Hop til indhold

Kødben og fodermængde.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Hvis I giver jeres hunde kødben, modregner I det så i den daglige fodermængde? Mine hunde får tørfoder.

 

Jeg forsøgt for nogle måneder siden, at give Bella og Tulle et kødben, hvilket resulterede i at Bella fik en omgang meget dårlig mave.

 

Jeg syntes, at det var ret ærgerligt, at de ikke kunne få et ben engang imellem, også fordi, at det var godt for deres tænder, så jeg forsøgte igen her for 3 ugers tid siden og det gik straks meget bedre. Der var ingen af dem der fik dårlig mave.

 

Nu har de så fået igen i dag og jeg håber, at resultatet bliver det samme som sidste gang.:-)

 

Men kom så til, at tænke på om man burde modregne det i deres foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg står selv og skal skifte til tørkost(har barfet) og jeg vil gerne fortsætte med at give ben. Jeg vil modregne det i deres tørkost afhængig af, hvor meget jeg vurderer at de spiser af benene ;-) .

V.H. Sille

 

Tak for svar :-)...det var også min plan, men da det først er noget de er begyndt, at få, her på det sidst, ville jeg lige høre, hvad andre gjorde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når mine en sjælden gang imellem får et kødben, så modregner jeg det ikke... men det skyldes mest, at det kun er Johna der spiser ben... Karla tygger evt. lidt i det, men som oftest graver hun det bare ned og glemmer alt om det. Johna har ikke brug for at tabe sig og har ingen problemer med at veje for meget overhovedet, så hun får bare som hun plejer... hun spiser det hun har lyst til og det er så det...

 

Havde det været Karla havde jeg nok bare undladt at fodre med tørfoder den dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige et følge spørgsmål (undskyld TS), men hvor meget trækker i fra i foderet når i giver ben? Min hund tager nemlig meget let på i vægt, så skal virkelig være obs på hvor mange kcal der ryger indenbords i løbet af dagen...

 

Mht. At tåle ben, så tåler tea dem bedst hvis der er godt med kød på. Marvben giver hende tynd mave, og vi undgår svineben, for der får hun virkelig hård mave.

 

Min mor er ved at vænne sin ungehund til at få ben, så det er noget med max 10 min tyggetid af gangen her i starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville trække fra i foderet, hvis det er ofte de får. Er det bare en gang imellem, ville jeg ikke.

 

Og ps, det har ikke været fordi hun også fik foder, at hun fik dårlig mave:genert:. Nogle hunde kaperer ikke altid kødben lige godt. Så det kan have været et spørgsmål om tilvænning, kødbenets oprindelse og andre ting:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville trække fra i foderet, hvis det er ofte de får. Er det bare en gang imellem, ville jeg ikke.

 

Og ps, det har ikke været fordi hun også fik foder, at hun fik dårlig mave:genert:. Nogle hunde kaperer ikke altid kødben lige godt. Så det kan have været et spørgsmål om tilvænning, kødbenets oprindelse og andre ting:-D

 

Der har temmelig sikkert, været en kombination af de ting du nævner. :-)

Det første hun fik, var en rigtig stor knogle og jeg holdt selvfølgelig øje med hende, men lige pludselig havde hun bare spist halvdelen, inden jeg fik taget det fra hende igen . Det gik godt nok hurtigt :shock:...og jeg havde jo ikke øje på hende hele tiden, men jævnligt.

Så det de fik i dag og sidste gang, var ikke særlige store stykker. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine får ikke ben - Charlie splintrer knoglerne uanset hvilken type ben han får - og det giver blodig tarmbetændelse i dagene efter. Oscar og Darwin får det heller ikke grundet at marv er meget fedtholdig.

 

I stedet får mine så vegetabilske tyggeben, kaninører, elgskind, bare ikke noget af okse og svine hud. Det trækker jeg ikke fra deres ration, da det er noget de kun får et par gange i ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...