Hop til indhold

Klinikhund - skal, skal ikke ?


Hewlett
 Share

Recommended Posts

nu har jeg tidligere fortalt om hvordan det gik min kat da den skulle have fjernet tænder, så jeg skal spare jer for historien.

 

Men jeg vil hellere have savet armen af end jeg ville overlade et dyr til hosp for mindre husdyr igen.

 

Jeg tror ikke, at jeg har hørt den historie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine havde ondt og var ked af det, jeg var allermest sur over ikke at have fået det at vide (så jeg kunne give smertestillende) og ret sur over, ikke at være blevet spurt (hun skulle ikke barberes for at blive scannet), men alle nægtede alt, da jeg gik derud dagen efter, så jeg må bare lære af min fejl, fuldt opsyn og ingen aflevering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke, at jeg har hørt den historie?

 

 

Jeg kan godt ridse op....

 

Min gamle perserkatze havde tandproblemer og skulle have fjernet et par tænder. Indleverede Katze... fik Katze tilbage.... barberet på maven????

 

Spurgte diskret (og en anelse sarkastisk) om det var ny måde at fjerne tænder på, at man gik ind via bugen... eller om de havde steriliseret Katze....IGEN!

 

stilhed....

 

stilhed...

 

ja, det skulle hun da godt nok undersøge....

 

Så var Katze blevet brugt i et scanningsforsøg... der skulle belyse arvelighed for cyster på nyrerne hos danske perserkatte....

 

Arvelighed??? Skulle I så ikke have kendt stamtavlen

 

Dansk???? Katten er importeret fra Belgien

 

OG SKULLE I FORHELVEDE IKKE HAVE SPURGT FØRST........ Hosp for mindre husdyr er ikke et tag-selv-bord, det fungerer som alm. klinik a la et universitetshospital. Du bliver heller ikke indlagt med nyresten i Odense eller Skejby og kommer derfra med amputeret storetå.

 

Det var historien i korte træk..... -and for the record... på det tidspunkt læste jeg selv på KVL (anden studieretning), og ville bruge klinikken for at andre kunne blive uddannet... Men helvede nej om det ever kommer til at ske igen efter den oplevelse. -og det var altså ikke de studerendes skyld, men en af de fastansatte dyrlæger der havde givet gas til eget forsøg.

 

 

 

Da katze døde 2 år efter, var hun stadig ikke i fuld pels....

Redigeret af chr68866
cyster på nyrerne ikke nyresten... doh....
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne levere en klinikhund til min egen dyrlæge, for der stoler jeg på de ansatte, men på KVL er der vel så mange og afstanden til patienten er så lang, at det bliver lidt upersonligt og ingen rigtigt ved, hvem der klippede babsen af hvem :hmm: har også haft gruoplevelser på dyrehospitalet, igen et stort sted, mens de små steder er lidt mere i kontakt med kunderne / patienterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne levere en klinikhund til min egen dyrlæge, for der stoler jeg på de ansatte, men på KVL er der vel så mange og afstanden til patienten er så lang, at det bliver lidt upersonligt og ingen rigtigt ved, hvem der klippede babsen af hvem :hmm: har også haft gruoplevelser på dyrehospitalet, igen et stort sted, mens de små steder er lidt mere i kontakt med kunderne / patienterne.

 

Men her er det jo kontaktpersonen der har med hunden at gøre. Er kontaktperson på ferie bliver hunden selvfølgelig givet videre til en anden. Men der er ikke 20 forskellige der skal håndtere Ninja. Som jeg har forstået det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig gøre det. Selvom det er din veninde der skal stå for det skal flere vel røre og se. Hvad vil hun sige til en rundkreds af mennesker omkring hende, læne sig frem, pille røre osv. Jeg tror det meget hurtigt kan blive grænseoverskridende. Det er jo desværre tit set ikke alle dyrlæger er obs på hundesprog. Vil de se hendes bitte små signaler på det er for meget ikke ok osv. ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht om man skal barbere før scanning, så ved min egen dyrlæge godt jeg ser rødt hvis de sætter trimmer/saks/whatever i pelsen, og de kunne aldrig drømme om at klippe uden det var absolut strengt nødvendigt. Modsat en af vores kunder (dyrlæge) der nærmest står kronisk med osteren i hånden. Der kommer jeg så selvklart ikke.

 

hvis nogen skal klippe i min hund/kat/hest osv. Så skal jeg nok selv gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt ligeglad med pelsen og man må klippe og gøre ved, der var fjernet pels ved nyren (jeg var informeret om nyresten og tjek for det), der var så også barberet på maven, jeg havde såmænd også sagt ja til at de måtte klippe hende på maven (hvis de havde spurgt), det jeg var / er helt oppe at ringe over, er at ingen sagde en lyd om mistet babedut (det gjorde helt klart ondt og blødte) og dagen efter kendte ingen til noget og ingen havde klippet nogen babedut af (jeg er 110% sikker på, at Petrine har skreget).

 

Zamzam ville elske at være klinikhund, mange menneske, blive befamlet, sidde i bur 8 timer er intet problem, så alt afhænger jo af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...