AnneMangetal Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 Jeg passer her i weekenden en lille CKC dreng på 2 år. Da vi var på morgentur i dag, lignede han pludselig en mellemting mellem en hvis hofte var gået af led og en der havde et epileptisk anfald. Tillige skreg han i vilden sky:shock: Jeg satte mig og beroligede ham, og mærkede på det ben han havde "ondt" i. Det viste sig at der sad en lille gren i pelsen på inderlåret. Da jeg fjernede den var han fit for fight igen:lol: Min venindes coton er nøjagtig lige sådan. Bella derimod piver aldrig! Heller ikke da hun skar sin trædepude helt op i vinters:???: Hun er en sej lille dame! Hvordan er jeres hunde? Seje eller pylrede? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Sej og mega sej :5up: Med fare for at blive skældt ud for at være fordomsfuld, bliver jeg nødt til at sige at jeg kun har oplevet det pylrede hos små pelsracer, især Cavalier King Charles Spaniel. Mynder har også en lav smertetærskel, men ligefrem i en kvist i pelsen, tror jeg ikke kan få dem til at skrige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Også sej hund her kan kun mindes forrige vinter med ekstrem hård frost og salt kombi, der kunne få ham til at løfte ben, ingen piveri, efter poteafbørstning gik han fint videre:) opskåret trædepude var heller ikke værd at pive over her.(her lige en :mad:tanke til dem der smider tomme dåser i grøften) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DSD Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Dali er også en pylrerøv af rang. Han skriger også som om begge ben er brækkede, hvis noget gør ondt. Men han lever også op til både lille og pelsfyldt Min tidligere whippet var også ganske sart. Fik man ramt ham på poten, kunne han halte ti minutter efter, og kigge bebrejdende. Onde, onde menneske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Normal, vil jeg mene. Hun skriger ikke eller noget. men får hun en torn i poten, så stopper hun og løfter benet med den pote, der har torn i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Jeanette.. Ja det er vel en naturlig reaktion, og ikke pylret:) ville vi jo også gøre hvis vi trådte noget op i foden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Barney er ikke pyldret. Hans trædepude skar han også op og sagde ikke en lyd. Hehe tror han prøvede at skjule at han haltede så han kunne få lov til at gå sin tur færdig ;D Den eneste gang jeg har hørt ham pibe af smerte var den anden morgen da han ikke ville/kunne stå på sine ben af bare smerte. Men der var han bestemt ikke pivet - der var ingen tvivl om at det virkelig gjorde ondt i hele kroppen. Stakkels lille pus. Men nej han er ikk pivet. Til gengæld havde jeg en kleiner - han var meget pivet Store hanhund meeen han var så heller ikk helt normal og blev også aflivet ung så ved ikk om det har noget at sige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Anton er sej. Der skal virkelig meget til før han siger noget eller viser det gør ondt. Kato derimod er en lille smule pylret. Dog slet ikke så slemt som den CKC du fortæller om :lol:Kato har vist bare brug for lidt mere ynk end Anton har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Cille er lille. Meget lille, men hun er ikke pylret. Jeg tror også, at det nogen gange handler om hvordan vi pylrer om vores hunde. Første gang jeg var ude ved dyrlægen med hende pylrede jeg om hende, men blev godt nok lige irettesat af dyrlægen, at det gjorde jeg bare ikke det der, for hvis jeg fortsatte sådan hver gang der var noget, så ville jeg få en hund der ikke stolede på sig selv. Sidste søndag var jeg ude og gå med hende, da vi mødte en dame med en mini puddel. De legede vældig, men endte med at flyve i flæsket på hinanden. Mens jeg prøvede at få dem skilt af, begyndte puddelen at hyle og skrige helt vildt. Den havde vredet om på bagbenet, men lød simpelthen som om den havde fået tæsk. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 megamegaoverpylret. han bliver stokhalt, hvis der sætter sig et blad fast under hans pote f.eks. og han kan skrige nogle frygtelige, angste nærdødsskrig, hvis f.eks. en af hans venner er lidt for voldsom - altså sådan, at man tror, at NU har han brækket et ben. og så er der ikke sket en skid. egentlig er jeg glad nok for det, jeg behøver aldrig bekymre mig om, om han går og har ondt, uden jeg opdager det. og jeg har efterhånden vænnet mig til det, så jeg ikke længere går i panik, hver gang hunden ser ud eller lyder til at være døden nær. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Basso er tough og har kun pebet 2 gange: en anden hund og han kæmpede om en bold og så røg den andens tandsæt gennem hans kind 2. Gang kom hans hale for langsomt væk fra dør med smæklukning (hedder det det?) :-( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Sej. Hun hopper bare videre på 3 ben hvis hun får torne eller splinter i en pote. Tilgengæld skriger hun op hvis en større hund snuser til hende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Min gamle hund, intakt schæferbl., skreg og skabte sig hvis der var det mindste! Engang havde han vildt ondt i en albue, og vi hastede ud til dyrlægen, og da dyrlægen mærkede på det dårlige ben lød det som om han amputerede det uden bedøvelse:shock: Da dyrlægen så mærkede på det raske ben, skreg køteren lige så meget:lol: Det viste sig at være hans AD der drillede, og det har helt sikkert gjort ondt, men nok ikke SÅ ondt - og ihvertfald ikke i det "raske" ben:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Vores gamle CKCS var også en tudeprins. Audrey er vel egentlig sej nok. Hun piver ikke over ingenting, men hun er dog heller ikke sej nok til ikke at hyle hvis hun får sin hale i klemme. I vinter, da fliser og fortov var forsvundet i salt, haltede hun, når det sved, men hun peb aldrig over det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Futte er mega sej - så længe man ikke jokker ham over tæerne. Jeg er en meget clumsy hundemor ( :-s ) Ellers melder Futte sig ind i trebenernes klub når det omhandler saltede fortove - ingen piv, kun et løftet ben. Til gengæld er han sart med kulde, men det er vist et fællestræk for DSG'erne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Mynder har også en lav smertetærskel, men ligefrem i en kvist i pelsen, tror jeg ikke kan få dem til at skrige Kan du tro det kan! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 SEJE - helt bestemt ! Tot brækkede et ribben en gang uden overhovedet at lade sig mærke med det, han landede forkert efter et spring men stod bare stille et øjeblik , rystede sig og løb videre , det blev først opdaget da han blev røntgenfotograferet af anden årsag , og da var hans ribben forlængst groet sammen igen. Racer har haft et sår mellem poterne som først blev opdaget ved et rutinecheck hos dr. dyr - han haltede ikke engang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Sej. Ingen piveri. Men da hun havde knæet af led, bed hun sin snor over i ren frustration/smerte... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ANGI Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Min erfaring er at hunde uanset race er lige præcis så pylrede, som de har lært det kan betale sig at være. Og lige med Cavalieren - så hjælper det ikke folk bliver ved at holde fast i "myten" om at det er pivet race, lige så snart at de giver en ny ejer en hvalp i hånden - for hvis hvalpen ikke allerede har lært det, så lærer den hurtigt at være pivet. Mine cavaliere siger til, hvis der sidder en tjørnekvist fast i pelsen og "prikker" på klokkeværket, men ellers bruger de ikke krudt på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Altså da Duffy trådte på en bi og blev stukket, så troede jeg seriøst hun var ved at dø!!! Hun skreg, hylede og rystede, sparkede med det "sårede" bagben og gik på tre ben... Hos dyrlægen mht stik osv er hun iskold... Men jooo.. Hun er nok en lille primadonna og lidt (meget) pylret... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 min Indy (tervueren) kunne ikke gå, hvis der sad en lille kvist fast i hendes "bukser" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Min Futte (Tervueren) var megasej Engang opdagede jeg at der måtte være noget med hans ene bagben fordi han løftede det mens han drak vand (det så ret besynderligt ud ) Det havde INTET været på hans gang, men ved nærmere tjek sad der noget som jeg ikke kunne få ud selv og dyrlægen trak 2 stk. 2 x 9 mm lange splinter ud af hans pote Til gengæld lignede han en der var ved at dø hvis han havde noget siddende i numsen Han havde en forkærlighed for de brede lange græsstrå og nogle gange kom de ikke helt med ud og så var fanden løs Han var virkelig pinlig når det skete, gik helt ned i knæ og nærmest slæbte sig hen over jorden Skøre skid altså :stupid: :hjerte: Noomi er sådan midt-imellem-pyldret, hun går fuldstændig i stykker og kan absolut ikke gå længere hvis der sidder noget i pelsen Til gengæld hiver hun det gerne selv af (burrer og den slags) og så bliver der ikke taget fat med fløjlshandskerne, det er nogle ordentlige totter hun får hevet af hvis ikke jeg når at komme hende til undsætning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Futte var faktisk meget forfængelig Han blev passet hos mine forældre (ligesom Noomi gør) og de havde over flere dage givet ham rugbrød med leverposteg og det gik altså ikke på fast basis, så Futte fik lidt dårlig mave... Han havde det som sagt rimelig skidt hvis der sad noget i numsen og næsten lige så skidt hvis der sad noget i "bukserne". Da han den ene dag havde haft dårlig mave blev min far enig med sig selv om, at det nok var nemmest bare at skylle ham ren i brusekabinen og Futte var glad og tilfreds bagefter, da det der ulækre noget i pelsen var væk Næste dag gentog scenariet sig (han fik jo stadig leverpostegsmadder) og igen sad der noget i pelsen efter "toiletbesøget". Så da min far og Futte kom hjem, gik Futte selv ud på badeværelset, ind i brusekabinen, vendte sig om så han stod med måsen inde og forbenene ude og lignede en der sagde "Kom så morfar, er du ikke sød lige at fjerne det der?" Havde han kunnet pege bagud, så havde han gjort det Han var sgu noget for sig selv min Futtehund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ANGI Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Futte var faktisk meget forfængelig Han blev passet hos mine forældre (ligesom Noomi gør) og de havde over flere dage givet ham rugbrød med leverposteg og det gik altså ikke på fast basis, så Futte fik lidt dårlig mave... Han havde det som sagt rimelig skidt hvis der sad noget i numsen og næsten lige så skidt hvis der sad noget i "bukserne". Da han den ene dag havde haft dårlig mave blev min far enig med sig selv om, at det nok var nemmest bare at skylle ham ren i brusekabinen og Futte var glad og tilfreds bagefter, da det der ulækre noget i pelsen var væk Næste dag gentog scenariet sig (han fik jo stadig leverpostegsmadder) og igen sad der noget i pelsen efter "toiletbesøget". Så da min far og Futte kom hjem, gik Futte selv ud på badeværelset, ind i brusekabinen, vendte sig om så han stod med måsen inde og forbenene ude og lignede en der sagde "Kom så morfar, er du ikke sød lige at fjerne det der?" Havde han kunnet pege bagud, så havde han gjort det Han var sgu noget for sig selv min Futtehund Haha Tak for god griner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Petrine er en skriger, ultrafølsom (ikke pylret ), kan mærke, når en flåt bidder, siger når noget gør ondt - og jeg kan rigtigt godt lide det, jeg behøver ikke gå rundt og overveje om hun nu har ondt eller ej, hun siger selv, når noget gør ondt. Foragter dyrlægen, der stikker med nåle og klipper negle, frygteligt menneske, der aldrig blive tilgivet. Zamzam - har åbenbart haft den vildeste tandpine i to ugers tid, har intet sagt eller gjort, der kunne indikere smerte, vi har bemærket han trak sig, og overvejet om han havde ondt i bagenden, meget vanskeligt og håbløst. Buller - en ægte terrier, når noget gør ondt (fx til dyrlægen), så bider hun bogstaveligt talt tænderne sammen og holder ud. Bagefter tilgiver hun enhver smerte og elsker dyrlægen igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts