Hop til indhold

Flinke hanhunde søges


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Grundet Møffe jo har bøvlet med sit dårlige ben længe nu, har han ikke rigtig fået hilst på andre hanhunde i laaaange tider. I tirsdag fik vi så rigtig dummet os (eller, jeg dummede mig gevaldigt). Han var med ude på bernertræningspladsen, hvor vi lagde ud med, at en anden hanhund "selvfølgelig" ville prøve at sende Møffe langt tilbage hvor han kom fra - øv. Møffe reagerede heldigvis super roligt med fast knurren på denne oplevelse, men ingen udadreageren, så vi skulle kun koncentrere os om at få den anden hund væk fra ham...

 

Men men men... Senere, hvor jeg står med en hund, der selvfølgelig er helt oppe i stressfeltet oven på en time blandt andre hunde, springer han pludselig impulsivt mod en anden hanhund for at humpe den :damn:

 

Højst sandsynligt skyldtes det stress, sikkert med et twist fra oplevelsen med hanhunden tidligere...

 

Anyways, så vil jeg i hvert fald meget gerne have, at han får hilst på nogle flinke hanhunde, der ikke rigtig lægger op til spas - så han kan få nogle gode og positive oplevelser.

 

Anyone? Møffe virker umiddelbart stadig rimeligt som gode gamle ham, der ikke rigtig lægger op til noget medmindre den anden starter - men jeg har bemærket nogen usikkerhed fra hans side på det sidste. Og han er i hvert fald ikke aggressiv.

 

Jeg forestiller mig, at det bliver noget med at vi mødes et sted og går en 10-15 minutter, hvorefter de får lov til at hilse i line (Møffe må ikke være løs grundet hans ben og det er heller intet problem for ham at have line på).

Link til indlæg
Del på andre sites

Rødovre :-D

 

 

---------------

 

Ville gerne tilbyde Carlo, men tror han vil lægge op til sjov, ballade og fangeleg desværre..

 

Nemmerlig ja, Rødovre - glemsomme mig, bare fordi det står i mine basisoplysninger :oops:

 

Vil Carlo-drengen også være sådan efter at have gået lidt? Og ellers så er det fin nok alligevel, en glad hund er jo en positiv oplevelse for Møffe, de kan bare ikke få lov til at lege med Møffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok liiige langt nok væk fra Midtjylland :/ desværre. Har ellers et stk meget sød hanhund som også godt kunne bruge gode oplevelser.

 

Aaiiii, men nu synes jeg da du er kedelig :blink:

Gizmo melder sig gerne :blink:

 

Åååhmen Gizmo :lun: Den er vi helt klart med på! :-)

 

Racer melder sig gerne - når man er 12 år gider man ikke lege mere -men jeg har ikke bil og Rødovre med tog og gåtur til stationen er lige i overkanten for Racer, men hvis du kan komme til Nørrbro står vi gerne til rådighed.

 

Nu er jeg totalt fordomsfuld med terriere, lidt brum hvis Møffe er anmasende er jo ok og ganske naturligt, men han er forhåbentligt ikke typisk terrier-kortluntet (kender ikke airedalen).

 

Hey du, mine vil også gerne, een af gangen, hvis det er vi kan finde en dag det passer (så kan manden tage en af vores på tur). Benny kunne godt trænge til lidt kontakt uden lege, og Egon kan bare godt lide at følges.

 

Det lyder super hyggeligt!

 

---

 

Jeg kontakter jer lige via PB, når jeg har fået overblik over de næste par ugers gøren og laden - og hvornår vi derfor kan ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har lyst, kan min lånehund (golden retriever) og jeg godt møde jer en dag i Vigerslevparken (på stykket mellem Roskildevej og Landlystvej).

Vi har jo mødtes før en enkelt gang derovre, og dér var der ingen problemer hundene imellem :-D

 

Dalton er rolig og venlig, og ikke den, der lægger op til ballade eller vild leg.

Vi plejer at gå tur ved 12-13-tiden, men hvis et andet tidspunkt passer jer bedre, kan vi nok finde ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...