Hop til indhold

Hvis din hund skulle sælges...


MVA88
 Share

Recommended Posts

På min ene hund ville annoncen skulle se sådan her ud:

 

"Tidligere mishandlet gadehund søger nyt hunde kyndigt hjem.

Vega er en steriliseret tæve på 2 år.

Hun kommer fra Bosnien, og har været i Danmark i 10 måneder.

Hun er en rigtig glad hund, der stadig opfører sig som en hvalp – Bare renlig :blink:

Hun knytter sig utrolig meget til sine mennesker, og er taknemmelig for al kærlighed, man giver hende.

Der må på ingen måde bruges hårde ord eller hård opdragelse på hende, da hun har et meget skrøbeligt sind.

Nogle mennesker kan hun lide, og andre er hun så bange for, at hun er klar til at flænse dem for selv at overleve.

Hun kan godt lide børn, men vil sige fra, hvis noget pludselig overskrider hendes grænse.

 

Hun kan godt med andre hunde, når hun ikke har snor på. I snor er hun usikker, som vises ved at hun gør udfald. Hun er på ingen måde aggressiv mod andre hunde, selvom hun kan virke sådan (hun har et "forkert" hundesprog).

 

Hun kræver rigtig meget motion og mental stimulation.

Hun ELSKER at gå tur, men kan aldrig slippes løs.

For uanset hvor meget hun kommer til at elske dig, så vil hun altid vælge friheden for at kunne jage katte og harer."

 

Og udover at hun aldrig kommer til at skifte hjem, så ville det heller aldrig lykkedes..

Hun ville uden tvivl blive aflivet, fordi hun ville blive set som aggressiv.. Men hun er jo bare en sær gadehund - MIN sære gadehund, som har et forevigt hjem hos mig :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja hvis det var Siku, der skulle ompladseres, så ville noget af teksten nok lyde omtrent sådan her:

 

Sær blandingshund, ligner en fed D/S Gaardhund, trods det er foxterrier/f. buldog/pekingesser.

 

Kan være alene hjemme, hvis der er ryddet op. Intet må ligge på sofabordet eller i sofaerne.

Er vant til et skrigene hysterisk barn.

Er renlig -medmindre I har gulvtæpper!

Kan ikke gå i snor, men er go til tilkald.

Forvent ikke en vagthund, da han piver af fremmede. Kan gø på komando overfor ejerne!

 

Hmm men Siku skal ikke sælges, forventer han skal have et langt og godt liv her hos mig og min familie :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok vælge den positive vinkel :engel:

 

Til mindre nedbrydningsfirma tilbydes bomstærk Bulldog. Spar på energien og brug denne naturlige murbrækker, der kører en hel arbejdsdag på en skål tørfoder. Er især effektiv overfor træmøbler, elektronik og gipsvægge, der findeles i praktiske håndterbare stykker.

For maksimal effektivitet kan 60 kg Grand Danois evt. indgå i handlen. Sammen kan de rydde et gennemsnitligt hjem på få minutter.

Bør ikke anvendes til glas og porcelæn! Håndtering på eget ansvar!

 

Henvendelse kun via brev, da telefon og computer er ødelagt.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm jeg gav 3500 kr for Siku, da jeg købte ham...

 

Der skal selvfølgelig være lidt fortjeneste på, især når jeg har op til flere gange måttet smide alverdens ting ud grundet Siku´s sjove ideer.

 

Hmm 2 tæpper+mange malebøger+datterens bamser/dukker+kuglepenne og ikke mindst 8-9 pudebetræk samt 2 puder...

Det skal erstattes i prisen... Haha ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen han skal jo slet ikke sælges:( men han kostede 1500, og salgspris ville sikkert ligge der omkring, hvis det var - hjem frem for pris:)

Men noget i retning af..

Er du til poteaftryk, savl og masser af lyd - så vil Rex være en fryd:D

3 årig rottweilerhan uden tavle søger nyt kærligt hjem. Han kan være alene hjemme uden problemer. Han går nogenlunde pænt i snor. Han kan med alle hunde. Små børn har han ingen erfaring med, ud over nabobørnehaven, og dem virker han ikke til at være særlig begejstret for.

