Hop til indhold

Dyrlægecheck af ældre hunde.

Ulla H
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Kan godt være jeg bliver lidt blond her, men ophører årligt dyrlægetjek ved en hvis alder? Vores dyrlæge sender hvert år et brev ud om, at nu er det tid til det årlige tjek:) eller er det fordi gamle hunde har brug for det oftere?

Det er nok rettet mod dem der aldrig får tjekket deres hunde, og de skranter jo mere med alderen. Fx fik jeg overbevist svigerforældrene om at få tjekket deres hund sidste år da den var 11 år. Før det var den ikke blevet tjekket i 6 år:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har besluttet at jeg skal derned med Sille. Min egen dyrlæge tilbyder dette gratis tjek og jeg vil så benytte muligheden For at Sheila kan opleve at komme til dyrlægen uden at skulle stikkes, holdes eller bedøves og opereres som hun er blevet de sidste mange gange...

Så egentlig bare en udnyttelse af aftalen, men også lidt fordi jeg selv stadig har et traume omkring at mærke hende efter for knuder, efter hendes lange sygdoms forløb...

Så det kan Lars få lov at gøre, men sille spiser pølser:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg husker en engelsk artikel fra sidste år, hvor en specieldyrlæge i gigtsygdomme mente, at stort set alle hunde over 6 år har en sådan skavank i større eller mindre grad.Og ofte kan noget afhjælpes med massage , medicin eller anden behandling..

Gamle hunde er jo forskellige, jeg har Molly på over 12 år og erkender , hun nok ikke ser 100 % mere, men går stadig rask med på lange ture uden at hænge tilbage i snoren på hjemvejen. Og virker ikke udmattet efterfølgende.Men muskelmassen i bagparten er for nedadgående, og det kan kun være alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites