Hop til indhold

Tryg, Dyrekassen eller Agria forsikring


Gæst CIF
 Share

Hvilket af de tre selskaber, har du hørt/selv oplevet, er bedst til hundeforsikring?  

23 stemmer

  1. 1. Hvilket af de tre selskaber, har du hørt/selv oplevet, er bedst til hundeforsikring?

    • Dyrekassen
      13
    • Agria Dyreforikring
      11
    • Tryg Forsikring
      1
    • Andet
      5


Recommended Posts

Hej med jer

 

Næste weekend får vi vores lille nye familiemedlem, Shanti, hjem. Hun er en DSG hvalp på 8 uger.

 

I den forbindelse støver jeg rundt for at finde den bedste hundeansvar/sygeforsikring jeg kan finde, men det er virkelig en jungle.

 

Jeg har nu fået indsnævret det til 3, men kan ikke helt overskue de forskellige dækningsgrader og betingelser ift. hinanden.

 

De 3 er:

 

 

  • Tryg (har mine andre forsikringer her)
  • Dyrekassen
  • Agria

 

Er der nogen der har kendskab til de tre eller kan give et bud på hvilken der er mest favorabel at få en forsikring hos ift. betingelserne?

 

Bedste hilsner

Cif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Agria. Fordelene for mig er:

 

- mange muligheder for tilvalg (medicin, genoptræning, tryghed mm.)

- udvidet dækning på ansvar (figurantdækning)

- 10% rabat ved medlemsskabsrettighederne af DcH og DKK

- livslang dækning

- månedsvis, kvartalsvis, halvårlig eller årlig betaling

- selvrisikoperiode på 120 dage (uanset antallet af dyrlægebesøg og diagnoser)

 

De få gange jeg har haft brug for dem, har de været super søde. Betalingen går hurtigt, og jeg er meget tilfreds.

 

Jeg kender ikke de andre selskabers betingelser, men er en tilfreds kunde. Jeg fik i øvrigt ekstra 10% rabat det første år fordi jeg tegnede forsikringen på en messe:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak for jeres svar. Jeg hører gerne fra flere (u)tilfredse forsikringskunder.

 

Umiddelbart er jeg mest til Agria. Ud fra min mavefornemmelse, det jeg har hørt og forstået ud fra betingelserne, virker de fair og kundeservice skulle være helt i top. Alm. Brand har jeg godt nok også hørt meget godt om.

 

Men hvad siger i så til Agrias tilbud i øjeblikket. Hvis forsikringen tegnes inden vaps er fyldt 4 måneder, så får man ansvar med i købet. Jeg kan ikke gennemskue om det er fordelagtigt. Hvad siger i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tegnet Dyrekassens HundTotal forsikring til vores Carla.

 

Vi har lige fået hende for en uge siden, så jeg har ikke egne erfaringer med Dyrekassen endnu, men har kun hørt rigtig gode ting om dem. At det er nemt at få pengene, ikke så meget bøvl og papirnusseri..

 

Desuden synes jeg prisen er mere en rimelig - 1800 kr årligt (pga. 10% rabat da vi er medlem af DKK) for ansvarsforsikring, sygeforsikring (inkl. figurantdækning), SOS i udlandet og livsforsikring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Dyrekassen.

 

Agria vælger jeg ALDRIG! Deres forsikringssum falder hvert år, fra hunden fylder 8, hvor forsikringen skal fornyes hvert år.

 

Det er ikke min erfaring synes jeg lige jeg vil tilføje her. Jeg fik min gamle hund forsikret hos dem (sammen med de andre) for 1½ år siden og har ikke skulle forny noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Begge vores hunde har i dyrekassen.. Ingen problemer med dem.

 

Tidligere havde jeg Chili hos TRYG, alt alt alt for dyrt..

 

-------------

 

Jeanette, var slet ikke klar over det med Agria, har faktisk haft overvejet om vi skulle skifte, men da slet ikke hvis den falder jo ældre hunden bliver. Chili er jo alligevel 8 år nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke min erfaring synes jeg lige jeg vil tilføje her. Jeg fik min gamle hund forsikret hos dem (sammen med de andre) for 1½ år siden og har ikke skulle forny noget?

 

De skriver i deres police, at summen falder hvert år fra hunden fylder 8, og så læste jeg noget, jeg så tolkede som fornyelse. Det kan så være det går automatisk, og jeg så fejlfortolker:genert:. Men at summen falder, står der direkte

Link til indlæg
Del på andre sites

De skriver i deres police, at summen falder hvert år fra hunden fylder 8, og så læste jeg noget, jeg så tolkede som fornyelse. Det kan så være det går automatisk, og jeg så fejlfortolker:genert:. Men at summen falder, står der direkte

 

Er det ikke på livsforsikring????? Ellers forstår jeg ikke hvad det betyder at "summen" falder????

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står sådan her under vilkårene for Agrias sygeforsikring

 

"B.2 ForsikringssumForsikringssummen, der er 20.000 eller 35.000 kroner, angives i

policen, og er det maksimale erstatningsbeløb du kan få ud af

forsikringen pr. forsikringsår. Forsikringssummen reduceres ved hver

fornyelse fra og med det år hunden bliver otte år. Beløbet reduceres

med 3.000 kroner årligt, hvis du har valgt 20.000 kroner (til ikke

mindre end 11.000 kroner) og med 5.000 kroner årligt, hvis du

vælger 35.000 kroner (til ikke mindre end 20.000 kroner)."

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej, det er jo netop dér, man ville skulle til at gøre brug af forsikringen. Hvis man ellers har haft en sund og rask hund:-D

 

Lige præcis, og nu er Chili 7-9-13 rigtig sund og rask, det er kun i forhold til knækket negl at vi har haft behov for dyrlægebesøg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Der står sådan her under vilkårene for Agrias sygeforsikring

 

"B.2 ForsikringssumForsikringssummen, der er 20.000 eller 35.000 kroner, angives i

policen, og er det maksimale erstatningsbeløb du kan få ud af

forsikringen pr. forsikringsår. Forsikringssummen reduceres ved hver

fornyelse fra og med det år hunden bliver otte år. Beløbet reduceres

med 3.000 kroner årligt, hvis du har valgt 20.000 kroner (til ikke

mindre end 11.000 kroner) og med 5.000 kroner årligt, hvis du

vælger 35.000 kroner (til ikke mindre end 20.000 kroner)."

 

bliver forsikringen så også det billigere for hvert år, når hunden er fyldt 8 år?

Som jeg forstår det du skriver, så falder den alligevel ret så meget pr. år fra og med hundens 8 leve år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Nu har jeg læst nærmere på betingelserne ift det i nævner.

 

Dyrekassen virker indtil videre meget attraktiv. Jeg syntes ikke har jeg brug for figurantdækning og livsforsikring, så min præmie vil ende på nogenlunde det samme som for dig Cricht (#8) - 1800 kr.

 

Selvrisikoen i dyrekassen er også mindre end i Agria og dækningen i sygeforsikringen er næsten det samme - 25000. Som jeg lige kan se, dækker Alm Brand kun i omegnen af 18000 kr. men har tilgengæld umiddelbart, den laveste selvrisiko.

 

NB. Og dækningen falder ikke fra de 8 år :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi har alle 3 kræ forsikret hos dyrekassen og har kun oplevet super service hos dem.

 

Vores begrundelse for at vælge dyrekassen var, at vi har fin nok økonomi til at kunne bære alle de her små dyrlæge regninger og ikke har behov for hjælp til dem.

Men vil have livslang dækning, og en OK dækningssum til hvis der skulle ske et større uheld.

 

Har brugt dem til bla. undersøgelse og behandling for H/L orm, røntgen billeder til udredning af halthed osv.

Pengene stod på kontoen kort tid efter og de har ikke stillet et eneste spørgsmål, heller ikke til røntgen billederne.

 

Så for os betød det at hundene er dækket gennem hele livet bare mest og at vi har sikkerheden hvis det skulle ske, at noget går helt galt og det er en større operation en søndag der er brug for.

 

Men for andre betyder selvrisikoen og det at man kan betale sig fra dækning til medicin og genoptræning mere - Og så er det Agria man skal kigge på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...