Hop til indhold

zooplus.de - fabelagtig service!


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg havde en rabatkupon på 10% til zooplus, og skulle bestille foder. De havde desværre ikke Orijen Adult på lager, og kuponen udløb nogle dage senere. Derfor bestilte jeg en Acana Wild Prerie, noget luposan og nogle snacks.

 

Da pakken kom med GLS et par dage senere, var kassen beskadiget og tapet godt ind. Man kunne høre noget der raslede rundt i kassen. Jeg kontaktede zooplus, som bad mig fotografere kassen efterhånden som jeg åbnede. Det viste sig at det var låget der var poppet af luposanen, og der var piller over det hele. Jeg samlede pillerne sammen, og der manglede ca. 1/3. Jeg sende billeder og beskrivelse til zooplus (jeg skriver til dem på engelsk, og de svarer efter aftale på tysk). Dagen efter får eg en mail hvor de beklager mange gange. De skriver videre at de har krediteret min konto beløbet for luposan, at de sender en ny gratis bøtte luposan og at jeg bare kan beholde den ødelagte bøtte. Endvidere sender de mig en Orijen Adult med 10% rabat - jeg havde forespurgt på den, og får afhentet Acana'en, når nu den ikke var min førsteprioritet:-)

 

Jeg er simpelthen så imponeret over deres serviceniveau.

 

Til dem der ikke føler sig helt hjemme i det tyske sprog, kan man altid kommunikere på engelsk med dem, både på telefon og mail.

 

Bare (endnu) en anbefaling af min total yndlings-hundebutik:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er et par år siden, bestilte nogle varer som simpelthen ikke kom, pengene blev trukket fra min konto varene kom ikke, efter at have klaget mange gange og fået forskellige undskylninger endte sagen med at de satte mine penge tilbage på kontoen, men de blev indsat som euro det vil sige at jeg kom til at betale gebyr for at få dem, 50 kr kostede det og fragten fik jeg heller ikke igen:( varene så jeg aldrig og ærlig talt jeg opgav dem helt og har aldrig bestilt ved dem siden det var også den Tyske afdeling:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi handler på zooplus.nl så nææsten det samme :lol: Men vi har også kun gode erfaringer med dem! Vi får altid indenfor ganske kort tid, og priserne er suveræne på næsten alle produkter.

 

Alt foder, legetøj osv køber vi ved zooplus... Kun de spontane ting kommer fra dyrehandlen som vi skal forbi hver gang vi skal hen og handle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har også handlet en del hos zooplus - det var så den engelske afd. men det burde der ikke være forskel på- Jeg har så på det seneste fået meget dårlige oplevelser - fik en totalt skadet sending her i august - det er langt over en måned siden - har stadig ikke fået mine penge refunderet :shock: - så det er ski slut finale med dem :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft problemer med zooplus.de, så ved egentlig ikke hvordan deres kundeservice er :vedikke: Men det lyder da godt - håber bare jeg ikke selv får brug for det ;-)

 

Jeg bliver helt sikkert en (endnu) mere trofast kunde fremover, efter et køb hos en dansk internetbutik, hvor jeg fik 25 okseører i stedet for de 5 tyggeruller jeg havde bestilt :hmm: Okseørerne kostede noget mere end jeg havde betalt, men hvad nytter det når hundene ikke gider æde dem?

Jeg gider dog ikke at brokke mig. Bestiller bare ikke fra det sted mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da pakken kom med GLS et par dage senere, var kassen beskadiget og tapet godt ind.

 

Bare lige sådan til orientering, så hvis man har kvitteret for modtagelse af pakken, selvom man kunne se, den var beskadiget, så er de i deres gode ret til at sige "bare ærgeligt". Det er i princippet ikke Zooplus' fejl, men GLS' og derfor egentlig dem, der skal erstatte pakken.

 

Det er super, at Zooplus erstatter pakken, men tror næppe, det er alle firmaer, der vil gøre det i den situation :blink:

 

Nå, det var bare lige lidt information, for at huske folk på, at man skal huske at chekke, hvad man kvitterer for :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige sådan til orientering, så hvis man har kvitteret for modtagelse af pakken, selvom man kunne se, den var beskadiget, så er de i deres gode ret til at sige "bare ærgeligt". Det er i princippet ikke Zooplus' fejl, men GLS' og derfor egentlig dem, der skal erstatte pakken.

 

Det er super, at Zooplus erstatter pakken, men tror næppe, det er alle firmaer, der vil gøre det i den situation :blink:

 

Nå, det var bare lige lidt information, for at huske folk på, at man skal huske at chekke, hvad man kvitterer for :blink:

 

Det er nu ikke helt rigtigt. Risikoen overgår først ved levering, med mindre andet er aftalt. Det gælder både efter den danske og den internationale købelov.

 

I et tilfælde som dette hvor kassen er tapet sammen med GLS tape, er det ret nemt for mig at bevise at det er sket før levering, og altså risikoens overgang:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I et tilfælde som dette hvor kassen er tapet sammen med GLS tape, er det ret nemt for mig at bevise at det er sket før levering, og altså risikoens overgang:-)

 

Det skrev du jo ikke :blink: Nu ved jeg godt, du er noget mere inde i jura end mig, men har jeg ikke ret i, at hvis man kvitterer for en pakke, og først bagefter brokker sig over at den er i stykker, og det kan ses i emballagen, så har man mistet sin ret til at klage?

 

Det er nu ikke helt rigtigt. Risikoen overgår først ved levering, med mindre andet er aftalt. Det gælder både efter den danske og den internationale købelov.

 

Vil det sige, at det stadig er Zooplus, man skal klage til, selvom pakken er i stykker? Vi har bare indimellem sager på arbejdet, hvor kunderne ringer og brokker sig over en ødelagt kasse, og der sender vi erstatningskravet videre til fragtfirmaet, og hvis de siger nej til erstatning pga. kunden har kvitteret for pakken, så siger vi oftest også nej, fordi det ikke er vores fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skrev du jo ikke :blink: Nu ved jeg godt, du er noget mere inde i jura end mig, men har jeg ikke ret i, at hvis man kvitterer for en pakke, og først bagefter brokker sig over at den er i stykker, og det kan ses i emballagen, så har man mistet sin ret til at klage?

 

 

 

Vil det sige, at det stadig er Zooplus, man skal klage til, selvom pakken er i stykker? Vi har bare indimellem sager på arbejdet, hvor kunderne ringer og brokker sig over en ødelagt kasse, og der sender vi erstatningskravet videre til fragtfirmaet, og hvis de siger nej til erstatning pga. kunden har kvitteret for pakken, så siger vi oftest også nej, fordi det ikke er vores fejl.

hvis jeg har købt en vare til levering så er det ikke mit problem om fragtfirmaet ødelægger varen, det er det firma jeg har købt af som skal sørge for at jeg får varen hel og fin, om de så prøver at få penge fra fragtfirmaet bagefter er ikke mit problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg bare ikke. Man kan da ikke som firma garderer sig 100% imod, at der f.eks. bliver smidt rundt med kasserne, de taber dem eller lign. Vi (som i min arbejdsplads) har da ikke haft problemer med den fremgangsmåde - og har da leverandører, der benytter samme regel. Kvittering for modtagelse af pakke = ingen mulighed for at klage, når man kunne have set det på emballagen, at den var gal.

 

Nå, det er jo egentlig OT, og hvis det er sådan loven er, så er det sådan loven er :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skrev du jo ikke :blink: Nu ved jeg godt, du er noget mere inde i jura end mig, men har jeg ikke ret i, at hvis man kvitterer for en pakke, og først bagefter brokker sig over at den er i stykker, og det kan ses i emballagen, så har man mistet sin ret til at klage?

 

 

 

Vil det sige, at det stadig er Zooplus, man skal klage til, selvom pakken er i stykker? Vi har bare indimellem sager på arbejdet, hvor kunderne ringer og brokker sig over en ødelagt kasse, og der sender vi erstatningskravet videre til fragtfirmaet, og hvis de siger nej til erstatning pga. kunden har kvitteret for pakken, så siger vi oftest også nej, fordi det ikke er vores fejl.

 

Det er altså rigtigt, når man kvitterer, så har man kvitteret for modtagelse og kan ikke brokke sig, man skal passe meget på med det (zooplus er så ekstra venlige), men hvis det er et surt firma som MissMillas :mrgreen: så kan man ikke kræve noget, det korrekte vil være at nægte modtagelsen (og jeg taler af sur erfaring)

 

To eksempler:

 

Jeg købte en DELL computer (Advarsel: Værste lorte firma ever!), jeg havde fået gratis levering, da de "leverede" pakken, jeg bor på 1. sal og de satte den 50 kg tunge computer i stueetagen udenfor på trappen, og nægtede at bringe den op, på trods af at det var med levering til døren.

Jeg klagede til Dell, som i en time blev ved at bede mig ringe og kontakte fragtfirmaet: JEG har købt vare og fragt af Dell, ergo skal jeg ikke ud og snakke med et 3. firma som jeg ikke har nogen aftale med! Den aftale er imellem Dell og fragtfirmaet og derfor må Dell kompensere mig, og de må så kontakte fragtfirma. Efter 4 måneders klagen frem og tilbage fik jeg en rabat på 400 kr. (De startede ud med at sige når fragten var gratis så kunne jeg ikke få kompensation). Jeg skal nægte at fordi jeg ligger 20.000 kr og dermed får gratis fragt så kan de røvrende mig.. Niksen biksen..

Nå pointe: Man skal kontakte firmaet man har en aftale med, og ikke et 3. firma, medmindre det handler om f.eks. at aftale et leveringstidspunkt.

 

Andet eksempel:

Vi havde købt et nyt køleskab, og vi kvitterede for modtagelsen. Vi lod det stå en times tid og åbnede det så. Til vores store skræk var det smadret indvendigt. Vi ringede til firmaet med det samme (altså efter ca. 1½-2 timer siden vi kvitterede). Og fortalte dem det. Og vi havde altså skrevet under på at den var i god stand osv. Heldigvis godtog firmaet det. De tilbød os 120 euro i rabat på køleskabet (Det virkede stadig bagvæggen indvendig var bare smadret). Eller at vi kunne få et nyt. Dette tilbød de altså "på vores ord", de havde intet set, og de ville give os de 120 euro uden overhovedet at være sikre på køleskabet var i stykker. Vi valgte dog at få et nyt, som de kom og afleverede 3 dage senere, uden omkostninger for os. Super fantastisk kundeservice, vi har efterfølgende købt vaskemaskine, emhætte og komfur samme sted.

 

...

 

Jeg arbejder selv i kundeservice, og der er mange tilfælde hvor det altså handler om hvordan man henvender sig. Jeg indrømmer blankt hvis jeg får en opringning fra en sur og tvær person, specielt mænd, som siger hvor ringe det firma jeg arbejder for er, så er jeg altså ikke i specielt samarbejds venligt humør. Hvis folk ringer og man kan høre de bare er fortvivlet og irriteret/sur (Hvilket er okay, når ting ikke er i orden). Jeg har givet "efter" ved ting hvor det egentlig var kundens "egen skyld", men fordi det har været ved et uheld f.eks. eller fordi de har været i "god tro", har jeg valgt at lade det tælle som en okay løsning.

Derfor kan jeg KUN anbefale at hvis man kontakter en kundeservice angående sådan noget: Føl medarbejderen i taler med an. Hvis de er søde, så kan i sno dem om jeres lillefinger (Det kan kunderne i hvertfald med mig, og jeg husker deres kundenummer hvis de ønsker mig god weekend :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...