Han er en hund med sin egen mening, så kommende ejer skal være forberedt, på en hund, der kræver en bestemt men kærlig håndtering. Han er kun hjemmetrænet, men han elsker lækre godbider, så han er rimlig nem at træne, distraheres dog af andre hunde.

Ring og aftal møde med Rex, vi forbeholder os retten til at afvise købere, da det helt rigtige hjem er det vigtigste for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hm... Lad os starte med Kaia, for de bliver laaaaangt, for mine kræ er sgu' nogle særlinge :engel:

 

 

"Lille, kærlig, omsorgsfuld tæve, med tendens til hysteri anfald og højlydte meningsudgydelser tilbydes til rette ejer.

Hun er renlig.... Og kan være alene hjemme i selskab med anden hund.

 

Herudover er hun total uopdragen og får altid hendes vilje og gør som det passer hende - Og hun slipper afsted med det, fordi hun er det kæreste og kønneste væsen der har sat sine poter på denne jord.

 

Hun kan ikke gå pænt i snor.

Hun kommer ikke altid når der bliver kaldt. Er hun optaget af at grave et hul, så kan du rende hende et vis sted.

Hun hjælper gerne med havearbejde, men vær indstillet på, at de huller hun graver til swimmingpoolen ikke er placeret hvor i ønsker dem. Havens planter ommøblere hun også gerne for dig, men glem alt om at få indflydelse på hvilke og hvor de skal stå.

Hun sover i sengen under din dyne og du kan lige vove på, at bevæge dig for meget, så du ødelægger hendes skønhedssøvn.

Hun sidder for enden af bordet når der spises aftensmad... Og falder i søvn undervejs fordi vi mennesker er så langsomme.

Hun har førsteret til den bedste plads i sofaen.

Hun sidder på skødet når man har gæster... Og får altid lov fordi man ikke kan stå for hendes store prinsesse øjne.

Hun bestemmer hvornår du skal vaskes og påtager sig gerne opgaven og går utrolig grundigt til værks. Hun bestemmer også ene og alene hvornår du er ren nok.

 

Hun elsker at træne og det er et krav hun får lov at komme til træning, gå spor og man bør være indstillet på at tilpasse træningen til hendes humør.

Herudover kræver hun gode lange gåture hver dag og skal løbe løs og have lov at grave huller hver eneste dag.

 

Hun vil ikke trives et sted hvor der ikke er masser af plads til energi udladninger og da hun er meget vokal er lejlighed og tæt bebyggelse udelukket.

Hendes sjove påfund og særlige karakter byder på mange daglige grin og du skal forberede dig på, at dit daglige forbrug af IHHHH, NUUUUHHH, NÅRRHHHH og udelingen af kram og kys stiger betragteligt.

Forbered dig på, at selvom hun ikke kræver den store pelspleje, så er hun altid møg beskidt.

Herudover forlanger hun daglig børstning, alene fordi hun synes det er dejligt.

 

Hun er det kæreste og mest kærlige væsen du kan tænke dig og hun vader lige ind i hjertet på alle hun møder.

Når man først har fået hende indenfor døren, så vil du ikke af med hende igen og bedre ven fås ikke"

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. Fantastiske indslag indtil videre :lol:

 

Det skal måske lige siges, at jeg synes, at denne tråd kunne være sjov, fordi jeg ser rigtig mange beskrivelser af hunde, der skal omplaceres..

Og de hunde er sjovt nok altid nogle englebørn og har måske et lille problem, men det er vist også det.

 

Så det ville være sjovt at se, hvordan folk ville beskrive deres hund i sådan en sammenhæng, nu hvor der ikke skal en rigtig salgstale til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nem og evigglad Flabrador sælges, da jeg længes efter en udfordring.

 

Audrey kan alle øvelser (sit, dæk, stå, plads), og hvis hun gør noget, hun ikke må, kan et skrapt NEJ få hende stoppet. Hun går pænt i snor, og behøver ikke gåture i blæsevejr, da hun jagter blade i stedet.

 

Sælges, da jeg ønsker en hund, som ikke sover længe, og som bliver rastløs og destruktiv, hvis den ikke stimuleres korrekt. Og så fordi jeg er blevet lidt træt af sort.

 

En god og komplet færdigtrænet hund, særdeles egnet til førstegangshundeejere, som ikke har brug for at bevise egne talenter indenfor hundetræning.

 

 

PS: Hun skal ses!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Og så napper vi lige Bamse:

 

"Vidunderlig blandingshund på 8 år, med krudt i bagdelen sælges til den perfekte ejer.

Bamse er helt unik og meget speciel og jeg forbeholder mig derfor retten til at være meget kritisk med hvem der får lov at overtage denne vidunderlige dreng.

 

Bamse er først og fremmest en utrolig kærlig dreng, der er en del af familien på lige fod med os andre.

Det betyder, at han er hvor vi er.

Og han trives ikke hvis det er anderledes.

Så en plads i sofaen og sengen er et must.

Han elsker at putte og ligge tæt og vil helst være hvor du er hele tiden.

 

Han virker meget yngre end han er og kræver at man har lyst til at træne med ham, gå lange ture og bruge meget tid sammen med ham.

Man får trods hans alder ikke en magelig hund, der kan ligge og slappe af hele dagen, for at få et par ture i line hver dag!

 

Han er en fantastisk lydighedshund og er enormt hurtig og kræver derfor en del af dig som hundeføre.

Al træning forudsætter dog, at det udelukkende foregår efter positive metoder og da han ikke kan "lokkes" med en godbid uden at brænde helt sammen på øverste etage, er det klikkertræning der er vejen frem med ham.

Men er du en god træner, så får du også en hund der vil hoppe på tungen for dig og gøre sit ypperste for at samarbejde med dig og du vil sagtens kunne gå i konkurrencer med ham.

 

Ud over træning, så kræver han at du formår at omgås ham med respekt og kærlighed.

Han elsker som udgangspunkt alle mennesker, men denne tillid kan hurtigt blive brudt hvis han bliver behandlet hårdt, da han er en ekstremt blød hund.

Det betyder at det ikke kun er dig og din familie, men også resten af din omgangskreds der er nød til at behandle ham som den bløde og milde hund han er.

Ellers bliver han usikker og dette kommer til udtryk ved aggressiv adfærd.

 

Han bryder sig ikke om andre hunde, ud over særligt få udvalgte.

Så bor du et sted hvor du jævnligt møder andre hunde, så er Bamse ikke noget for dig.

Herudover eeeeelsker han sin egen stemme og du vil aldrig blive overrasket af uanmeldt besøg - Bamse skal nok fortælle der er nogen på vej, uanset om det er postbuddet, naboen, skraldemanden eller en rigtig gæst.

Det betyder at han ikke egner sig til at bo i tæt bebyggelse og det vil være at foretrække, at han kommer på landet da du godt kan glemme at vænne ham af med det.

 

Derudover skal du forvente at hvis du ikke bor i nærheden af vand, så skal du køre til noget vand hver uge - For han elsker, elsker og atter elsker at bade og kan blive i vandet i mange timer.

Det vil være synd, hvis han skal undvære det fremover.

 

Han er utrolig velopdragen, undtagen når der kommer gæster - Men han falder hurtigt til ro.

Han er i det hele taget utrolig nem og dejlig at have med at gøre, når bare man tager højde for hans behov og respektere hans særheder.

Han lære hurtigt hvor grunden går til og bliver på den, strejfer ikke og er ligeglad med løbetidstæver.

Han går pænt i snor, går endnu pænere uden, kommer når man kalder, tigger ikke og er i det hele taget en super nem hund, hvis store fokus er på dig og dig og atter dig, hvilket gør ham til den perfekte træningspartner han er.

 

Man går ikke galt i byen med Bamse, hvis man ønsker sig en kærlig, kærlig hund, der er skøn at træne med og som vil følge dig i tykt og tynd, hvis du behandler ham godt og opfylder hans behov"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Og så slutter vi lige af med den nemme....:

 

"Lalleglad border collie hvalp/teenager sælges til aktivt hundehjem.

