Hop til indhold

Hvornår skal hvalpen spise?


Gæst awina
 Share

Recommended Posts

Coda er nu 10 uger og vil pludselig ikke spise bare fordi maden serveres. Hvis han ikke lige er sulten nok eller er træt, så spiser han ikke. Men kommer så en time eller to efter og vil have mad.

 

Dét er jo fint nok lige pt hvor jeg er hjemme, men når jeg skal på arbejde, virker det ikke. Så er han nødt til at spise sin morgenmad inden jeg tager af sted.

 

Hvad gør den kloge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld det kan godt være jeg har formuleret mig forkert, for antallet af fodringer er irrelevant i forhold til problematikken. Hvis jeg fx har luret at det idste måltid bør ligge ca kl. 20, men på trods af faste intervaller gider han stadig ikke spise det serveret kl, 21.... Og hvor mange gange skal man egentlig forsøge sig med måltiddet? Tror måske det var derfor jeg sidst kom helt bort fra måltidder og Nemo min gamle hund endte med a have mad stående hele tiden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Du kan jo også lave noget sjov fodersøg - så den får spist noget.

Hvalpe er forskellige - nogle kræver helt ro for at kunne spise og andre skal have det på den sjove facon (fodersøg mv)

Regelmæssighed ved måltiderne er vigtige syntes jeg - i sær mens hvalpen er lille og i tilvænnings perioden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Følger lige med her...

 

Vi har nemlig mad ude hele tiden. Hun spiser lidt når vi spiser, eller når vi går ude i køkkenet- meget sjælendt på andre tidspunkter. Hun spiser heller ikk så meget som vi har læst og forhørt os til at de burde... Så jeg vil ikk fornægte at hunden kan spise når den vil- så længe den ikk sluger og overspiser...

 

Med mindre andre kommer med bedre forslag og kloge råd!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville, som udgangspunkt, aldrig have mad stående.

 

Rationen bliver delt op i det antal fodringer jeg vil give, og så bliver det kastet ud over græsplænen og givet fri til kræet.

På et eller andet tidspunkt skal jeg videre i teksten, og så kommer hunden ind. Har den ikke spist noget, så er det bare synd for den.

 

Der er dog altid undtagelser, for stod jeg med en småtspisende hund, som iøvrigt til rigelighed har behov for energien fra foderet herhjemme, så vil jeg næsten gøre alt for at stoppe det foder i gabet af kræet, så jeg er sikker på at den har fået hvad den skal have.

Men jeg ville stadig ikke have foderet stående frit fremme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp på lidt over 4 mdr. får mad 3 gange om dagen. kl 07:00 13:00 og 19:00.

Jeg giver ham den anbefalet mængde ift deklarationen på fodret. Nogle gange lidt mere hvis han er meget sulten.

Han har det max 45min, så fjerne jeg det igen.

Jeg servere forskelligt, i skål, på græsplænen, i en 1/2L flaske osv.

 

Du må næsten prøve dig frem, for at se om der er noget der fungere bedre end nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har vi også hvalp og den får mad sammen med de to andre, der spiser den også det meste og når den går fra det, som regel når de andre også er færdige, så tager jeg maden væk, mest fordi den ikke skal stå fremme, og så spiser de andre den ogsåmed100%. Og er der mere tilbage af maden bliver den tilbudt det når jeg syntes den virker sulten eller bare går rundt, og så får den foder igen til middag og til aften med samme fremgangsmåde, og det lykkedes at spise alt fodret, men har også jagten hund der ikke var så madglad, men den spiste hvad den havde behov for, den var ikke for tynd alligevel, så jeg vendte mig til at se på hunden, om den så fin ud i vægtformat, og dyrlægen syntes altid vores hunde er fine hunde:-D så nogle dagespiser de mere end andre, de småtspisende hunde, og man må nogle gange se bort fra foderskalaen, og bare tilbyde dem mange gange de dage de ikke har spist op... Hvalpe skal have det foder de har brug for, og det skal nok komme, er jeg sikker på, man er bare så nervøs for de ikke får hvad de skal have, men omgivelserne skal den jo også lige vende sig til:blink: pøj pøj med det

Link til indlæg
Del på andre sites

Min schæfer hvalp af egen avl som jeg har beholdt er nu 4.5 mdr. Meget oft får hun kun mad een gang dagligt, for så er damen nemlig rigtig sulten. Der spises nogle godbidder i dagens løb når vi træner i 5 min.

I starten da de andre hvalpe var flyttet, synes jeg det var svært at finde ud af hvornår det var spisetid fo pigen, da fodrede jeg 2 gange dagligt, og hun gik meget ofte fra sin mad uden at spise....Den sidste måned er der så kun fodret een gang om dagen, og damen vejede for 14 dg. siden 22.4 kg. 4 mdr. gammel Så hun lider bestem ingen nød....

Enkelte dage kan jeg nu se på hende, at hun er sulten, så får hun så mad der ud over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...