Hop til indhold

Hvad putter I i jeres Kong?

Gæst MarieF
 Share

Recommended Posts

Vi har netop købt en Kong til Sif, men er lidt i tvivl, om det er bedst at fryse ting i den, som hun skal sutte ud, eller give hende almindelige ting i den? :vedikke:

Jeg har netop lavet en blanding af en pålæg, en smule gulerod og tørfodder, som hun fik blandet godt sammen. Hun kiggede undrende på den nye tingest, der pludselig stod foran hendes madskål, og det tog lidt tid at finde ud af, hvordan man greb sådan en an :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki bliver delvist barf'et, så i hendes kong'er er der fars, enhver form hvad der nu er på bud, og kød primært hjerte, lever, svinesmåkød, hvad der nu er på bud.

Det bliver faktisk ikke så dyrt, for maks. 60,- kan jeg fylde 11 kong'er og en god håndfuld kalveklove :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg putter enten dåsefoder eller hendes almindelig hjemmetilberedt i hendes Kong. Blander også lidt andet sammen med de 2 førnævnte, som bananmos, æblemos, ostetern. Hun kaster den op i luften for at ryste indholdet ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Jeg bruger ofte bare kalveklove med frossent fyld. Så kan jeg have flere i fryseren og slipper for at skulle fylde op så tit.

Bruger ofte torskerogn eller leverpostej. En enkelt gang imellem bruger jeg en slags tunsalatblanding. -men man skal jo passe på ikke at bruge tun for meget.

Kan også finde på at bruge en dåse makrel i tomat, blandet op med noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super gode forslag til fyld :-D dem må jeg prøve

Jeg genbruger marvben og fylder opblødt moset foder i.

Det mosede foder ligger i en pose, som jeg klipper det ene hjørne af og bruger som en sprøjtepose.

Jeg fylder benet, mens det står med den mindste åbning nede i et krus med sandwich pose i.

Og når benet er fyldt, lukker jeg posen omkring benet, presser fyldet godt ind i benet også slår jeg bare knude på posen.

Sandwich-poser koster 8,95kr for 120 stk. i lidl og det er hurtigt og nemt.

Når jeg så har lavet alle 30 ben lægger jeg dem hele i fryseren og så har jeg ben til alene-hjemme aktivitet. Mine hunde elsker dem.

Link til indlæg
Del på andre sites