Efter den omgang har Taiki IKKE været glad for dyrlægen. Faktisk så led ved hende, at bare vi parkerede cyklen uden for klinikken, pev han og ville væk.

 

Så jeg har brugt meget af sommeren på tilvænning igen-igen. Vi har bare siddet ude foran klinikken og hygget, tit var det bare noget med et alm. tyggeben og så holdt jeg det mens han tyggede, og så hjem igen.

 

 

Det har været babysteps, men det har været det hele værd. For i dag kom dagen hvor Taiki AF SIG SELV gik ind i klinikken uden hverken at blive lokket med godbidder foran snuden eller noget.

 

Han snusede rundt og fik godbidder af sygeplejersken - og hun måtte gerne nusse ham i kindskægget! :shock:

Og han gik fint op på vægten, tullede rundt og undersøgte foderposer, og da der kom en drægtig tæve ud fra undersøgelsen, sittede han fint ved fod så hun lige kunne se ham an. De snuste bare lidt til hinanden, og så fik de hver sin godbid med sygeplejersken i midten.

 

 

Der ligger en lille have ved siden af dyrlægen hvor man må lufte hund. Vi gik derover og han tissede m.m. Da vi så gik tilbage til cyklen, KRADSEDE HAN PÅ DØREN TIL DYRLÆGEN! Og ville ind! :-D

 

Så ind gik vi da, han scorede lige en ekstra godbid fra hende den søde sygeplejerske og SÅ kunne vi køre hjem!

 

 

I morgen skal han have klippet klør, vi må se hvad han siger til dét. Heldigvis er hende den søde sygeplejerske der også og heldigvis er han varmet op over for dyrlægen igen.

 

Jeg har stadig 14 dages ferie så vi klør bare på med træningen.

 

 

 

Men yay og åh og dejligt -- det var bare lige det som manglede, så jeg er rigtig glad. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki er begyndt at reagere positivt på træningen ift. aggression/usikkerhed ved andre hunde. Han gør KUN hvis den anden hund gør, han stopper med at knurre når jeg beder ham om det og oftest sidder/ligger han bare ved fod og glor på dem, hvis jeg ikke lige får drejet af.

 

Han er blevet MEGET god til kontaktøvelsen og diverse giv-pote kommandoer som bryder hans fokusering, og han er ikke i tvivl om at jeg nok skal ordne eventuelle bøllehunde. Han er blevet så vandt til at jeg træder frem, mens han er bagved, hvis det er en løs hund som generer, at han nu selv træder et skridt tilbage i situationerne.

 

Han er stadig en lille terrorist, men der er sket en STOR forandring, der går længere og længere imellem at han er et sur løg, og han er ved at blive gladere, mere afbalanceret og afslappet.

 

Han er begyndt at aflæse de andre hunde inden han bliver sur. Hvis den anden hund er neutral, er Taiki det også. Det er bare helt perfekt.

 

 

 

Yay, træning er godt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det flot du træner så ihærdigt med ham..

(og som man kan læse med gode reultater!) :5up:

 

Jamen det er jeg jo nødt til, ellers er turene ikke sjove for nogen af os. Og han skal også kunne passes af min gamle mor engang imellem. Han er så afslappet nu, det er dejligt (selvom det betyder, at han bliver en balladefis der bl.a. angriber sko hvis der skal ske noget, men jeg er bare så glad for at få min hund igen, sådan som jeg ved at han er).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jeg jo nødt til, ellers er turene ikke sjove for nogen af os. Og han skal også kunne passes af min gamle mor engang imellem. Han er så afslappet nu, det er dejligt (selvom det betyder, at han bliver en balladefis der bl.a. angriber sko hvis der skal ske noget, men jeg er bare så glad for at få min hund igen, sådan som jeg ved at han er).

 

Nu tænkt jeg mest på det med dyrlægen... Og kan jeg godt forstå :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...