Hop til indhold

Hvornår skal man stoppe?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hvor går din grænse for at overtale ANDRE til at få en bestemt race?

 

Ved tanken, tror jeg :-D Jeg vil gerne hjælpe folk med at finde den rigtige race og jeg vil muligvis fremhæve nogle racer mere end andre, hvis jeg fornemmer, at det er det helt rigtige. Så på den måde kan man måske godt sige, at jeg ville prøve at overtale. Men jeg vil ikke presse på, hvis vedkommende siger nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må bare bryde sammen og tilstå, at jeg kender alt for få racer til at kunne vejlede om den slags. Jeg kan nogle generaliseringer om retrievere og huskyer og bomuldshunde, men det er ikke mere end det.

 

Hvis folk spørger, kommer jeg gerne med et bud - men det er altså kun et kvalificeret gæt.

 

Iøvrigt kan jeg bruge ret megen tid på at tale folk fra at få hund - især hvis den ene forælder er ved at overtale den anden, eller hvis det er pga. børnenes plagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må bare bryde sammen og tilstå, at jeg kender alt for få racer til at kunne vejlede om den slags. Jeg kan nogle generaliseringer om retrievere og huskyer og bomuldshunde, men det er ikke mere end det.

 

Hvis folk spørger, kommer jeg gerne med et bud - men det er altså kun et kvalificeret gæt.

 

Iøvrigt kan jeg bruge ret megen tid på at tale folk fra at få hund - især hvis den ene forælder er ved at overtale den anden, eller hvis det er pga. børnenes plagen.

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iøvrigt kan jeg bruge ret megen tid på at tale folk fra at få hund - især hvis den ene forælder er ved at overtale den anden, eller hvis det er pga. børnenes plagen.

 

Hvis man er i et forhold vil jeg ikke forsøge at "gå imellem".. Men med hensyn til at det er børnene der vil have hund, der ville jeg forsøge at "overtale" forældrene til at der altså er konsekvenser ved det og det ikke kun er børnene der skal gå tur, og fodre, og tage til dyrlæge osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med de to damer, når det handler om at informere om racer sådan generelt.

 

Hvis det er tale om at den ene part i en familie skal "overtales", så nej! Men det kommer selvfølgelig også an på hvorfor vedkommende skal overtales, og om vedkommendes skepsis er begrundet eller ej...

 

Nå ja, min mand skulle overtales til, at krøller ikke er grimt, men fantastisk. Han var ikke så vild med pudelindpakningen. Det blev han så

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en sjov udvikling, manden skulle overtales til at vi overhovedet ville babysitte Petrine (og hun måtte absolut IKKE komme i sengen) - da vi nåede til nummer 5 var det mig, der skulle overtales og det er helt klart mig, der nu siger NEJ! Han er klar på flere :roll: han har jo kun 2 og jeg har 3.

 

:genert: Er det ham der er på fjæsbogen? Så skal i have Broholmer, Aslan bliver vildt glad!!!!:banan::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej denne her kommentar får jeg måske også mange sure mennesker over...

 

Men jeg tror også der er forskel på... Hvilken race der kommer i forkerte hænder... Altså her taler vi ikke om dårlig ejer, men om at man får en hund som måske ikke "lige passer ind"...

 

Altså... Jeg tror at det er "nemmere" at rumme forskelligheder i hvad man ønskede fra hunden hvis det er en lille hund, end hvis det er en stor savlende broholmer f.eks...

 

Altså.. Ej det er også forkert at sige sådan.. Men f.eks. hader min søster hunde hun synes de sviner for meget.. Og omend en Papillon selvfølgelig "sviner", så tror jeg stadig hun vil "mærke den mindre" end en Broholmer :lol:

 

Ej jeg ved ikke om det er forståeligt... Jeg mener bare at en broholmer, eller andre STORE hunde, er super sværer at "undgå" hvis man bor sammen med dem.. Det kan man selvfølgelig heller ikke med en lille hund, papillon, Chihuahua eller lignende, det er bare ikke så "invaderende" på samme måde når den hopper op i sofaen, som når en der vejer 10-15 gange så meget gør det :lol:

 

 

Når man vokser op med dem som hvalp, fylder de faktisk ikke så meget - syntes jeg.

Mine forældres kleine munsterlænder fyldte væsentlig mere end Aslan gør nu (og jeg havde dem begge fra hvalp af).

 

Men det kommer jo nok også an på tilgangen - hvis man ikke har gennemtænkt størrelsen inden man køber den, får man nok et chock.

 

Jeg tror så, at mastiffen fylder mindre end de fleste hunde dog :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom Missing så skulle jeg også overtale min kæreste pga. hundens udseende. Han syntes at den finske lapphund havde for meget pels. Derfor arrangerede jeg, at han kom til at møde nogle finske lapphunde og så var han overtalt :mrgreen:

 

Havde det derimod været noget ved racens karakter han ikke kunne lide, så havde jeg nok ikke gjort ligeså meget for at overtale ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...