Hop til indhold

Flåter- argh


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Jeg er tydeligvis udvalgt ved fødslen til at ofre næsten alle mine penge på dyrlægeregninger. Særlig i weekenden.

 

 

Lille søde Tjaldur kommer op i sengen for at hygge i morges og jeg aer og ham hyl og skrig og han springer forskrækket tilbage. Jeg får ham op at ligge igen og han bliver fjollet og ligger sig på ryggen og bang, lige der i armhulen sidder to overklamme fede flåter og hele området er tykt, rødt, knoldet og hævet. :damn:

 

Jeg ville lige forsigtig røre det, men han hylede op og forsøgte at bide mig. Det gjorde tydeligvis rigtig ondt.

 

Da vi skulle ud på morgentur kunne jeg slet ikke komme i nærheden af hans forben og at give ham sele på var umuligt.

 

 

 

Nu sidder jeg så her, kan lige så godt indrømme det, jeg har ikke 1200 kr til at få fjernet en flåt hos dyrlægen nu.

 

I min kæmpe skuffe med medicin har jeg en helt pakke uåbnet antibiotika som Teitur aldrig nåede at få, men som jeg fik ved dyrlægen dagen før han døde. Fra den 9/7/2012.

 

 

Jeg tænker han skal have antibiotika, men kan simpelthen ikke få fat i min dyrlæge. Ved ikke om der er noget med telefonerne, og jeg ville ikke ringe til en anden, ved udmærket godt hvad de ville sige, at jeg skal komme omgående og ligge 12000 kr på disken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Men han skal jo have dem pillet af!

Kan du ikke få en til at hjælpe med at holde ham og få dem af - rense der hvor de har siddet med klorhexidin - eller aloe vera spray - det tager hævelsen.

 

Om du skal give ham anitibiotika ved jeg ikke - men der kan måske ikke ske noget ved at give ham det et par dage og så se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Der er kun mig og ham, så har ingen til at hjælpe. Det er voldsomt ømt på ham. Er i tvivl om jeg overhovedet kan få dem af. Falder de ikke af, af sig selv på et tidspunkt ?

 

Jo de falder af på et tidspunkt - jeg tror de kan sidde en 5-6 dage. Hvis de er store omkring 1 cm cirka varer det ikke længe før de falder af - du kan måske mærke om de sidder "løs" - det er tegn på at de er ved at slippe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men derudover kan jeg ikke komme i nærheden af dem.

 

Det er helt umuligt at holde et styks sprællende panisk hund, smatidig med at man prøver at ramme flåten med en lille tang, det er faktisk fuldkommen umuligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: lad dem side, de kan nok ikke smitte med mere her det sidste stykke tid. Zamzam har haft flåter samme sted, opdagede dem alt for sent, så hæsligt ud. Han fik ingen medicin, klippede pelsen væk og holdt øje, straks flåten slap gik det fremad (men sært nok var der et sår efter flåten), det er over et år siden så jeg tør næsten sige, at han ikke fik nogen sygdom af det. Hold øje, det må bare ikke blive værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige forsøgt at røre omkring det, han knurrede voldsomt af mig og og snappede ud efter mig. Ja han havde mundkurv på. Ville ikke røre mere ved det, han når da at miste alt tillid til mig, inden vi overhovedet får det bygget op :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige som de andre, lad dem sidde.

Har de smitten i sig, så har de allerede smittet ham.

 

Ingen grund til, at du skal risikere at ødelægge dit forhold til ham.

 

Når jeg har opdaget store flåter på min kat, så har jeg pillet dem af og renset med klorhexidin efterfølgende.

 

Har lige købt noget fra LR der skulle holde flåter og lopper væk. Så det håber jeg det gør :-D

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft snakket med en dyrlæge, og dyrlæger er jo fantastiske de tænker altid før de taler :damn: ringer og fortæller om det med flåterne og at jeg ikke kan få dem af ham og at han bliver bange og knurre, hvortil vedkommende svarer " du SKAL jo kunne håndtere ham, ellers er der jo ingen grund til at du har ham " WHAT !! Hvad fanden har det lige med sagen at gøre og hvad ved hun egentlig om det. Årh det er ikke godt, jeg kan mærke efter alt det jeg har været igennem med Teitur og alle de tumpede dyrlæger jeg har mødt undervejs gør at jeg har lidt et horn i siden på dem og at jeg ikke stoler på hvad de siger, fordi jeg har set hvor grueligt fejl de kan tage.

 

Nå men hun sagde at de faldt af, af sig selv og kun hvis det blev ildrød og lugtede og han slikkede sig skulle jeg give antibiotika.

 

 

Øh hvis det lugter så tror jeg da nok lige der er betændelse i skidtet. Det er svært at se om det bliver rødt, eftersom jeg jo slet ikke kan komme til at røre ham der. Suk.

Men nu lader jeg det bare være i nogle dage og ser om ikke de klamme flåter falder af, forhåbenligt ikke i min seng, adr.

 

Bayvantic længe leve, hurra hurra hurra, eller noget....

 

 

Og gud hvor lyder jeg da negativ. Sorry, ville bruge resten af dage på at surmule færdig og så se om humøret ikke er bedre i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: vil jo nok give dyrlægen ret, der er ingen ide i at have en hund, hvis den vil bide sin ejer, dyrlægen kan jo ikke vide forhistorien og du har jo virkeligt været uheldig her.

Og din sidste sætning, ved ikke helt...ja, hvis det lugter er der betændelse, det er vel også det dyrlægen sagde? At hvis der er betændelse, så skal du give antibiotika? Det er meget forkert (pga resistens) at give lidt anitbiotika lige for en sikkerhedsskyld, så jeg er helt enig, vent til tægen falder af og hold øje og lugt efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: vil jo nok give dyrlægen ret, der er ingen ide i at have en hund, hvis den vil bide sin ejer, dyrlægen kan jo ikke vide forhistorien og du har jo virkeligt været uheldig her.

Og din sidste sætning, ved ikke helt...ja, hvis det lugter er der betændelse, det er vel også det dyrlægen sagde? At hvis der er betændelse, så skal du give antibiotika? Det er meget forkert (pga resistens) at give lidt anitbiotika lige for en sikkerhedsskyld, så jeg er helt enig, vent til tægen falder af og hold øje og lugt efter.

 

 

Jamen Tjaldur er da ikke ude på at spise mig, han har da bare ondt og er bange. :(

Hun sagde det bare ret hårdt og næsten med det samme da jeg havde forklaret problemet.

Jeg er helt enig med dig i at man skal passe på med at give antibiotika, netop for at undgå at vi om 10 år ikke længere har noget der kan slå bakterier ihjel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender hele forhistorien - dyrlægen hører en tåbelig kvinde, der ringer og ikke engang kan pille en flåt af sin hund, da jeg skrev her på HF, at jeg ikke selv kunne pille flåter af mine fik jeg da også nogle syrlige kommentarer med :mrgreen: du må ikke tage det så personligt ;-) og så håber jeg du finder en sød dyrlæge du kan have tillid til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender hele forhistorien - dyrlægen hører en tåbelig kvinde, der ringer og ikke engang kan pille en flåt af sin hund, da jeg skrev her på HF, at jeg ikke selv kunne pille flåter af mine fik jeg da også nogle syrlige kommentarer med :mrgreen: du må ikke tage det så personligt ;-) og så håber jeg du finder en sød dyrlæge du kan have tillid til.

 

Det har jeg allerede, ham der hjalp Teitur så meget i hans sidste halve år. Desværre arbejder han ikke længere fuldtid og bor en times kørsel herfra. Han er den eneste jeg ville aflevere min hund til uden at blinke, han er den mest dygtige og sympastiske dyrlæge jeg nogensinde har mødt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Stella- jeg ville også hade at vide at mine havde flåter siddende, men tror da ,det sker, uden jeg opdager det- De er jo ikke på trimmebordet hver dag.

Her er ikke så flåtbefængt i mit grønne område, men hvis, så hjælper Frontline combo vet på mines angreb af disse dumme små dyr.

Og nej, man ikke selv holde en panikken sprællende cocker, den er sku for hurtigt og stærk, trods kun 13-14 kg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv da. Men jeg tror nu også de smitter lige så snart de bider sig fast. Selvfølgelig er det træls at de sidder der, men når du ikke kan komme til at tage dem af, så må de vente. Tegn på infektion:

Hævelse, rødme, varme, nedsat funktion. Man kan godt være rød uden der er infektion i det. Det bliver varmt hvis der er. Men hvis han drikker og spiser som han plejer, så vent og se hvad din rigtige dyrlæge siger, når du kan få fat i ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...