Hop til indhold

Hundeudstilling. Amsterdam 1922


KimC
 Share

Recommended Posts

Facinerende at se hvordan de ligner "sigselv", men i dag er bare over i en eller anden form for "ekstrem"...

 

Synes også det er facinerende at se ændringen i hundeadfærden, og behandlingen af hunde.. Tror sgu ikke folk ville få lov i dag at at behandle deres hunde som ham der gør i ringen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror sgu ikke folk ville få lov i dag at at behandle deres hunde som ham der gør i ringen :lol:

 

Det kommer an på hvem man er, og hvem dommeren er. Er man feks formand eller næstformand for en specialklub, eller en opdrætter der spytter godt i kassen kan meget stadig accepteres.

 

Den Belgiske Mastiff er tilsyneladende uddød i dag.

 

Det kunne have været interessant nok at se en schæfer også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der lige for benene på de der Greyhounds :shock: Især sidst i indslaget med dem, der hvor der fokuseres på 2 af dem, den til højre har da bagben der sidder meget underligt. Spøjst.

Ser for mine øjne i øvrigt ud som om racen har udviklet sig i retning af dybere brystkasser og længere snuder. :vedikke:

 

og taljen er blevet langt smallere synes jeg? Men måske det er den dybe brystkasse der bare får den til at se så ekstrem ud i forhold til dengang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant klip, tak for deling, Kim.

 

Alt det her med at alt var bedre engang og racerne har ændret sig og uhauha.... Jeg synes egentlig det er noget romantiseret vrøvl, for selvfølgelig har racerne ændret sig, de har gennemgået en udvikling der i højere grad har adskilt racerne. Racerne i klippet har mange af de samme træk og ser ud til at have samme udgangspunkt. Jeg synes det er glimrende at nogle igennem tiden har arbejdet målrettet på at raffinere de forskellige racers karakteristika.

Der med ikke sagt at overtypning og ekstremiteter der er til gene for hundene er acceptabelt, jeg mener godt man kan skille de to diskussioner lidt ad for en gang skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant klip, tak for deling, Kim.

 

Alt det her med at alt var bedre engang og racerne har ændret sig og uhauha.... Jeg synes egentlig det er noget romantiseret vrøvl, for selvfølgelig har racerne ændret sig, de har gennemgået en udvikling der i højere grad har adskilt racerne. Racerne i klippet har mange af de samme træk og ser ud til at have samme udgangspunkt. Jeg synes det er glimrende at nogle igennem tiden har arbejdet målrettet på at raffinere de forskellige racers karakteristika.

Der med ikke sagt at overtypning og ekstremiteter der er til gene for hundene er acceptabelt, jeg mener godt man kan skille de to diskussioner lidt ad for en gang skyld.

 

 

Jeg syne sogså hvis man ser nogle af de små racer fra dengang med kort snude, så har det jo ikke ændret sig... Så dengang havde man jo også "ekstremer" allerede...

 

Jeg synes det er fantastisk at se at mange af racerne kan GENKENDES... I dag får mange det jo til at lyde som om racerne ligger LANGT fra hvordan de lå dengang... Selvfølgelig avles der ud i "ekstremerne", men jeg synes stadig mange af dem kan genkendes uden problemer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...