 

Han er en fantastisk race repræsentant, med sit kærlige og utrolig imødekommende sind charmere han sig lynhurtigt ind på både mennesker og hunde.

 

Han er som de fleste border collier lynhurtig til at lære og synes træning er fantastisk sjovt - Og træningen er nødvendig for at undgå en understimuleret hund der kravler på væggene.

Men han har en velfungerende tænd/sluk knap, som er ganske praktisk med sådan en lille spilopmager.

Med ham kommer du langt indenfor hundesport og jeg tænker at det er den vej du vil, siden du kigger på en border collie.

Agility eller lydighed, det er underordnet, men noget skal han lave.

 

Han har elastik i hele kroppen og hopper gerne lige i hovedet på dig og dine gæster.

Det betyder, at man enten skal sørge for at udstyre sin gæster med en sikkerhedshjelm, der beskytter næse og øjne, eller også skal du sørge for at træne "ikke hoppe op" meget intensivt.

Elastikken og den store glæde og nysgerrighed i en meget lille krop, betyder også at du engang imellem vil finde hundehvalpen steder hvor han på ingen måde høre hjemme.

Det gælder bla. vindueskarme, spiseborde, sofa borde, stole osv.

Så dette bør trænes og indtil det er indlært, at visse steder ikke bør betrædes af hundehvalpen, så sørg for at fjerne skrøbelige genstande.

 

Han lever i den tro, at alle hunde og mennesker er sat på jorden for hans skyld og selvom han sagtens kan ignorere dem til træning, så skal du forvente at holde et øje på ham hele tiden, for ellers er han ovre og hilse på hans nye bedste ven, der tilfældigvis gik forbi.

Han er børnevenlig og elsker børn, men vil ikke trives i et hjem med små børn, da han nemt lokkes med på ulykker sammen med børnene og hurtigt kommer op i for højt et gear.

Desuden vil børnenes legetøj nok ikke kunne være i fred, da alt han kan nå må være hans.

 

Han er renlig, kan være alene hjemme, går pænt i snor, kommer når man kalder og er i det hele taget meget nem, selvom hans store personlighed fylder i hjemmet.

Men han er en glad og velfungerende hvalp, der vil kunne passe godt ind hos ethvert kærligt og aktivt hundehjem, der vil lave noget fornuftigt med ham.

Han kræver kun jævnlig træning og masser af kærlighed."

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Sikke skønne hunde med STORE personligeheder du har, Miss_menelli :lun:

Men de bliver vist heller ikke holdt tilbage for at kunne vise, hvem de er :blink:

 

Jeg ville uden tvivl være blevet forelsket i Bamse, hvis det var hans salgsannonce :)

 

Hehe... Ja, de fylder godt hver især, mine tornadoer :lun:

 

Men de får også lov at være hunde og det betyder så at de får lov at udfolde sig som dem de nu engang er - Indenfor visse rammer, selvfølgelig, ellers kunne det ret hurtigt blive et galehus ;-)

 

Og Bamse er min soulmate.

Han er virkelig noget helt særligt for mig.

Med masser af finurligheder og han har en masse ting der skal tages hensyn til - Men han er ganske enkelt vidunderlig og jeg under alle at opleve at have en hund som ham engang. :lun:

 

Nu har han også været igennem så meget, at uanset hvad der sker, så ender han sine dage hos mig, om vi så skal flytte i telt i skoven sammen.

Jeg tror ganske enkelt ikke han ville kunne holde til endnu en omplacering, selvom han er kommet langt siden vi fik ham.

De andre skal nu også blive her - Men kunne i værste fald omplaceres, da de ville kunne begå sig i et nyt hjem.

 

Men det er nu lidt sjovt at prøve at beskrive sine hunde, som man ville gøre hvis man skulle finde et andet hjem til dem.

