Hop til indhold

Pylrede hunde....


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

jeg har to cavaliere med to HELT forskellige sind!

 

Tilde;

lader sig kun genere af evt. kviste hvis de gør hun ikke kan gå ordentlig.. HADER pelspleje og foretrækker at fjerne pinde selv ved at rive dem ud :shock:.. Overhovedet ikke pyller!

 

Nova;

PYLLERØV!.. Tuder som hun får tæsk hvis man klipper negle på hende!.. nåle så dør hun! Hvis hendes snor bare vikler lidt ind i tildes kan hun ikke gå mere :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er pivet når det kan betale sig...

 

Hvis hun har skåret hele trædepoten op så siger hun ingenting og halter heller ikke, men hvis hun har fået en torn i poten, så halter hun og viser med al tydelighed hvor det gør ondt så jeg kan fjerne tornen.

 

Om vinteren når hun får frost i poterne, så skriger hun sit "dødsskrig" og stopper helt op så jeg kan varme hendes poter.

 

Store rifter lader hun sig heller ikke mærke med, men et græsstrå der hænger ud af numsen, så piver hun og kommer løbende ind til moar.

 

Så Luna er ikke pylret, hun ved bare hvornår det kan betale sig at gøre mig opmærksom på problemet fordi jeg kan afhjælpe det, og hvornår det kan være lige meget fordi jeg alligevel ikke kan hjælpe hende :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig set Bono være pylret. Til gengæld skriger han hvis der er fremmede som aer ham ved ørene, for så holder de jo op;)

Han satte sig engang i en lille tjørneting så han fik en torn i lysken. Opdagede det først da det var blevet helt rødt. Trak tornen ud med pincet og han lå bare og halv sov mens han logrede. Så jeg synes han er sej:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki er på ingen måde pylret. Det ER jo tæt ved en amputation, hvis et græsstrå sætter sig imellem to tæer. Og hvis bæen ikke kommer hurtigt nok ud af rumpen, kan man også hyle lidt. Og selvom det ikke er fordi man har hverken hård eller tynd mave, men bare har spist sig godt mæt aftenen før.

 

En gang om måneden burde jeg anmeldes for dyremishandling. For der tager jeg ham med til Dr. Dyr for et negleklip. Det er faktisk så slemt, at der går hele fem sekunder fra det er overstået og indtil han allernådigst gider æde de stykker pølse, de forsøger at bestikke ham med. Hun er fæl, den dyrlæge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er bestemt ikke pylret!

Liva har en knæskal som er løs (PL grad 2) og det har én gang været så slemt at hun haltede - men hun sagde ikke en lyd. Og ingen af dem siger noget når de bliver stukket hos dyrlægen - eller hvis de falder og slår sig, der bliver heller ikke pevet.

 

Eneste gang jeg har hørt Ayo pive var da jeg kom til at stå på hendes pote - ikke bare træde på den, men stå på den. :oops:

 

Men ellers er de absolut ikke pivet. Og de er små hunde på hhv 3 og 4 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Dupond skar trædepoten HELT op, sagde han ikke en lyd. Han løb videre og legede med bolden. Jeg så det først, da han kom tæt på mig og jeg kunne se blod i græsset!

 

MEN hvis man så meget som bare SER på hans ører ...... Så stikker han i et hyl!Gud forbyde fremmede skulle ae ham på ørerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er både sej og pylret! 8D

Vaccinationer bliver ikke lagt mærke til, og store hunde og katte de kan bare komme an. Pelspleje og negleklip er da træls, men det skal bare overståes hurtigt. Hun går bare videre hvis hun træder i salt.

 

Til gengæld så går verden under, hvis hun bliver beskidt eller skal træde i en vandpyt.

Hun vil IKKE skide tæt på lejligheden, hun skal så langt væk så muligt, og det SKAL være på græs. Hvis hendes lort sidder fast, så vil hun absolut IKKE have noget hjælp. Hun render bare forvirret rundt og piver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg passer her i weekenden en lille CKC dreng på 2 år. Da vi var på morgentur i dag, lignede han pludselig en mellemting mellem en hvis hofte var gået af led og en der havde et epileptisk anfald. Tillige skreg han i vilden sky:shock:

 

Jeg satte mig og beroligede ham, og mærkede på det ben han havde "ondt" i. Det viste sig at der sad en lille gren i pelsen på inderlåret. Da jeg fjernede den var han fit for fight igen:lol:

 

Min venindes coton er nøjagtig lige sådan. Bella derimod piver aldrig! Heller ikke da hun skar sin trædepude helt op i vinters:???: Hun er en sej lille dame!

 

Hvordan er jeres hunde? Seje eller pylrede?:-)

 

Total seje...

Eller Nova er ihvert fald. Dumle har haft nogle dårligere erfaringer med ting der gør ondt, så han har haft noget med at sige "av" inden det egentlig gør ondt, men det går rigtig godt fremad med at få overbevist ham om at det altså ikke gør nas længere.

Nova er bare gigant sej. Efter patella operation måtte vi hurtig overveje om det var for længe at give smertestillende fordi hun ikke ville lade være med at trække i linen når vi kom ud på tredje-dagen, når hun bliver trimmet er der intet og jeg har klippet hul på en af hendes negle uden at opdage det før jeg opdagede den blødte, Nova sagde ingenting.

Dumle har en lav smertegrænse, men er ikke ellers pylret.

 

Min venindes hund derimod... en lille fluffy blandingshund... den er bare den største pivskid jeg kender :lol: Når den skal have snor på lyder den til tider som om den får stukket en kniv i siden og det samme når den får skæld ud eller bliver bange for andre hunde.

Den har det med at rende rundt om Dumle og gø ham lige ind i hovedet med en meget meget lys gøen. Det bryder Dumle sig ikke om, men han kan ikke rigtig finde ud af at sige ordentlig fra, det er jo stadig en hvalp, så han flytter sig bare.

Jeg stiller mig så ind imellem venindens hund og Dumle og spærrer vejen for hvalpen.... Sidste gang kom jeg til at sige "hold" (bestemt, men ikke i højt toneleje eller ondt eller lignende) da jeg gik ind foran... og hunden høl og skreg og rendte væk og kiggede på mig som om jeg havde tæsket den (og det er altså IKKE en hund der bliver opdraget med tæsk og ryk i linen) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

På nogle punkter er Ozzie ikke pylret.... det er som regel når hun virkelig kommer til skade at hun er suuuper sej - lidt for super sej faktisk, det er lidt svært fx at holde hund i ro der pludselig udvikler kænguru-hoppe-syndrom :mrgreen:

 

Men med de små ting i dagligdagen (måske hun burde have heddet Maude :genert:) der kan hun godt blive slået helt ud af kurs :mrgreen: hvis hun får sne eller lort på en pote så er hun helt ulykkelig, hun halter eller nægter at gå videre overhovedet, indtil jeg har fjernet det grufulde.... på nogle ture om vinteren sker det måske 15 gange at jeg må hende til undsætning.

 

Hvis hun bliver ramt af vand i øjet kan hun også gå helt i stå... står læææææææææææææænge og prøver at få det grufulde væk.

 

Da Elvis tissede på hende (Elvis er en hund! :mrgreen:) døde hun næsten.

 

der er sikkert flere jeg ikke lige kan komme på nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...