Gæst Janni87 Skrevet September 24, 2012 Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Jeg står i den kedelige sitiuation at jeg skal finde et nyt hjem til min højt elskede hund, da jeg ikke syntes at jeg kan give ham den opmærksomhed han burde få, efter at vi har fået en baby. Han er en blanding af en Golden retriver, irsh setter og gravhund, han er 5 år gammel, kan med alle mennesker og børn. Han vejer 15 kg, så er en mellemhund af størrelse. Han er en meget glad og aktiv hund, det vil derfor være bedst hvis han kommer ud til en familie med hus og have. Hvis jeg har glemt noget spørger i bare løs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Hvad med andre hunde og katte? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni87 Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 han kan med de fleste hunde, men har lagt mærke til at nogle andre hanhunde knurrer af ham, men han logrer bare med halen. Han gør ikke katte noget, han har mødt en kat to gange og begge gange snuede han bare til den og sys at den var spændende men ikke andet Og han er selvfølgelig også renlig, det fik jeg ikke lige skrevet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Tror du skal uddybe meget mere. Og hvis nogle billeder hvor han står op. Og hvad han hedder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 En kedelig situation, helt bestemt... Ikke personligt mod dig, man ser bare så tit at hunden må finde et nyt hjem fordi der er kommet en baby der tager opmærksomheden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni87 Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Vi har fundet et sted til ham Hvordan sletter jeg indlægget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Vi har fundet et sted til ham Hvordan sletter jeg indlægget? Skriv til Admin ville jeg tro, og tillykke:cool: Hvad hed smuksakken så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 dejligt at han har fået et nyt hjem. Det fortjener han helt sikkert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni87 Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Tark Hehe jamen han hedder noget så opfindsomt som Punktum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Tark Hehe jamen han hedder noget så opfindsomt som Punktum Sååååååå sødt:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Sååååååå sødt:lun: Og sååååååå passende....PUNKTUM. Om jeg nogensinde lærer at forstå de mennesker, der ikke gider hunden mere, så snart der kommer et barn i huset. :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Og sååååååå passende....PUNKTUM. Om jeg nogensinde lærer at forstå de mennesker, der ikke gider hunden mere, så snart der kommer et barn i huset. :damn: Det kan jeg sagtens forstå! Hvis man har et barn der ikke sover om natten, er ked af det hele tiden. Det tager sku på kræfterne. Og så er det synd hvis det skal gå ud over hunden, at den ikke får opærksomhed mere. Jeg tror denne familie ville punktum det bedste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Det kan jeg sagtens forstå! Hvis man har et barn der ikke sover om natten, er ked af det hele tiden. Det tager sku på kræfterne. Og så er det synd hvis det skal gå ud over hunden, at den ikke får opærksomhed mere. Jeg tror denne familie ville punktum det bedste Punktum med stort P om jeg må bede det er jo hans navn:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Det kan jeg sagtens forstå! Hvis man har et barn der ikke sover om natten, er ked af det hele tiden. Det tager sku på kræfterne. Og så er det synd hvis det skal gå ud over hunden, at den ikke får opærksomhed mere. Jeg tror denne familie ville punktum det bedste Medmindre du kender familien, så ved jeg ikke, hvad du pludselig bygger den historie op på? Jeg er bare så træt, træt, træt af folk, der kasserer deres hunde og lige som du har ret til at være forstående, så forbeholder jeg mig retten til at sige, at jeg finder det trist og sørgeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Medmindre du kender familien, så ved jeg ikke, hvad du pludselig bygger den historie op på? Jeg er bare så træt, træt, træt af folk, der kasserer deres hunde og lige som du har ret til at være forstående, så forbeholder jeg mig retten til at sige, at jeg finder det trist og sørgeligt. Så meget enig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Fordi jeg selv er blevet mor, og ved hvor meget et barn kan kræve, også hvis man arbejder meget. så jeg bygger ikke nogen historie, men jeg synes det er ok, hvis