Hop til indhold

hvepsestik på hund


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Luca er blevet stukket i øret af en hveps. Det klør tydeligt og hun ryster hovedet konstant.

 

Hvad kan vi gøre ud over kløestillende?

Prøv honning. Jeg hørte radioavis, da jeg kørte hjem fra skoven for et øjeblik siden og det ser ud til, at man på landets hospitaler foretrækker honning (med et stort indhold af noget, der lød som manukka?)) til sårbehandling. Et hvepsestik er vel også en lille slags sår?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Is på og så kan man bruge de almindelige hjælpemidler som kølene insekt creme. er der tegn på en allergisk reaktion kan man give antihistaminer - men vend det lige med en dyrlæge først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella blev stukket på poten for et par dage siden. Det gjorde tydeligvis ondt på hende, men jeg fik brodden ud. Jeg fik hende til at lægge sig i nærheden af mig, og holdt øje med savlen og hævelse omkring halsen.

 

Hun viste ingen tegn på allergisk reaktion, og efter en halv time var der intet at mærke på hende:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lucas øre er rødt to steder og jeg må ikke røre overhovedet. Om det var en hveps eller bi ved jeg ikke. Men broden sad stadig på dyret da jeg fik den ud af hendes øre. Jeg troede først det var en lille gren eller lign der havde sat sig fast, så jeg nussede hendes øre - for så at finde ud af det var en hveps/bi. Det har selvfølgelig kun gjort ondt værre :-(

 

Kom i øvrigt honning på. Det var dog meget svært for Jessie ikke at slikke Luca i øret. Så om der er honningen eller hundesavl der har hjulpet, må stå hen i det uvisse.

 

Humøret er i top, hun er en sej livet dame ;-) - Fru Lux er som født på ny efter Jessie er kommet i huset. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...