Hop til indhold

Hvad er det ??


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Min berner har fået en stor tør plet(se billede) på det nederste af sin ben(han har også to mindre på det andet).

 

Er det slid eller hvad tror I det er?? Jeg tænker selv at jeg vil starte med at smøre med lidt fed creme og se, men hvad tænker I ,-) ?

 

129.jpg

 

134.jpg

 

V.H: Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Darwin har også lige haft noget mystisk i huden - læs her: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/33137-darwins-mystiske-knude.html

 

Så jeg kunne jo tænke lidt at det har noget med immunforsvaret at gøre - ligesom i Darwins tilfælde.

 

Jeg syntes du skal gå til dyrlæge - før du begynder at behandle det med noget - det er jo ikke altid det er godt, når man ikke ved 100 % hvad det er for noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tunge hunde får slitage, på benene af at ligge på f.eks. beton, fliser osv i den dur. Det synes jeg, at det ligner, MEN spørg dr. Dyr...bare for at være på den sikre side....

 

Det kommer jo an på om pletterne er på nogle trykpunkter - altså f.eks. albue eller et andet sted der hviler direkte mod underlaget.

Vinnie har noget "hård hud" på albuerne, men det ser slet ikke sådan ud.

Ringorm er også min tanke. Har engang set en hvalp med ringorm, og det var hårløse runde pletter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej,

Så har vi været hos dyrlægen, men hun kunne ikke sige, hvad det var. Så hun foreslog at jeg smurte ham med hydrocortison i 14 dage og så skulle vi snakkes ved igen.

 

Imens ville hun så forhøre sig hos andre om de kunne give et bedre bud.

 

Ellers ville hun måske foreslå en biopsi for hun syntes, det så mærkeligt ud, men det håber jeg da ikke bliver nødvendigt......bortset fra alt andet er det da sikkert smadderdyrt.

 

Så nu krydser vi fingre for at salven virker.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...