man ikke har tiden til hunden ! Tænk hvis de beholdte hunden, men den kun kom på gaden 30 min om dagen, ville det ikke være mere synd. End hvis den fik en ny familie og var ude i 2-3 timer om dagen og fik en masse kærlighed. Fordi de nye ejere havde overskud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Medmindre du kender familien, så ved jeg ikke, hvad du pludselig bygger den historie op på? Jeg er bare så træt, træt, træt af folk, der kasserer deres hunde og lige som du har ret til at være forstående, så forbeholder jeg mig retten til at sige, at jeg finder det trist og sørgeligt. Jamen du kender jo heller ikke familien. Jeg synes da også det er at digte en smule, når du skriver at familien "bare" ikke gider hunden mere og kasserer den. Der er jo ingen af os, der ved hvordan det er foregået og hvor svært/let det har været at tage beslutningen. Altså, om der reelt bare er tale om at kassere hunden, fordi man ikke gider den mere eller om det har været en rigtig svær beslutning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Men igen, tænk hvis folk begyndte at tage ansvar for de dyr de anskaffede sig. I stedet for brug og smid væk mentaliteten som betyder at f.eks en hund, må vige pladsen bare fordi der kommer noget "vigtigere". Det er jo en baby og babyer er mennesker og dem kan man ikke bare smide væk.... Så pyt med at hunden mister den familie den har elsket og beskyttet og er vokset op hos. Det er jo bare et dyr. Den får det såmænd ligeså godt et andet sted. Mad og kærlighed kan man jo få overalt, pyt med dens følelser og savn. Jah, når babyen først melder sin ankomst, så kan man da virkelig ikke spilde tid på en hund med alle de facebookopdateringer man skal nå at lave om hvor lykkelig man blev over dagens lorteble... Folk tonser alligevel rundt med barnevogne inde i gågaden for babyhh skal have luft! Så tag ungen med i skoven der er mange fine stier og jeres milliondollar barnevogne er jo alligevel udrustede som de fleste kampvogne, så kan hunden gå tur imens. Men nybagte forældre idag er jo såå trætte for lille babyhh sover aldrig, men sjovt nok har de tid til baby-yoga, baby-svømning, baby-bio, baby-cafe, mødregrupper, cupcakes, besøg hos alle mulige, 3 timer foran google for at finde den bedste ble og jeg ved ikke hvad.. Kom ikke og sig at du ikke har tid til din hund mere... Du glemmer jo heller ikke det første barn, når nr 2 kommer.. En hund er ikke en prøvebaby, det er et levende væsen! Desværre bliver de kastet rundt mellem familier med den ene dårlige undskyldning efter den anden. Tag ansvar!! Og lær at prioritere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Fordi jeg selv er blevet mor, og ved hvor meget et barn kan kræve, også hvis man arbejder meget. De fleste kvinder bliver mødre, oven i købet ofte til mere end et enkelt barn, og alligevel lykkes det de fleste at finde tid, kræfter og overskud til dem alle. Og mange af disse mødre er ofte også sammen med faderen, så de er to til at deles om opgaverne. I øvrigt kan man betale sig fra mangt og meget, fx rengøring og en luftetur midt på dagen. Og hvis man arbejder meget, tjener man vel også nok til slige udskejelser. Det lykkes i hvert fald for de fleste at få tingene til at gå op, trods en travl hverdag. Og jeg synes IKKE, at det er ok pludselig ikke at have tid og kærlighed til en hund, man har boet sammen med i 5 år. Den mening forbeholder jeg mig altså ret til at have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Jamen du kender jo heller ikke familien. Jeg synes da også det er at digte en smule, når du skriver at familien "bare" ikke gider hunden mere og kasserer den. Der er jo ingen af os, der ved hvordan det er foregået og hvor svært/let det har været at tage beslutningen. Altså, om der reelt bare er tale om at kassere hunden, fordi man ikke gider den mere eller om det har været en rigtig svær beslutning. Det er muligt, at du synes, at jeg digter en smule, men jeg har egentlig noget at have det i, synes jeg. TS angiver som grund til at kassere hunden: da jeg ikke syntes at jeg kan give ham den opmærksomhed han burde få, efter at vi har fået en baby. Der er intet, der indikerer, at TS har fået et sygt barn eller at der skulle være andre ting, der gjorde, at hunden skulle ud. Intet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Vi har fundet et sted til ham Hvordan sletter jeg indlægget? Da Punktum har fået et nyt hjem, lukker jeg tråden her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts