Hop til indhold

Sagall & Soegaard's -vi spammer til I brækker jer-hvalpetråd...


soegaard
 Share

Recommended Posts

Længe siden......:engel:

 

Hverdagen er startet og lilleLudwig er nu 15 1/2 uge, så vi har i dag haft ham i 7 uger.....tiden går stærkt :shock:

 

Men vi har det super, vi lærer ham bedre og bedre at kende, og de sidste dage er han blevet en rigtig puttegøj....så vi ligger i arm både om morgenen i sengen og eftermiddag/aften i sofaen :lun:

 

Vi har afsluttet vores hvalpemotivationshold efter 7 gange, og vi er kommet rigtig godt i gang med træning....vi har fundet et hvalpehold mere, så i december/januar taget vi en omgang træning for at holde os i gang...både vi og Ludwig synes det er sjovt, så vi træner også med klikkeren i hverdagen.

 

Han er rigtig dygtig til at tage kontakt og i øjeblikket er indkaldet og kontakten super. Selv når der er andre hvalpe/hunde :banan:

 

Han bliver rost alle steder vi kommer, og så sent som i går var der en anden hundeejer der roste hans afslappede temperament, og han tager det meste i stiv pote....

Han er masser af fart og ballade i ham, og det er en fest at lege med andre hvalpe, men måske allermest sine søskende :lun:

 

Hmmmm, hvad er der ellers sket?? Han er dygtig til at være alene hjemme, og han gør kun når den ene af os er hjemme og der kommer en ind...også sevom det er os selv...så kommer der en dybt vov og når han så opdager at det er en han kender så logrer han med hele kroppen og vil op og møsse....nu næsten uden tænder :hjerte:

 

Jeg villle gerne vise billeder, meeeeeeen der er mørkt hele tiden, så får ikke taget så mange pt.....:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 998
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja mig og Aida har det også godt... Aida vejer nu 10,3 kg og har meget lange ben og krop....:lun:

 

Igår var hun med ude hos en af mine venner, hvor der var dømt video aften... Aida tager den slags meget bogstaveligt!

 

156978_10151199799717917_637916647_n.jpg

Som i kan se.... :slem: Hun snakkede med alle de hunde der var i filmen og havde faktisk lidt en fest!

 

Idag var vi til afsluttende træning på vores hvalpehold, hvor hun for 2 gang vandt den lille konkurrence der var mellem de fremmødte.... i dette tilfælde 3 hunde-..... sjovt at alle nærmest ikke kom idag.... Vælger dog at tro hun ville havde vundet lige gyldigt hvad, idet hun er så dyyyygtig!!!:banan:

 

Vi glæder os til træningen på unghundeholdet starter d. 2 februar 2013!!!

 

Ellers er der jo gået hverdag i den og vi træner og hygger.... men ellers er det meste nu faldet i en god rutine...

 

Det er virkelig dejligt at havde fået hund og Aida er virkelig skøn.... Ihhhhhh :hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Balladehunden slog til i går....:lol:

 

Havde jo besøg af Buddha, Sagall og Ida_Asta og det var super hyggeligt! Var på tur på snedækket Fælleden....(måske Buddha har billeder :engel:)

 

Jeg vælger så at følge IA til toget, og være sikker på at den søde Jyde kommer godt afsted og ikke farer vild....:blink:

 

Ludwig er på tværs og vil ikke have halsbånd på, så han får lov at blive hjemme indtil kæresten kommer retur 5-10 min senere. Jeg når ikke at sætte ham i gangen hvor han plejer at være når han er alene, men tænker at det nok går.....

 

Bum bum, tro om igen....

 

Da kæresten kommer hjem, har Ludwig da fået fat i en prøvepose Tholo der var omkring halv fuld (ca. 250-300 gr. tilbage, fodervejledning siger 270-400 gr. om dagen) , så han havde da selv lige klaret sin aftensmad.....:roll:

Maven lavede heldigvis ikke den store ballade på trods af pludselig foderskifte.....men kl. 4 i morges havde vi en lille hund der peb og giv hvileløst rundt, så de var ikke andet at gøre end at tage godt med tøj på og tage ham med ned, og rigtig nok...2 gange afføring der skulle afleveres....og så lige to mere kl. 7:mrgreen:

Men man må sige at Tholo-foderet var godkendt, så nu overvejer jeg at skifte til det :hmm:

 

Jeg var HELT smadret da jeg skulle op igen, og var slet ikke i live....så har meldt mig syg i dag :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Balladehunden slog til i går....:lol:

 

Havde jo besøg af Buddha, Sagall og Ida_Asta og det var super hyggeligt! Var på tur på snedækket Fælleden....(måske Buddha har billeder :engel:)

 

Jeg vælger så at følge IA til toget, og være sikker på at den søde Jyde kommer godt afsted og ikke farer vild....:blink:

 

Ludwig er på tværs og vil ikke have halsbånd på, så han får lov at blive hjemme indtil kæresten kommer retur 5-10 min senere. Jeg når ikke at sætte ham i gangen hvor han plejer at være når han er alene, men tænker at det nok går.....

 

Bum bum, tro om igen....

 

Da kæresten kommer hjem, har Ludwig da fået fat i en prøvepose Tholo der var omkring halv fuld (ca. 250-300 gr. tilbage, fodervejledning siger 270-400 gr. om dagen) , så han havde da selv lige klaret sin aftensmad.....:roll:

Maven lavede heldigvis ikke den store ballade på trods af pludselig foderskifte.....men kl. 4 i morges havde vi en lille hund der peb og giv hvileløst rundt, så de var ikke andet at gøre end at tage godt med tøj på og tage ham med ned, og rigtig nok...2 gange afføring der skulle afleveres....og så lige to mere kl. 7:mrgreen:

Men man må sige at Tholo-foderet var godkendt, så nu overvejer jeg at skifte til det :hmm:

 

Jeg var HELT smadret da jeg skulle op igen, og var slet ikke i live....så har meldt mig syg i dag :engel:

 

 

Sammenlagt med alle de fester du har været til må man sige at en fridag var på sin plads!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpene er nu 4 mdr, og var i søndags samlet 6 stk. samt deres mor....der var fuld fart på :hundifart:

 

Det var super sjovt at høre hvordan det står til hos de andre, og vi er MEGET glade for vores næsten B-hund som ikke står meget tidlig op og kan holde sig hele natten...:mrgreen:

 

Men ellers er det bare en lækker flot vovser med krut i måsen....

 

(det er ikke verdens bedste billeder, men giver en meget god idé om dagen :lol:)

 

 

IMG_1770.jpg

 

 

Ludwig :lun:

IMG_1703.jpg

 

 

Mor Willow, søster BamBam og Ludwig

IMG_1676.jpg

IMG_1784.jpg

IMG_1783.jpg

IMG_1697.jpg

IMG_1695.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Ludwig er jo efterhånden snart 5 mdr., hold da op tiden går stærkt og han er blevet stor. Ved sidste vejning for en uges tid siden vejede han 17,5 kg, og han er ved at vokse ud af sit hvalpehalsbånd :shock:

 

Selvom han nogen gange er ret så billigt til salg, så er han nu en dejlig, dejlig dreng :lun:

 

Vi går til hvalpetræning med ham stadig, og krydser fingre på at der er plads på begynder-lydighed fra februar. Det er sjovt og godt for vores samarbejde, og Ludwig synes det er skægt at lave noget og bruge hjernen.

 

Generelt er han rigtig god at have med, og vi får meget ros for ham. Bortset fra når han hopper op, som er et af de punkter vi skal arbejde med....:engel:

Han har jo hele sin hvalpetid været vant til at nærmest alle syntes han var fantastisk, også når han hoppede op, så han er blevet rigtig meget bekræftet i, at det er ok....og vi har ikke været gode nok til at stoppe det..:stupid: Nu er han knap så populær når han kommer flyvende og sætter to poter i brystet på folk fordi de skal møsses.....:oops:

Men ellers så træner vi alle klassikerne som små hunde skal lære, og leger med slalom mellem ben, 101 ting med en papkasse og den praktiske; sæt dig på vægten og sid stille så du kan blive vejet :mrgreen: Det er lidt sjovt at opleve at som vi bliver bedre med klikkerne (som vi allerede har smidt en 4-5 stk. væk af :stupid:) så går det hurtigere med ham også...men det er jo en læringsproces vi er igennem! Er ved at læse Køster & Egtveds Klikkerbog.

 

Han har det stadig fint med de fleste hunde, men kan godt mærke at hvalpekortet forsvinder lige så stille. Krydser fingre for han bliver dejlig velafbalanceret som sin far så ikke der bliver problemer med andre hanhunde. Heldigvis er der en del hunde vi møder hver dag, så de kender godt hinanden, og det er super hyggelig :banan:

 

Pt. er han ved at skifte tænder, og vi har fundet en 3-4 af dem...det er lidt af et blodbad, så bidedyrerne ser forfærdelige ud...og det lyder nogen gange som om de bare falder ud...der er dog ved at være kommet en del fine voksen-bisser i munden på ham.

 

Ludwig havde jo i starten et stort issue med at køre i bil...heldigvis er det blevet rigtig godt. Han springer selv, som regel, glad ind i buret, men er så totalt dramaqueen når vi sætter os ind og skal til at køre, og piver og skriger...indtil han lægger sig ned og sover til vi er hvor vi skal være...:vedikke:

 

Bum bum, det var lidt fra Ludwigs verden, og I skal da ikke snydes for et par spritnye billeder fra dagens tur til Amager Strand...

 

IMG_1858.jpg

 

 

Jeg kommer nuuuuuuuuuuuuuuuu :lun:

 

IMG_1842.jpg

IMG_1874.jpg

IMG_1873.jpg

IMG_1869.jpg

IMG_1868.jpg

IMG_1864.jpg

IMG_1854.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]102454[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102455[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102456[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102457[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102458[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102459[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102460[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]102461[/ATTACH]

 

Lidt fotos fra Aidas liv... vi hygger med vennerne, træning og alt det som man ellers finder på med en nu snart unghund :slem:

 

Dejligt at se lidt til hende igen. Hun er blevet stor! :-) Hvordan går det med hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går godt, Aida er super glad og frisk på det meste (med mindre det er store hunde, der løber mod hende, hvilket får hende til at skrige højt og stikke af)

Vi hygger meget med Noomi og bruger ellers tid på at træne og kæle og hygge.... Vi har jo en plan om at blive meget dygtige til Rally :banan:

 

Ellers bader Noomi og Aida i mosen og spiser MANGE hundeguffer :klap: hvilken fest!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...