Hop til indhold

En lang dag


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Ej, men jeg er simpelthen så glad på jeres vegne. :klap:

 

Mere fantastisk hund end ham, det får du simpelthen ikke :lun:

 

Så at han er rask og kan arbejde og have et fedt liv i mange, mange, mange, mange år er jo simpelthen fantastisk!

Hvor må det bare være en lettelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ENORMT lettet! Stadig en meget lille smule skeptisk - for han er jo stadig halt når han har lavet noget. Men er bare så glad for at det ikke er albuerne han bøvler på! :D

 

Jeg håber bare at det er en muskelforstrækning og at han hurtigt kommer sig over det. Orker ikke at skal finde ud af om haltheden kan komme fra et andet sted. Men dyrlægen lød nu ret sikker på at det var en forstrækning idet barney ikke er disponeret for noget i ryggen (og røngent af ryggen var fine da han var 9 mdr.) og han synes det var meget usandsynligt at det var andet når nu barney er så ung - så det vælger jeg at tro på at det bare er :)

Skuldrene er jo tjekket da han var 1 år og er fundet fri og han reagerede heller ikke selvom han havde ved hans skuldre og vred i dem. Hvilket også fortalte os at det nok ikke er ledbåndende den er gal med.

 

Så nu reagere jeg ud fra at det er muskler der skal have tid til at hele og så er jeg bare ovenud lykkelig - tør næsten stadig ikke at tro på det! bevægede mig faktisk ind i agility tråden idag - det har jeg ikke gjort i laaaang tid. Er bare SÅ glad!

Min dejlige dejlige hund <3 mange tak for alle jeres svar - det er bare så dejligt at få positive tilbagemeldinger! :) og at nogen vil dele den her glæde jeg næsten ikke selv kan rumme :D

 

I morgen står den på hvalpetræf, og selvom det for barney´s vedkommende bliver et roligt og "kedeligt" et af slagsen, så glæder jeg mig rigtig meget! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ENORMT lettet! Stadig en meget lille smule skeptisk - for han er jo stadig halt når han har lavet noget. Men er bare så glad for at det ikke er albuerne han bøvler på! :D

 

Jeg håber bare at det er en muskelforstrækning og at han hurtigt kommer sig over det. Orker ikke at skal finde ud af om haltheden kan komme fra et andet sted. Men dyrlægen lød nu ret sikker på at det var en forstrækning idet barney ikke er disponeret for noget i ryggen (og røngent af ryggen var fine da han var 9 mdr.) og han synes det var meget usandsynligt at det var andet når nu barney er så ung - så det vælger jeg at tro på at det bare er :)

Skuldrene er jo tjekket da han var 1 år og er fundet fri og han reagerede heller ikke selvom han havde ved hans skuldre og vred i dem. Hvilket også fortalte os at det nok ikke er ledbåndende den er gal med.

 

Så nu reagere jeg ud fra at det er muskler der skal have tid til at hele og så er jeg bare ovenud lykkelig - tør næsten stadig ikke at tro på det! bevægede mig faktisk ind i agility tråden idag - det har jeg ikke gjort i laaaang tid. Er bare SÅ glad!

Min dejlige dejlige hund <3 mange tak for alle jeres svar - det er bare så dejligt at få positive tilbagemeldinger! :) og at nogen vil dele den her glæde jeg næsten ikke selv kan rumme :D

 

I morgen står den på hvalpetræf, og selvom det for barney´s vedkommende bliver et roligt og "kedeligt" et af slagsen, så glæder jeg mig rigtig meget! :)

 

Har du et BoT netdækken? Ellers kan i låne mit i et par uger - det kan være det hjælper på den muskel? Bella bruger str 70. Send mig en pb med din adresse hvis det er aktuelt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

...og så er barney nu halt på et bagben! Jeg giver snart op... hvad pokker er der galt med den hund, og hvorfor er det skiftende hvad ben han er halt på?! Det begynder at blive lidt frustrende...

 

Har i tjekket for flåt sygdom?? Det kan da vise sig ved halthed på forskellige ben, så vidt jeg husker?

 

Edit, eller nu bliver jeg i tvivl, men du kan jo prøve at spørge din dyrlæge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det var borrelia jeg tænkte på:

 

Borrelia giver ikke altid symptomer, og når Borrelia giver symptomer, sker det først 2-5 måneder efter hunden er smittet. Hos mennesker ser man en karakteristisk rødfarvning af huden i området hvor flåten har siddet, men dette ses sjældent hos hunde, sandsynligvis på grund af hundens pels. De symptomer Borrelia kan give er: feber, nedsat eller ophørt ædelyst, ledhævelser (kan være svært at se), benstivhed, halthed og hævede lymfeknuder. Haltheden skyldes ledbetændelse, og det vil som regel være flere led der er afficeret (polyarthritis). Haltheden kan springe fra ben til ben.

 

Borrelia

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

Dorte: for 3 mdr. siden var han ved kiropraktor men han skal selvfølgelig forbi en igen nu. (Dengang var der intet med ham, det var ren rutine og han fandt ikke rigtig noget).

Buddha: synes bare ikke det passer med nogen flåtsygdomme - har tjekket alle dem jeg kunne finde på nettet. Ikke ved nogen af dem synes jeg at halthed optræder alene, og det er stadig kun ved belastning det opstår. Så det er MEGET mystisk... Det var ellers også min første tanke.. men umildbart synes jeg bare ikke at Barney passer ind i mønsteret med nogen af dem.

 

Men tænkte tænke - hvis han har overbelastet/forstrukket en muskel, kan aflastning mon så give halthed på et "forkert" ben? ej jeg ved det ikke...

 

er helt træt i mit hoved af at tænke og tænke... bare han kunne fortælle mig hvor det gør ondt henne, så kunne jeg jo meget nemmere hjælpe ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden til at jeg spurgte var, at jeg har jo også haft problemer med Maggie - godt nok med det samme ben hele tiden. Det startede efter hun blev påkørt. Hun har fået cartrophen, lasermassage og hendes røngten billeder var helt fine, men alligevel haltede hun hver gang hun havde lidt mere end bare normale gåture.

 

Da vi kom op til Christian Hembo, var hendes korsben låst og hun havde 7 ryghvirvler, som skulle rettes.

Hun har ikke haltet siden vi var deroppe første gang ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men tænkte tænke - hvis han har overbelastet/forstrukket en muskel, kan aflastning mon så give halthed på et "forkert" ben? ej jeg ved det ikke...

 

Det ville jeg da helt sikkert mene at det kan.

Hvis du har ondt i en fod og halter, så overbelaster du jo også kroppen på en anden måde og kan få ondt af det.

 

Jeg ville smutte forbi kiropraktoren igen.

Cille fik taget billeder af knæ, hofter og det nederste af ryggen da hun var 7 mdr. og alt så fint ud. Men hun gik meget skævt med hendes bagparti.

Tog hende med til kiropraktor da jeg alligevel skulle derud, og hun fik løsnet hendes bækken. Kunne se en ændring med det samme.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar. Han skal selvfølgelig videre i systemet. Lige nu er vi på vej til dyrlægen. Han nægter at rejse sig, og piber når vi prøver at hjælpe ham :( Så ingen anden udvej end at dyrlægen starter med at kigge på ham...

 

God bedring med ham.

 

Det kan jo sagtens være noget akut (vredet om eller noget), som intet har med resten af hans "sygdoms"historie

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet hjem fra dyrlægen. Barney var meget dårlig og måtte bæres ud i bilen. Han peb så snart vi prøvede at få ham til at stå af sig selv. Han havde det virkelig rigtig skidt!

Ved dyrlægen blev han mærket grundigt igennem og det var tydeligt at han har ondt i alle sine led/muskler hele kroppen. Vi tjekkede temperatur men den var helt normal. Dyrlægen mente at han havde fået en flåt-sygdom - også selvom han kun har haft få symptomer før nu. Men de sidste 6 uger med halthed indimellem, på skiftende ben, slingrende gang osv. passer ind i sygdommen. Han har bare ikke andre symptomer end det. Blodprøverne er nu sendt afsted og vi afventer nu svar.

 

Barney har fået smertestillende men er stadig meget øm. Han vil helst bare ligge og putte, så det gør vi selvfølgelig :hjerte:

 

Jeg er bare så glad for at vi nu endelig (måske) har fundet ud af hvad han fejler og kan få ham behandlet for det. Stakkels lille hund - han havde virkelig smerter i morges. Og så er jeg glad for at han bliver helt sund og rask :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet hjem fra dyrlægen. Barney var meget dårlig og måtte bæres ud i bilen. Han peb så snart vi prøvede at få ham til at stå af sig selv. Han havde det virkelig rigtig skidt!

Ved dyrlægen blev han mærket grundigt igennem og det var tydeligt at han har ondt i alle sine led/muskler hele kroppen. Vi tjekkede temperatur men den var helt normal. Dyrlægen mente at han havde fået en flåt-sygdom - også selvom han kun har haft få symptomer før nu. Men de sidste 6 uger med halthed indimellem, på skiftende ben, slingrende gang osv. passer ind i sygdommen. Han har bare ikke andre symptomer end det. Blodprøverne er nu sendt afsted og vi afventer nu svar.

 

Barney har fået smertestillende men er stadig meget øm. Han vil helst bare ligge og putte, så det gør vi selvfølgelig :hjerte:

 

Jeg er bare så glad for at vi nu endelig (måske) har fundet ud af hvad han fejler og kan få ham behandlet for det. Stakkels lille hund - han havde virkelig smerter i morges. Og så er jeg glad for at han bliver helt sund og rask :)

 

Åh nej:ae: Stakkels Barney, altså! Og så lige oven i alt det andet:(

 

Håber at han snart får det bedre:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak - jeg er bare lettet for selvom det tager tid så kan borrelia kurreres. Og så får vi endelig en forklaring på hele Barney´s mærkelige sygdomsforløb de sidste 6 uger.

Det vil forklare alt hvad der har været med ham.

 

Så selvom han kun har 1 af de mange symptomer så håber jeg at det er det, så vi kan komme igang med behandlingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak - jeg er bare lettet for selvom det tager tid så kan borrelia kurreres. Og så får vi endelig en forklaring på hele Barney´s mærkelige sygdomsforløb de sidste 6 uger.

Det vil forklare alt hvad der har været med ham.

 

Så selvom han kun har 1 af de mange symptomer så håber jeg at det er det, så vi kan komme igang med behandlingen.

 

Jeg håber godt nok også at det er det og at det nemt lader sig slå ud igen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi svar. Alle svar var negative og alle organerne så rigtig fine ud! Der er dog noget galt med de røde blodlegmer :( dyrlægen ved endnu ikke hvad det er, men han undersøger nærmere i morgen og vi forventer at skal have taget flere prøver og tests... suk.

 

Det er rigtig ubehageligt ikke at vide hvad han fejler :(

 

Barney er ved godt mod nu og virker sund og rask. Jeg holder ham stadig i ro og lufter ham kun i snor - tør ikke rigtig andet, men det er lidt synd for ham :-( han trænger snart til at komme ud og lave noget.

 

Åhh bare jeg snart vidste hvad der er galt med min vovse! :-( Vil så gerne have ham frisk igen... stakkels lille vovse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi svar. Alle svar var negative og alle organerne så rigtig fine ud! Der er dog noget galt med de røde blodlegmer :( dyrlægen ved endnu ikke hvad det er, men han undersøger nærmere i morgen og vi forventer at skal have taget flere prøver og tests... suk.

 

Det er rigtig ubehageligt ikke at vide hvad han fejler :(

 

Barney er ved godt mod nu og virker sund og rask. Jeg holder ham stadig i ro og lufter ham kun i snor - tør ikke rigtig andet, men det er lidt synd for ham :-( han trænger snart til at komme ud og lave noget.

 

Åhh bare jeg snart vidste hvad der er galt med min vovse! :-( Vil så gerne have ham frisk igen... stakkels lille vovse.

 

Jeg kan sagtens følge dig. Hvis bare man vidste, hvad der var galt, istedet for al denne uvished:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak! :( er altså begyndt at blive oprigtig bekymret... dyrlægen kendte ikke umildbart en sygdom som viser de fysiske tegn, men som kun giver udslag på de røde blodlegemer. Alt andet var så fint... åhh hvor er det bare underligt.. sikke et mærkeligt forløb - ville bare ønske at jeg vidste hvad der var galt med vovse så han hurtigt kan blive rask <3 jo længere tid han er syg jo længere forsvinder håbet væk..

 

Søde lille Barney - hvad er der dog galt med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...