Hop til indhold

Månedens udfordring forslag


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg fandt ved et tilfælde denne her gamle tråd: http://www.hunde-forum.dk/traening/23945-manedens-udfordring-april-maj.html

 

Vi er nogle stykker (mig og Linda :lol:) der synes det kunne være lidt sjovt at prøve igen. Jeg er bare lidt på bar bund mht. hvilke tricks/øvelser, der kunne være sjove at arbejde med.

 

Så jeg følger Lindas opfordring og laver en tråd, hvor I kan komme med en masse forslag, hvis I vil være med :-) Eller, også bare hvis I lige støder på et sjovt trick, men ikke lige har lyst til at deltage hver gang :-D

 

Start :banan:

 

EDIT: Hov, jeg synes da forresten, at 'bukke' kunne være et sjovt trick, men det er primært fordi jeg er ved at lære Bobo det :lol: Men det er mit bud indtil videre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lær hunden at nikke. Det er sjovt. For på ordet IKKE vil den nikke :-)

 

 

  • En god håndfuld godbidder

 

Hold godbid foran næsen på hunden. Flyt den lidt ned og så op, så hunden laver et nik. DYGTIG – godbid. Og bliv så ved til den gør det automatisk.

Brug evt. kommando ”Ikke”. Så kan man lave lidt sjov. Spørg f.eks, ”Mor er da super lækker, - Ikke” og hunden nikker så. Fantastisk ikke. Det er sikkert lettere at lære hunden det, end manden derhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med Penny og jeg vil deltage i denne tråd her :lun: Så det skal være noget babyer også kan lærer :lol:

 

Synes både Nikke og bukke kunne være super sødt, men det er klart for folk som er "trænede" allerede er det jo nok ikke de sjoveste ting at træne (For de kan det jo nok allerede)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med Penny og jeg vil deltage i denne tråd her :lun: Så det skal være noget babyer også kan lærer :lol:

 

Synes både Nikke og bukke kunne være super sødt, men det er klart for folk som er "trænede" allerede er det jo nok ikke de sjoveste ting at træne (For de kan det jo nok allerede)

Jeg har tænkt over det der med, at flest mulige skulle kunne være med.. Og jeg er blevet enig med mig selv om, at det gider jeg ærlig talt ikke gå op i :mrgreen: Hvis folks hunde allerede kan tricket, er de nødt til at vente med at deltage til der kommer et trick, hvor de kan være med.. Ellers bliver det for omstændigt :genert:

 

Og så tror jeg da godt din baby kan lære at nikke :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan sagtens stsrte næste månedess tråd det synes jeg ikke gør noget :-) så har folk bare lige lidt længere tid at træne i :-) nikke kan mine ikke og det lyder sjovt jeg vil dog bruge klikekren og fri shaape den for det tror jeg går hurtigere ved mine..
Det er selvfølgelig rigtigt :-)

 

Og man kan jo gøre som man vil - jeg vil heller ikke lokke, for så kommer vi med garanti til at sidde fast der og så skal han lokkes altid fremover. Det andet er meget sjovere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig rigtigt :-)

 

Og man kan jo gøre som man vil - jeg vil heller ikke lokke, for så kommer vi med garanti til at sidde fast der og så skal han lokkes altid fremover. Det andet er meget sjovere :-D

 

Bukke har vi haft, Pelle ligger ude på Youtube og viser det... Men derfor kan man naturligvis godt tage det igen.

 

Muligvis vil Pelle gerne være med. Han kan bare ikke nikke (må ikke pga. nakkeproblemer) så hvad med at der er to øvelser, hvoraf man kan vælge den ene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bukke har vi haft, Pelle ligger ude på Youtube og viser det... Men derfor kan man naturligvis godt tage det igen.

 

Muligvis vil Pelle gerne være med. Han kan bare ikke nikke (må ikke pga. nakkeproblemer) så hvad med at der er to øvelser, hvoraf man kan vælge den ene?

 

Super forslag.

 

hvad med at man laver en "svær" og en lidt lettere øvelse? Så dem som har super trænede hunde kan vælge den mere avanceret og dem af os som har hyper hunde med dårlig hukommelse kan vælge en lidt mere enkelt øvelse?

 

Altså jeg mener f.eks. nikke vs at pakke sig ind i et tæppe.

 

Slikke sig om munden vs. "krydse poterne".

 

Jeg ved ikke om det er tåbeligt? Om nogen måske vil føle sog presset til at vælge "den lidt mere avanceret"? Jeg synes i hvertfald det er et fint alternativ, også fordi jeg f.eks. jo ikke har noget nylig erfaring med træning... Kunne være fedt at starte blidt ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...