Hop til indhold

Spiser sten.


Gæst Inga1967
 Share

Recommended Posts

Gæst Inga1967

Nu mangler jeg virkelig et godt råd. Min hvalp spiser sten og har gjort det siden jeg fik ham, fik det råd af min dyrlæge prøv og byt det med noget lækkert, evt hunde kiks. Nu er det bare som om der går sport i det lad mig finde mange sten som muligt det giver kiks. :banan: Så der mangler jeg virkelig et super råd. Siger jeg bestemt Nej. Sluger han den med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Det er vist meget hvalpeagtigt. Min hvalp gjorde det samme, da han var fra ca 2 til 4 mdr gammel. Han spiste ALT udenfor, lige fra sten, grankogler, kastanier, flis og grene. Jeg rendte efter Siku i starten, fjernede sten ustandseligt.

Jeg brugte ikke kiks som afledning/byttehandel(Siku er ikke madglad), men jeg holdte meget øje med ham istedet.

Aktiverede ham udenfor med bold og kastering, forsøgte at han skulle have fokus på andet. Undgik de områder, hvor der var sten...

Min familie brugte vandpistol, da de passede ham. De har et større stenbed og når Siku nærmede sig bedet, sprøjtede de lidt vand. Det afhjalp meget hos dem og hjemme stoppede han også med det.

 

I dag spiser han ikke sten mere(6 mdr), men snupper gerne de store marksten og flytter rundt på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Inga1967

Håber også hver dag, at Laban stopper det fis med og spise sten. Jeg går selvfølgelig med ham ud i haven vi leger osv. Men er jo bare ikke med hver gang. Og vupti kommer der sten i maven. Kan jeg se om morgenen når han er ude og lave stort. Gudskelov kan kan skide dem ud, og ellers kaster han op, og der kommer stenen med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber også hver dag, at Laban stopper det fis med og spise sten. Jeg går selvfølgelig med ham ud i haven vi leger osv. Men er jo bare ikke med hver gang. Og vupti kommer der sten i maven. Kan jeg se om morgenen når han er ude og lave stort. Gudskelov kan kan skide dem ud, og ellers kaster han op, og der kommer stenen med.

 

Min Tulle spiste også alt da hun var hvalp og dyrlægen anbefalede, at jeg gav hende mundkurv på, når vi var ude og gå tur. Men jeg kan godt se, at han kan jo ikke rende rundt med mundkurv på hele tiden.

 

Dyrlægen viste mig en stor sten, som de havde måtte operere ud af en hund. Det kostede ejeren 17.000 kr og det var fjerde gang, at den måtte opereres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Inga1967

Pyh. Ja håber aldrig det kommer så vidt at Laban skal ha opereret sten ud af maven. Altså de gange han har haft kastet op, har der kommet en sten med, en som virker til og være for stor til den kan komme den anden vej ud. Men har de sten i maven som ikke kan komme ud, må de vel blive dårlige feber ??? Eller de mister lysten til og spise. ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Inga1967

Prøver med en vandpistol. Men det mest pokkers af det hele, han graver når han er ude i haven alene. Og der var stenen når vi opdager den har han den jo i munden, og så er det vi ikke kan få den fra ham. Uden en lokken med kiks. Han vil ikke lege når han har den møj sten i munden. Til tider vil han heller ikke bytte for en kiks, så sluger han bare stenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må finde noget, der har højere værdi for ham end kiks. Legetøj, som en anden allerede har foreslået, eller en mere lækker godbid, f.eks. griseøresnegle, tørret lever, tørret fisk, ost el. lign.

 

Vandpistolmetoden vil jeg ikke anbefale. Dels kommer man altid længst med det gode, dels er det en straf som de fleste hunde hurtigt lærer at ignorere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Inga1967

Så forsætter jeg bare med en eller anden lækker god bid. Hvis jeg får hans sten. For desværre så sker det li så tit at han sluger den. Selv om jeg står med den kiks li foran snuden på ham, så skynder han sig og synke den pokkers sten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...