Det tvinger en til at tænke lidt over, hvad det er for hunde man har og hvad det er for egenskaber der gør lige netop dem unikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke nogle sjove salgsannoncer I har lavet, det lyder som fantastiske hunde :lun:

 

Min annonce:

"Orange krøltop med masser af energi søger nyt, aktivt hundehjem. Dr. Crusher er en skøn dværgpuddel på 1,5 år, han (ikke kastreret). Selvom en dværgpuddel er en selskabshund skal du ikke tage fejl - hvis han keder sig finder han selv på noget sjovt (som at åbne døre, hoppe op på køkkenbordet eller stjæle vasketøj, der i en snæver vending udmærket kan gøre det ud for tyggelegetøj). Derfor skal du/I være indstillede på både at gå lange ture og på at træne ham (med positive metoder) eller stimulere ham mentalt på anden vis.

 

Dr. Crusher fungerer ok med andre hunde, når han har set dem an, men han bryder sig ikke om fremmede hunde der bryder alle høflighedsregler med frembrusende adfærd.

 

Han er trænet i rally-lydighed og kan alle almindelige øvelser. Han er meget glad for træning, lærenem og god til at holde fokus. Det vil være en fordel hvis ny ejer har interesse i rally.

 

Dr. Crusher er vant til og glad for børn og katte. Han er i det hele taget meget, meget sød og kærlig, og derfor er det et krav til ny ejer, at han må sove i sengen og aldrig isoleres fra familien.

 

Han er renlig (medmindre man har store indendørs potteplanter, som han anser for en særlig service i form af indendørs hundetoilet) og kan være alene hjemme uden problemer. Han vil gerne med på tur og er vant til at køre i bil. Hans eneste unoder er at han hopper op af folk og ynder at hyggetygge lidt i dem. Begge dele kan selvfølgelig trænes væk, hvis man ikke bryder sig om det.

 

Dr. Crusher er sund og rask og der medfølger noget foder, vaccinationsbog, DKK-stamtavle og lidt diverse."

 

 

Puha, godt vi aldrig skal af med ham :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Undskylder på forhånd hvis min lyder lidt sort...:oops:

 

Men den ville nok starte med "Da vores ejer er afgået ved døden...." og være skrevet af min familie på engelsk, da de ikke må omplaceres i DK...kan slet ikke forestille mig det, ikke engang for sjov....men lidt sjov tråd alligevel....:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig berner sennenhanhund gives væk!

 

Køber må være indstillet på, at der følger en masse fler'udgifter med i købet (derfor han er gratis - du får måske endda en sjat penge med som tak!). Dette skyldes at han lider af allergi, som nu og da kan kræve en tid hos dyrlægen til behandling. Derudover er han... deform... i sit knæled, hvorfor en korsbåndsoperation ikke har hjulpet tilstrækkeligt og er derfor på nuværende tidspunkt i skarp træning på Landbohøjskolen, så han kan få nogle muskler, der kan holde det på plads! Kiropraktorbesøg og massagebehandling er også en del af dette forløb.

 

Han er aktivitetsmæssigt meget begrænset, da der ikke må gås mere end 3 x ½ time dagligt med ham max - og helst heller ikke mindre, af hensyn til genoptræningsprogrammet. Der må kun gås, det er forbudt at løbe med ham. Tilbagefald fra tid til anden med mere eller mindre halten må medberegnes, men dyrlægerne spår at det hele nok skal ende godt og det går da også langsomt fremad!

 

Derudover er han en dejlig, glad hund med masser af mod på livet! Han elsker at gå ture, snuse, lette ben, spise god mad, lege og træning er også fedt, hvis godbidderne er gode nok! Han kan sit, dæk, stå, indkald, plads, apport og fremadsending til target. Hyggeøvelser er bukke, twist, vinke, gi' pote (og den anden), sidde bamse, halse, kys. Der må dog tages forbehold for, at flere af disse aktiviteter på nuværende tidspunkt er forbudte grundet det dårlige ben!

 

Han er den ultimative velkomsthund, der får gæsterne (uindbudte som indbudte) til at føle sig ganske savnet, uagtet om han nogensinde har set dem før. Han ejer en optimistisk og naiv natur. En meget kærlig hund over for alt og alle. Han ejer stadig visse hvalpeunoder, såsom at stjæle en sko - men det sker kun når han er rigtig glad - og er ikke ubetinget lydig. Han kan være alene hjemme uden problemer i op til 10 timer, men det skal forsøges minimeret så meget som muligt!

 

Kun seriøse henvendelser modtages, da han skal ud til nogen, der forstår at tage de rette hensyn til denne vidunderlige hund!

 

(usælgelig much?:lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler du dig deprimeret?

2 slædehunde sælges og de hører sammen som et sæt - du vil aldrig have tid til at føle dig trist igen.

 

Den ældste er snart 3 år, den yngste 1,5. Begge intakte (vedhæng flot vedligeholdt) og hinandens bedste venner. Hvad den ene ikke kan, kan den anden:

 

Ældste kan ikke gå frit og larmer som en sindssyg, men går derimod virkelig flot i snor og kan diverse øvelser og er meget fokuseret på en træningsplads

Yngste kan gå løs på hundevenlige steder, larmer sjældent men trækker som en gal i snoren og kan kun øvelserne sit, kom og dutte

 

Den ældste er stædig og enerådig men skammer sig ikke over at kræve en krammer og en logrende hale fra ham får altid solen frem på himmelen igen. Den yngste kan kun være alene hjemme med den ældste og vil altid hade en smule når du skal på arbejde, til gengæld vil han putte dig hver aften og vække dig hver morgen med kys og kram.

 

sygt.jpg

 

 

De kan med katte (i hjemmet), børn, venlige hunde og de elsker postbudet og diverse fremmede mennesker. De tror en åben bildør er en invitation. De hjælper med ALT hvad du skal have lavet, de foretrækker dog havearbejde eller noget med store ting som skal pakkes ud af fede papkasser.

 

Der medfølger madras, snore, gode solide halsbånd, 3-hjulet vogn + alt nødvendigt grej, alt i skåle, børster, legetøj, aktivitetsting og 50 stk cd-rom med billeder af alt hvad de nogensinde har lavet eller bare overvejet at gøre.

 

Sælges kun til nogle som ønsker at køre vogn/slæde med dem. De vil passe fint ind i en større flok. Yngste har en kommende karriere som leaddog, ældste fungerer optimalt som pacer.

 

 

Hjem før pris, men i VIL blive undersøgt i hoved og røv før aftalen underskrives.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja jeg kan da også prøve

 

"Fantastisk lille cavaliertæve sælges"

Da jeg har indset at jeg foretrækker mine møbler uden tyggemærker, sælges den dejligste lille cavalier tæve hun er kun 12 uger gammel, fuldt vaccineret, chippet og med stamtavle i DRU.

Hun har et fantastisk sind og er ikke bange for noget som helst hverken mennesker eller hunde. Hun er endnu ikke renlig men er skam bevidst om at hun ikke må tisse inde i stuen, og lader det derfor i stedet gå udover soveværelset.

Samtidig er hun yderst kvalitetsbevidst da hun nemt kan genkende dyre sko fra billige sko, og ynder at tygge i de sko som hun ved at hendes ejer får et sammenbrud over.

Hun kan følgende kommandoer, sit, dæk, nej, fy, nej, stop, nej, UD, nej, og vi er ved at øve bliv.

Så kan hun self. med katte, og mindre kæledyr, dvs. kaniner.... dog ikke kaniner med lange snuder så ejer skal være opmærksom på kun at anskaffe kortsnuede kaniner hvis de skal kunne med hende. jeg ville anbefale dværgvædder.

Skal væk her og nu, og derfor har jeg valgt at halvere prisen, dvs. 2.000.000 kr. ikke inkluderet moms. HJEM før pris, men hvis i ikke kan betale så får i tæv.

 

Krav til ejer, er ikke rigtigt eksisterende da hun er opdraget til at kunne med alle dvs. børn, unge, gamle og jyder. Men jeg foretrækker et hjem hvor ejerne er ligeglad med deres møbler og gulve så hun kan få lov til rigtig at boltre sig.

For interesse kontakt mig på telefon ********

MVH Nicole

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...