Gæst nicolei Skrevet September 21, 2012 Rapporter Share Skrevet September 21, 2012 Jeg har en 7 årig blandings hund, som vi har adopteret fra Egypten. Vi har haft i 2-3 år nu, og ud over det har vi to andre hunde. Han elsker mennesker og er en rigtig kælepot, hvilket er utroligt efter hvad han har været igennem! Han har det rigtig godt sammen med mine to andre hunde, men så snart vi får snor på og går tur, så ændre han sig totalt! Hvis han ser en hund begynder han og pive og derefter stiller han sig op på bagbenende og begynder at gø og gå helt amok, hvis jeg tager fat i hans sele eller halsbånd snapper han efter mig, han har også fået fat men giver meget hurtigt slip igen, for det er ikke mig han vil have fat i men den anden hund. Det er også fuldstændig lige meget om det er hvalpe,hunhunde eller hvad det er så går han stadig amok. Han blev også angrebet af en terrier men chokerende nok gjorde han ikke andet end og holde den nede fordi hunden gik efter struben. Jeg har også prøvet at tage godbidder med på tur men det er kun lykkedes at få ham til at gå lidt mindre amok. Jo hårdere jeg snakker til ham for at få ham men jo være bliver det, men det virker også forkert for mig at snakke pænt til ham når det ikke er i orden det han gør? Jeg har ikke i sinde at aflive ham, for han er sød og venlig overfor mig og andre mennesker bare ikke overfor fremmede hunde. og desuden har han være nok igennem. Jeg føler snart jeg er løbet tør for muligheder, så derfor ville jeg prøve og skrive herinde. Jeg håber i kan hjælpe eller ihvertfald komme med nogle ideer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Vi er nogle stykker, der slås med lignende problemer. Jeg har selv fået meget ud af bogen, Click to Calm - Healing the Aggressive Dog af Emma Parsons. Min ældste hund er stadig ikke sjov at gå tur med, men intensiteten af hendes "anfald" er nedsat betydeligt. Der er også nogle meget gode video'er med Sophia Yin på Youtube, bl.a. denne: Jeg kan desværre ikke give dig en nemmere løsning. Træning, træning og mere træning er det eneste, der virker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nicolei Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Okay, men det må jeg så lige kigge på. Det er godt og vide jeg ikke er den eneste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 uh vi er vist mange.. man møder bare sjældent ligemænd, fordi vi går i sådan en stor bue udenom. Men Umulia, anbefaler du halti til anti "agressiv" adfærd? første gang jeg er stødt på det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Duffy reagerer på præcis samme måde som hunden i (hele) videoen... Der går sjældent en en dag hvor jeg ikke har lyst til at tude... Dog er hun fuldstændig iskold overfor hunde til konkurrencer og på træningspladsen (medmindre de stikker snuden op i r... på hende, "varmer op" foran hende (fx border collie i højt gear) etc.). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 uh vi er vist mange.. man møder bare sjældent ligemænd' date=' fordi vi går i sådan en stor bue udenom. Men Umulia, anbefaler du halti til anti "agressiv" adfærd? første gang jeg er stødt på det?[/quote'] Som hun siger i video'en er det et nødstilfælde, fordi det er svært at styre en aggressiv hund kun med halsbånd eller sele. I mit tilfælde vejede den aggressive hund 65 kg, og vi skulle jo altså forbi andre hunde på en eller anden måde. Jeg brugte en grime i indlæringsfasen, men bruger den ikke mere. Desuden vil jeg gerne gøre opmærksom på - endnu engang - at "Halti" er navnet på et lavkvalitetsprodukt fra Tyskland. Det er ikke en Halti, hun bruger i video'en, men en Gentle Leader. Den grime, jeg brugte, var en Dogmatic Headcollar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Til Trådstarter. Jeg synes du skal se denne video og så lærer hvilken afstand din hund kan kaperer til fremmede hunde. Og virkelig prøve at holde den afstand, hvor han ikke flaner ud. også ,hvis du skal venne om og gå en anden vej. Når man kender afstanden og hunden kan tåle at se fremmede hunde, kan man meget langsomt ofte korte den afstand og være tætterer på uden reaktion. Dette tager tid.LANG TID for en hund i din hunds alder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Som hun siger i video'en er det et nødstilfælde, fordi det er svært at styre en aggressiv hund kun med halsbånd eller sele. I mit tilfælde vejede den aggressive hund 65 kg, og vi skulle jo altså forbi andre hunde på en eller anden måde.Jeg brugte en grime i indlæringsfasen, men bruger den ikke mere. Desuden vil jeg gerne gøre opmærksom på - endnu engang - at "Halti" er navnet på et lavkvalitetsprodukt fra Tyskland. Det er ikke en Halti, hun bruger i video'en, men en Gentle Leader. Den grime, jeg brugte, var en Dogmatic Headcollar. Ok ok! tak for info. vidste ikke der var forskel! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Jeg har en 7 årig blandings hund, som vi har adopteret fra Egypten.Vi har haft i 2-3 år nu, og ud over det har vi to andre hunde. Han elsker mennesker og er en rigtig kælepot, hvilket er utroligt efter hvad han har været igennem! Han har det rigtig godt sammen med mine to andre hunde, men så snart vi får snor på og går tur, så ændre han sig totalt! Hvis han ser en hund begynder han og pive og derefter stiller han sig op på bagbenende og begynder at gø og gå helt amok, hvis jeg tager fat i hans sele eller halsbånd snapper han efter mig, han har også fået fat men giver meget hurtigt slip igen, for det er ikke mig han vil have fat i men den anden hund. Det er også fuldstændig lige meget om det er hvalpe,hunhunde eller hvad det er så går han stadig amok. Han blev også angrebet af en terrier men chokerende nok gjorde han ikke andet end og holde den nede fordi hunden gik efter struben.Jeg har også prøvet at tage godbidder med på tur men det er kun lykkedes at få ham til at gå lidt mindre amok. Jo hårdere jeg snakker til ham for at få ham men jo være bliver det, men det virker også forkert for mig at snakke pænt til ham når det ikke er i orden det han gør? Jeg har ikke i sinde at aflive ham, for han er sød og venlig overfor mig og andre mennesker bare ikke overfor fremmede hunde. og desuden har han være nok igennem. Jeg føler snart jeg er løbet tør for muligheder, så derfor ville jeg prøve og skrive herinde. Jeg håber i kan hjælpe eller ihvertfald komme med nogle ideer? Velkommen til Hvor længe har han opført sig som du beskriver? Den fremhævede sætning lyder meget atypisk for en aggressiv hund, så er du 100% sikker på, at han er aggressiv og ikke "bare" frustreret i situationen? Har han haft fat i andre hunde og ville bide dem? Jeg kan ikke se videoen, så jeg ved ikke hvad der bliver sagt der, men er sikker på det er fornuftigt. Jeg ved dog ikke om det kun er selve aggressiviteten der tages stillling til i videoen. Derfor: Det er vigtigt at man kommer "hele hunden rundt" og ikke nøjes med at behandle den uønskede adfærd. En vigtig faktor i adfærdsbehandling er at eliminere evt. stress og sørge for at hunden får opfyldt sine adfærdsbehov, hvilket vil sige at man tilbyder næsearbejde, kropskontrol, koncentrationskrævende aktiviteter samt samarbejdsøvelser. Ligesådan er det vigtigt, at en aggressiv hund kun kommer på tur med sin ejer, altså uden andre hunde, så man kan have al sin opmærksomhed på hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hegda Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Jeg kender det godt. Min hund reagere desværre på samme måde som du beskriver, og det er også ligemeget om det er hanhunde eller hvalpe eller tæver. Nogle gange ville han hilse på tæver, men for det meste ville han ikke. Jeg synes det i vidoen ser fin ud, men det kræver godt nok at man har en hund der er meget glad for godbidder. Min er helt ligeglad, det gælder både gode kiks og guffer og hjemmelavet godbidder, feks kyllingstykker. At gå ind foran ham og vise ham godbidden irretere ham blot og han kaster sig forbi mig og ænser ikke godbidden. Legetøj er han ikke glad for han er bange for det med piv i. Jeg gad godt have at vide hvad jeg kunne bruge i stedet for godbidder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nicolei Besvaret September 29, 2012 Rapporter Share Besvaret September 29, 2012 Jamen det er det jeg har svært ved at finde ud af for han virker mere aggressiv end frustreret, selvom vi står flere meter fra den anden hund så bliver han tosset. Det hele begyndte et par måneder efter vi havde fået ham min lille bror var ude og gå med ham og der plejede ikke og være problemer men så fik han vredet sig ud af halsbåndet og løb direkte over mod den anden hund, min lille bror var heldigvis hurtig og der skete ikke den anden hund noget. Jeg har prøvet med godbidder men hvis han først har set en anden hund er der ingen ting at gøre end at trække ham en anden vej, han er normalt meget mad glad men ikke når han ser andre hunde. Så hver gang jeg er ude og gå og jeg ser en hunde må vi gå en anden vej, og hvis jeg prøver at gå forbi en hund der er ovre på den anden side af gaden eller længere væk reagere han stadig lige så kraftigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts