Hop til indhold

Hjælp Lopper !


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

Jeg har virkelig brug for et godt råd ang. lopper.

 

Min kæreste har en kolonihave, der er fyldt med lopper, tror jeg.

Hver gang hundene har været derinde klør de sig vildt og jeg har set lopper. De må så have loppekur, og de må de 7 katte også, en ret dyr afærde :shock: Jeg er heller ikke vild med at give dem kur hele tiden.

Min kæreste har støvsuget i alle kroge og vasket med rodalon, men de er der åbenbart stadig.

 

Jeg var så på apoteketet idag for at købe absolut spray til huset, men det kan ikke købes mere. Hun sagde man ikke mere kunne få noget til at sprøjte omgivelserne med, men man nu kun kan behandle dyrene !!

Kan det virkelig være rigtigt ? Hun sagde også at lopper ikke kan overleve ret længe, så der måtte være andre dyr i huset, som tog dem med ind, men det er der altså ikke.

 

Hjælp hvad kan man gøre, noget må der da findes.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at når i har støvsuget for lopper, så smid støvsugeposen ud eller brænd den, da lopperne ellers vil bruge støvsugeposen som rugested og så er man lige vidt.

Jeg tror næppe der er meget mere i kan gøre. Hvis hundene får en kur mod lopper en gang om måneden med enten frontline eller bayvantic, så skulle det gerne slå de lopper der drister sig til at springe på hundene ihjel.

Det er rigtig at voksne lopper ikke kan overleve ret længe. Men det kan æggene, som udklækkes når de kommer i kontakt med et værtsdyr som for eksempel hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

stakkels dine hunde - og din pengepung.... :blink:

 

jeg ved ikke om det virker mod lopper, men det virker mod alt muligt andet kravl og skidt, det er Bio, som er sådan lidt olie-agtig og som bliver siddende en måneds tid måske længere... så vidt jeg husker så er det ikke skadeligt for vores kære dyr.. men prøv at spørg om det i Matas :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at give hundene hvidløgsdråber? Jeg har hørt, at det skulle være godt til at forhindre lopperne i at interessere sig for dem. Jeg har tænkt mig at afprøve det på Tyson, for jeg vil helst også undgå at blive ved med at give Frontline forebyggende, og jeg orker ikke et loppeangreb igen som det, vi oplevede i forsommeren. Bliver helt træt ved tanken. :gab:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...