Hop til indhold

Trækvogn.


Gæst mou
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg er Frejas far, jeg har tænkt mig, om jeg kan lære Freja, om hun kunne lære at trække med en vogn, så vil jeg spørge, om der er nogen der har erfaring med sådan en, måske en indkøbsvogn, der er lavet om, til en hund, på størelse med en golden retriver, hun er 16 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Køb en almindelig trækvogn i harald nyborg, med 10" hjul...og få svejst så den ikke kan dreje....

 

Men jeg vil ikke anbefale at man bruger den til at tage ned og handle med....men hvis det er fordi du evt. er interesseret i Weightpull kan du bare skrive....

 

har forøvrigt en indkøbsvogn til at stå, som skal bygges om til winterpull....har rykket hele understellet af og skal have meder på...hehe

 

Vær opmærksom på, at nu hvor hunden ikke er så gammel, og ikke fuldt udvilket, er det vigtigere at træne teknik, end styrke...men nu ved jeg jo ikke hvad dine intentioner er...når jeg ved mere kan det være jeg kan hjælpe....ellers er der jo andre herinde der går op i slædehundekørsel osv...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to hundevogne stående. En meget lille en til den gamle hund som blev aflivet sidste år, og en større til de store hunde jeg har haft :)

 

Det eneste jeg kan advare om er at folk er ved at køre galt hvis man går med den i byen :D de glemmer nemlig helt at kigge på vejen :P

 

Jeg har tit brugt dem op og handle, og den gamle hund gjorde det uden brok :) Det eneste han var sur over var at han så ikke kunne tisse på vejen :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to hundevogne stående. En meget lille en til den gamle hund som blev aflivet sidste år, og en større til de store hunde jeg har haft :)

 

Det eneste jeg kan advare om er at folk er ved at køre galt hvis man går med den i byen :D de glemmer nemlig helt at kigge på vejen :P

 

Jeg har tit brugt dem op og handle, og den gamle hund gjorde det uden brok :) Det eneste han var sur over var at han så ikke kunne tisse på vejen :P

Kan du ligge et billede ind her så jeg kan se hvordan den skal se ud?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hej.

 

Jeg er Frejas far, jeg har tænkt mig, om jeg kan lære Freja, om hun kunne lære at trække med en vogn, så vil jeg spørge, om der er nogen der har erfaring med sådan en, måske en indkøbsvogn, der er lavet om, til en hund, på størelse med en golden retriver, hun er 16 mdr.

 

Hej frejas far:)

 

Jeg tror du vil kunne lave en vogn om af sådan en børne træk vogn ala dem de har i zoo og lignende steder. Du skal så have to stænger på i stedet for en. Berner sennen folket kører tit med deres hunde, så måske kigge på berner klubbens hjemmeside hvordan vognende ser ud. Selen hun skal bruge skal også være lidt anderledes end en normal sele, i hvertfald skal den have en ring på hver side til fastspænding.

 

Men pøj pøj med det, freja vil sikkert synes det var et meget hyggeligt job:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg ved at indenfor slædehunde-racerne siger man at de kan trække op mod 8 gange deres egen vægt... Altså det vil sige en Husky på omkring 25 kg, kan trække op mod 200 kg?... Det er alligevel pænt meget indkøb :mrgreen:

 

 

WEAK...:mrgreen:....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej frejas far:)

 

Jeg tror du vil kunne lave en vogn om af sådan en børne træk vogn ala dem de har i zoo og lignende steder. Du skal så have to stænger på i stedet for en. Berner sennen folket kører tit med deres hunde, så måske kigge på berner klubbens hjemmeside hvordan vognende ser ud. Selen hun skal bruge skal også være lidt anderledes end en normal sele, i hvertfald skal den have en ring på hver side til fastspænding.

 

Men pøj pøj med det, freja vil sikkert synes det var et meget hyggeligt job:)

 

Tak for svar .Vi har lige været inde og se god ide .. jeps freja vil elske det .

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej frejas far:)

 

Jeg tror du vil kunne lave en vogn om af sådan en børne træk vogn ala dem de har i zoo og lignende steder. Du skal så have to stænger på i stedet for en. Berner sennen folket kører tit med deres hunde, så måske kigge på berner klubbens hjemmeside hvordan vognende ser ud. Selen hun skal bruge skal også være lidt anderledes end en normal sele, i hvertfald skal den have en ring på hver side til fastspænding.

 

Men pøj pøj med det, freja vil sikkert synes det var et meget hyggeligt job:)

 

Ja, jeg så på den omtalte side, og så at stangen skal gå hele vejen rundt og over hunden, du omtalte en sele med ringe på begge sider til fastspænding at stængerne, jammen, sådan en har jo allerede, en HURTTA sele, så mangler jeg bare vognen.

 

En mand i Tinning har træning af Berna Senna hunde, samt er hunde kiropraktor, som vi engang har besøgt for ca et år siden, måske vi kunne ringe til ham, og finde ud af om han har en aflagt vogn til at stå.

 

 

Ses. JM :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...